Tästä kategoriasta löytyvät verkkosivujen luomiseen, kehittämiseen, ylläpitoon ja optimointiin liittyvät koulutukset, aiheina mm. hakukoneoptimointi (SEO) ja Wordpress.

 

Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia. Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat

Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat

Miten saat visuaalisella materiaalilla aiempaa parempia tuloksia yli 95% varmuudella? Käyttäytymistieteet ja psykologia tarjoavat arvokasta tietoa ja ymmärrystä ihmisten mielen toiminnasta, motivaatiosta ja päätöksenteosta. Tällainen kokeellisesti tutkittu tietoa auttaa sinua suunnittelemaan markkinointimateriaalia niin, että se kiinnittää katsojan huomion oikeisiin asioihin, sekä tuottaa oikein valituilla visuaalisilla elementeillä ja teksteillä aiempaa paremman tuloksen. Käyttäytymistieteitä ja psykologiaa hyödyntämällä voit siis suunnitella markkinointimateriaalia, joka resonoi paremmin kohdeyleisösi kanssa ja vaikuttaa myönteisesti heidän päätöksentekoonsa. Koulutus sopii myös tueksi verkkosivujen suunnitteluun markkinointipsykologian näkökulmasta.

Kouluttaja: Markus Kivikangas, Steinheide Oy

Avainsanat: hakukoneoptimointi, Search Engine Optimization, SEO, SEO (Hakukoneoptimointi), hakukone, löydettävyys, verkkosivut, SEO-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, video, animaatio, kuvankäyttö, hakusanat, markkinointipsykologia

Mitä asioita ottaa huomioon SEO-sisällöntuotannossa ja tekstin hakukoneoptimoinnissa? Mitä on SEO-copywriting ja kuinka sitä tehdään? Kuinka avainsanoja tulisi hyödyntää verkkosivujen sisällössä? Miten voin hyödyntää tekoälyä SEO-sisällöntuotannossa? Mitkä työkalut SEO-sisällöntuotantoon? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.

Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tässä koulutuksessa sukellamme syvälle hakukoneoptimointiin ja opimme, kuinka videot, kuvat ja animaatiot voivat tehostaa hakukoneoptimointia (SEO). Tarkastelemme, miten visuaalinen sisältö ei ainoastaan rikasta verkkosivujasi, vaan myös parantaa niiden näkyvyyttä hakukoneissa tai voi jopa heikentää näkyvyyttä. Koulutuksessa käydään läpi kuvien, videoiden ja animaatioiden käyttöä verkkosivustolla sekä niihin liittyviä strategioita. Pohdimme myös, kuinka AI voi auttaa luomaan visuaalista sisältöä sekä miten hakukoneet suhtautuvat AI:n tuottamiin sisältöihin. Tämä käytännönläheinen hakukoneoptimoinninkoulutus tarjoaa tietoa visuaalisten elementtien käytöstä hakukoneoptimoinnista sekä esittelee niihin liittyviä mahdollisuuksia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Heini Pääsky

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tämä kurssi on suunniteltu antamaan osallistujille hyvä ymmärrys siitä, miten verkkosivuston tekniset tekijät vaikuttavat sen sijoittumiseen hakukoneiden tuloksissa. Kurssilla käsitellään, miten sivuston teknisiä elementtejä voidaan optimoida hakukoneiden löydettävyyden parantamiseksi. Käymme läpi tärkeimpiä tekniikoita ja parhaita käytäntöjä, jotka auttavat sivustosi erottumaan kilpailijoista. Osallistujien ei tarvitse olla aiemmin osallistuneet hakukoneoptimoinnin kursseille, mutta aiempi perustason tietämys hakukoneoptimoinnista voi olla hyödyksi.

Kouluttaja: Tomi Kaitarinne

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä. Suosittelemme tämän kurssin rinnalle ”SEO- kirjoittaminen ja sisällöntuotanto” -kurssia (4.4.2024).

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tämä koulutus on yleiskatsaus hakukoneoptimointiin ja toimii hakukoneoptimoinnin webinaarisarjan ensimmäisenä osana. Kurssi tutustuttaa sinut hakukoneiden toimintaan sekä algoritmeihin. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten voit vaikuttaa verkkosivustosi löydettävyyteen hakukoneissa sekä millaisia hakukoneoptimoinnin työkaluja käytössäsi on. Kurssi lähestyy aihetta käytännönläheisesti antaen sinulle konkreettisia vinkkejä.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, search engine optimization, SEO, hakukoneoptimointiseo-kirjoittaminen, sisällöntuotanto, verkkosivut, video

Miten verkkosivu-uudistus toteutetaan ketterästi niin, että se helpottaa sivustoa päivittävien markkinoijien työtä?

Kouluttaja: Miikka Vento

Avainsanat: asiakaskokemus, palvelumuotoilu, sisällöntuotanto, suunnittelu, UI, UX, verkkosivu, verkkosivusto

Tässä webinaarissa tarkastelunäkökulmana on kansainvälinen hakukonenäkyvyyden rakentaminen. Kurssin tavoitteena on antaa osallistujille edellytykset sekä suunnitella että toteuttaa hakukoneoptimointia eri markkina-alueilla. Kurssi sisältää käytännön esimerkkejä, mutta myös strategisia näkökulmia digitaalisen näkyvyyden kehittämiseen. Suosittelemme kurssille osallistuville SEO-koulutuskokonaisuutta tai vähintään SEO-perusteet kurssia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, SEO hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tässä webinaarissa puhutaan ulkoisten sekä sisäisten linkkien merkityksestä ja niiden hyödyntämisestä hakukoneoptimoinnissa. Tarkoitus on antaa osallistujille riittävä tieto linkitysten rakentamiseen sekä kyky suunnitella linkityksiä osana hakukoneoptimointia. Asiantuntijamme käy läpi myös linkitysten teknistä puolta sekä niihin liittyviä sudenkuoppia.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tässä webinaarissa paneudumme siihen, miten äänihaut toimivat ja miksi niihin kannattaa panostaa verkkosivuston kehityksen yhteydessä. Äänihakujen määrä kasvaa jatkuvasti ja koulutuksessa tutustumme erilaisiin tapoihin, joilla äänihakujen ykköspaikka eli ns. position zero voidaan voittaa. Näemme useita käytännön esimerkkejä sekä B2C- että B2B-puolelta.

Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Tomi Kaitarinne

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

HUOM! Tämän tallenteen ääneessä on ongelmia tallenteen lopussa. Suosittelemme sinua katsomaan vuoden 2022 version täältä.

Miten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Mitä eri tekijöitä tulee ottaa huomioon, kun luomme sisältöä omille nettisivuillemme, jotta hakukoneet varmasti löytävät perille? Tässä webinaarissa asiantuntijamme Ulla Ristkari-Ryynänen käy läpi käytännönläheisesti ja esimerkein hakukoneoptimoidun sisällöntuotannon perusteita.

Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tämä kurssi on tarkoitettu henkilöille, jotka tuottavat tai suunnittelevat sisältöjä verkkosivustoille ja haluavat tuottaa niitä hakukoneystävällisemmin. Kurssilla avataan kuvien, videoiden sekä animaatioiden mahdollisuuksia sekä tarjoillaan erilaisia ideoita käytännön esimerkkien kautta.

Kouluttaja: Tomi Kaitarinne

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tällä kurssilla keskitymme hakusanojen valintaan ja tehokkaaseen hyödyntämiseen. Kurssilla tutustutaan erilaisiin työkaluihin, jotka auttavat hakusanojen valinnassa sekä tapoihin hyödyntää hakusanoja sisällöissä. Kurssi antaa valmiudet suunnitella hakukoneoptimointia ja tuottaa hakukoneystävällistä sisältöä.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tällä kurssilla tutustutaan hakukoneoptimointiin teknisestä näkökulmasta. Tarkoitus on antaa osallistujille ymmärrys siitä, miten kehittämällä sivustoalustan teknistä toimivuutta voidaan parantaa löydettävyyttä hakukoneissa. Kurssille osallistuminen ei edellytä aikaisempia hakukoneoptimoinnin kursseja, mutta seurantaa helpottaa, jos pohjalla on jonkin verran kokemusta hakukoneoptimoinnista tai hakukoneoptimoinnin perusteet kurssi.

Kouluttaja: Tomi Kaitarinne

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tämä kurssi on yleiskatsaus hakukoneoptimointiin ja toimii hakukoneoptimoinnin kurssisarjan ensimmäisenä osana. Kurssi tutustuttaa sinut hakukoneiden toimintaan sekä algoritmeihin. Kurssin jälkeen ymmärrät, miten voit vaikuttaa verkkosivustosi löydettävyyteen hakukoneissa sekä millaisia hakukoneoptimoinnin työkaluja käytössäsi on. Kurssi lähestyy aihetta käytännönläheisesti antaen sinulle konkreettisia vinkkejä.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: äänihaku, animaatio, hakukone, hakukoneoptimointi, hakusanat, kuvankäyttö, löydettävyys, Search Engine Optimization, SEO, hakukoneoptimointi, seo-kirjoittaminen, verkkosivut, video

Tässä koulutuksessa perehdymme siihen, miten äänihaut toimivat ja miksi niihin kannattaa panostaa verkkosivuston kehityksen yhteydessä? Äänihakujen määrä kasvaa jatkuvasti ja tutustumme erilaisiin tapoihin, joilla äänihakujen ykköspaikka eli ns. position zero voidaan voittaa. Koulutuksessa esitellään useita käytännön esimerkkejä sekä B2C- että B2B-puolelta. Suosittelemme tätä kurssia osaksi SEO-koulutuskokonaisuutta.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Tuomas Laitinen

Avainsanat: hakukoneoptimointi, SEO

This course gives you the understanding of search engine algorithms and how you can affect organic search results. You’ll learn the key elements for creating an SEO strategy, how to select keywords and how to improve website’s search optimization. You’ll get many SEO tips and learn tricks for search engine optimisation.

Speakers: Tomi Kaitarinen, Riikka-Maria Lemminki

Keywords: digitaalinen markkinointi, exclude-tag, Google Cloud, hakukoneoptimointi, internetnäkyvyys, search engine, Search Engine Optimization, SEO, verkkonäkyvyys