

Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme kolmanteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Webinaarissa tutustumme, miten hakukoneoptimointi muuttuu tekoälyavusteiseksi? Käymme läpi, miten tekoälyn tuomat ominaisuudet vaikuttavat yritysten SEO-strategioihin ja millaisia mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.
Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs
Avainsanat: SEO, tekoäly, SEO-strategia, hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi
Tervetuloa tutustumaan sivustojen tekniseen hakukoneoptimointiin ja Google-näkyvyyden optimoinnin keskeisiin painopisteisiin. Webinaarissa pureudumme siihen, kuinka esimerkiksi Core Web Vitals -mittarit, sivuston nopeus ja käyttäjäystävällisyys vaikuttavat hakukonesijoituksiin. Käymme läpi minkälainen rooli teknisillä tekijöillä, kuten sivuston rakenteella, latausnopeudella ja mobiilioptimointilla, on verkkosivustosi näkyvyyden parantamisessa hakutuloksissa.
Webinaarissa tutustumme myös hakukoneiden robottien toimintaa. Tarkastelemme mm. sivukarttojen, robots.txt-tiedoston ja kanonisten URLien merkitystä, jotta hakukoneiden robotit pääsevät käsiksi sivustosi kaikkiin osiin.
Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics
Avainsanat: Core Web Vitals, sivuston nopeus, käyttäjäystävällisyys, tekninen SEO, latausnopeudet, mobiilioptimointi, hakukonesijoitukset, hakurobotit, sivuston indeksoitavuus, sivukartat, robots.txt, kanoniset URLit, mobiili-ensimmäinen indeksointi, mobile-first, Google algoritmit, hakukoneoptimointi, tekninen suorituskyky
Tervetuloa syventymään sisältöstrategioiden ja hakusanojen uusiin trendeihin! Webinaarissa tutustumme esimerkiksi, miten AI-pohjaiset työkalut voivat analysoida käyttäjien hakutarkoituksia entistä syvällisemmin ja miten voice search (ääniohjaus) sekä pitkät hakulausekkeet (long-tail keywords) muokkaavat hakustrategioita.
Webinaarissa luomme myös katsauksen käyttäjäkokemukseen ja laadukkaan sisällön merkitykseen SEOn näkökulmasta - kuinka luoda sisältöä, joka ei pelkästään vastaa hakukyselyihin, vaan täyttää käyttäjien tarpeet ja maksimoi konversiot. Tarkastelemme Googlen painotuksia käyttäjäkokemuksen osalta sekä sivujen latausnopeuteen liittyen. Lisäksi esittelemme, miten generatiiviset AI-työkalut, kuten ChatGPT ja Jasper AI, voivat tukea sisällöntuotantoa ideoinnista ja tutkimuksesta aina optimointiin asti.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
Avainsanat: hakusanatutkimus, hakusanatutkimuksen trendit, AI-pohjaiset työkalut, käyttäjien hakutarkoitus, voice search, ääniohjaus, long-tail keywords, pitkät hakulausekkeet, käyttäjäkokemus, sisältöstrategia, konversioiden optimointi, sivun nopeus, Google SEO, generatiivinen tekoäly, ChatGPT, Jasper AI, sisällöntuotanto, SEO-optimoidut artikkelit, AI ja SEO, hakukoneoptimointi
Tervetuloa tutustumaan hakukoneoptimoinnin (SEO) peruspilareihin. Webinaarissa käymme läpi SEOn keskeisiä osa-alueita, kuten hakukoneiden algoritmejä, sivustojen sisäistä ja ulkoista optimointia, SEO:n teknistä puolta, linkkien rakentamista sekä tehokkaan sisältöstrategian luomista. Tarkastelemme myös, kuinka hakukoneet (kuten Google) indeksoivat ja arvioivat verkkosivuja sekä kuinka algoritmien kehitys muuttaa hakukoneiden käyttäytymistä ja arviointikriteereitä.
Avainsanat: hakukoneoptimointi, SEO, hakukoneiden algoritmit, sivuston sisäinen optimointi, sivuston ulkoinen optimointi, linkitys, sisältöstrategia, hakukoneiden indeksointi, hakukoneiden arviointikriteerit, algoritmi, SEO-työkalut, Google Search Console, SEMrush, Ahrefs, verkkosivuston näkyvyys, verkkosivuston seuranta
Webinaarissa keskitymme pienen yrityksen verkkosivuston tai verkkokaupan kehittämiseen, erityisesti silloin, kun käytettävissä olevat resurssit ja budjetti ovat rajallisia.
Kouluttaja: Miikka Vento
Avainsanat: verkkosivustot, verkkokauppa
Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia. Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat
Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat
Miten saat visuaalisella materiaalilla aiempaa parempia tuloksia yli 95% varmuudella? Käyttäytymistieteet ja psykologia tarjoavat arvokasta tietoa ja ymmärrystä ihmisten mielen toiminnasta, motivaatiosta ja päätöksenteosta. Tällainen kokeellisesti tutkittu tietoa auttaa sinua suunnittelemaan markkinointimateriaalia niin, että se kiinnittää katsojan huomion oikeisiin asioihin, sekä tuottaa oikein valituilla visuaalisilla elementeillä ja teksteillä aiempaa paremman tuloksen. Käyttäytymistieteitä ja psykologiaa hyödyntämällä voit siis suunnitella markkinointimateriaalia, joka resonoi paremmin kohdeyleisösi kanssa ja vaikuttaa myönteisesti heidän päätöksentekoonsa. Koulutus sopii myös tueksi verkkosivujen suunnitteluun markkinointipsykologian näkökulmasta.
Kouluttaja: Markus Kivikangas, Steinheide Oy
Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat, markkinointipsykologia
Mitä asioita ottaa huomioon SEO-sisällöntuotannossa ja tekstin hakukoneoptimoinnissa? Mitä on SEO-copywriting ja kuinka sitä tehdään? Kuinka avainsanoja tulisi hyödyntää verkkosivujen sisällössä? Miten voin hyödyntää tekoälyä SEO-sisällöntuotannossa? Mitkä työkalut SEO-sisällöntuotantoon? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.
Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tässä koulutuksessa sukellamme syvälle hakukoneoptimointiin ja opimme, kuinka videot, kuvat ja animaatiot voivat tehostaa hakukoneoptimointia (SEO). Tarkastelemme, miten visuaalinen sisältö ei ainoastaan rikasta verkkosivujasi, vaan myös parantaa niiden näkyvyyttä hakukoneissa tai voi jopa heikentää näkyvyyttä. Koulutuksessa käydään läpi kuvien, videoiden ja animaatioiden käyttöä verkkosivustolla sekä niihin liittyviä strategioita. Pohdimme myös, kuinka AI voi auttaa luomaan visuaalista sisältöä sekä miten hakukoneet suhtautuvat AI:n tuottamiin sisältöihin. Tämä käytännönläheinen hakukoneoptimoinninkoulutus tarjoaa tietoa visuaalisten elementtien käytöstä hakukoneoptimoinnista sekä esittelee niihin liittyviä mahdollisuuksia.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Heini Pääsky
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tämä kurssi on suunniteltu antamaan osallistujille hyvä ymmärrys siitä, miten verkkosivuston tekniset tekijät vaikuttavat sen sijoittumiseen hakukoneiden tuloksissa. Kurssilla käsitellään, miten sivuston teknisiä elementtejä voidaan optimoida hakukoneiden löydettävyyden parantamiseksi. Käymme läpi tärkeimpiä tekniikoita ja parhaita käytäntöjä, jotka auttavat sivustosi erottumaan kilpailijoista. Osallistujien ei tarvitse olla aiemmin osallistuneet hakukoneoptimoinnin kursseille, mutta aiempi perustason tietämys hakukoneoptimoinnista voi olla hyödyksi.
Kouluttaja: Tomi Kaitarinne
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä. Suosittelemme tämän kurssin rinnalle ”SEO- kirjoittaminen ja sisällöntuotanto” -kurssia (4.4.2024).
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tämä koulutus on yleiskatsaus hakukoneoptimointiin ja toimii hakukoneoptimoinnin webinaarisarjan ensimmäisenä osana. Kurssi tutustuttaa sinut hakukoneiden toimintaan sekä algoritmeihin. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten voit vaikuttaa verkkosivustosi löydettävyyteen hakukoneissa sekä millaisia hakukoneoptimoinnin työkaluja käytössäsi on. Kurssi lähestyy aihetta käytännönläheisesti antaen sinulle konkreettisia vinkkejä.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, search engine optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, verkkosivut, video
Miten verkkosivu-uudistus toteutetaan ketterästi niin, että se helpottaa sivustoa päivittävien markkinoijien työtä?
Kouluttaja: Miikka Vento
Avainsanat: asiakaskokemus, palvelumuotoilu, sisällöntuotanto, suunnittelu, UI, UX, verkkosivu, verkkosivusto
Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, SEO hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia. Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tässä webinaarissa paneudumme siihen, miten äänihaut toimivat ja miksi niihin kannattaa panostaa verkkosivuston kehityksen yhteydessä. Äänihakujen määrä kasvaa jatkuvasti ja koulutuksessa tutustumme erilaisiin tapoihin, joilla äänihakujen ykköspaikka eli ns. position zero voidaan voittaa. Näemme useita käytännön esimerkkejä sekä B2C- että B2B-puolelta.
Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Tomi Kaitarinne
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
HUOM! Tämän tallenteen ääneessä on ongelmia tallenteen lopussa. Suosittelemme sinua katsomaan vuoden 2022 version täältä.
Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.
Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tämä kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka tuottavat tai suunnittelevat sisältöjä verkkosivustoille ja haluavat tuottaa niitä hakukoneystävällisemmin. Kurssilla avataan kuvien, videoiden sekä animaatioiden mahdollisuuksia sekä tarjoillaan erilaisia ideoita käytännön esimerkkien kautta.
Kouluttaja: Tomi Kaitarinne
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video
Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video