

Tervetuloa kurkistamaan jo ennakkoon MFamk - Superdigital -hankkeen syksyllä avautuviin kursseihin! Hankkeen koulutukset julkaistaan Kajaanin ammattikorkeakoulun Edukamu -oppimisalustalla 1.9.2025. Merkkaa päivämäärä kalenteriisi!
Nyt pääset tutustumaan lyhyiden videoiden myötä kurssiin kolme, Tekoäly markkinoinnin tukena. Videot ovat pieni osa koko 5 opintopisteen laajuisessa tekoälykokonaisuudessa, mutta tule ensimmäisten joukossa katsomaan, miten käytännönläheisestä koulutuksesta on kysymys. Kouluttajana videoilla toimii Umberto Onza.
Hankkeen koulutukset on suunniteltu etenkin markkinointikoulutusta tarvitseville pienyrittäjille, mutta niistä hyötyvät kaikki markkinoinnista kiinnostuneet. Koulutukset ovat maksuttomia kaikille, ja ne ovat Euroopan Unionin osarahoittamia.
Avainsanat: chatGPT, kuvagenerointi, botit, lehdistötiedote, lyhytvideo, tutoriaali
Tässä webinaarissa kuulet, miten teknologia, elämyksellisyys ja tarinankerronta yhdistyvät markkinoinniksi, joka tempaisee ihmisen mukaan ja jättää pysyvän muistijäljen. Näet esimerkkejä ja saat käytännön vinkkejä osallistavien ja vaikuttavien brändikokemusten rakentamiseen. Miten luodaan markkinointia, joka ei vain näy – vaan tuntuu?
Tule kuulemaan, miten immersiivinen markkinointi luo vaikuttavia kokemuksia vaikuttavia tunnejälkiä, jotka jäävät mieleen. Tässä inspiroivassa webinaarissa Pauli Waroma näyttää, kuinka brändi voi rakentaa vahvan, osallistavan yhteyden yleisöönsä.
Avainsanat: Immersiivinen markkinointi, brändikokemus, osallistavuus, tarinankerronta, elämyksellisyys, teknologia, vaikuttavuus, tunnejälki, inspiraatio
Kouluttaja: Pauli Waroma, Kultainen Sherpa
WFA Media Forum brings together The Quarterback, Ebiquity and FirmDecisions for a unique session to update and upskill teams ahead of media agency MSA negotiation season.
In 2025, the WFA Media Forum has published two important guides for media agency MSAs:
- Appointing Media Agency Networks on a Global or Multinational Basis (with The Quarterback)
- Media Agency MSA Transparency (with Ebiquity & FirmDecisions)
With negotiation season approaching for many WFA members, we’re bringing together the co-authors of both reports for a single, high-value session. They’ll share their latest insights and highlight the key topics shaping this year’s negotiations: expect a focus on Principal Media, Audit Rights, AI, and the evolving media landscape in China.
Retail media on noussut yhdeksi digitaalisen markkinoinnin kiinnostavimmista ilmiöistä. Se tarjoaa brändeille ja kauppiaille uusia tapoja tavoittaa asiakkaita tehokkaasti ostopolun eri vaiheissa. Mutta mitä mahdollisuuksia retail media käytännössä tarjoaa, ja miten yritykset voivat hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla? Tule mukaan tunnin mittaiseen webinaariin, jossa kolme alan asiantuntijaa pureutuvat retail median ajankohtaisiin mahdollisuuksiin ja käytännön hyötyihin.
Avainsanat: retail media, vähittäiskauppa, ostopolku
Kouluttajat: Armi Slotte, Kesko; V-P Ääri, Tokmanni sekä Mari Riipinen, Dagmar
Lokakuun alussa järjestämme webinaarin audiomainonnasta. Tällä kertaa keskitymme siihen, miltä alan tulevaisuus näyttää ja miten luovasti audioa voidaan hyödyntää. Mukana on kaksi alan asiantuntijaa, joista molemmat tuovat oman näkökulmansa keskusteluun. Lopuksi on myös mahdollisuus esittää kysymyksiä suoraan puhujille. Kerromme pian tarkemmin puhujista ja heidän aiheistaan.
Hakukoneet eivät toimi enää kuten ennen. Tekoälyhaut ja AI-agentit eivät selaa tuloksia, vaan ne valitsevat suositeltavat vaihtoehdot itse. Jos brändisi ei näy niiden ymmärtämässä maailmassa, et pääse mukaan asiakkaan päätöksiin. Oletko jo tekoälyn suosituslistalla?
Marketing Finlandin webinaarissa tekoälyn ja asiakaskokemuksen asiantuntija Sirte Pihlaja (Shirute, CXPA Finland) johdattaa sinut uuden ajan markkinoinnin ytimeen:
- Miten Generative Engine Optimisation (GEO) ja AIO (Artificial Intelligence Optimisation) mullistavat näkyvyyden pelisäännöt ja markkinoiden bisneslogiikan?
- Keitä ovat koneasiakkaat – ja mitä ne ostavat jo nyt?
- Miten sisältö optimoidaan tekoälyä varten, ei vain ihmisten silmille?
Kouluttaja: Sirte Pihlaja, Shirute Oy
Avainsanat: GEO, AIO, hakukone optimointi, Google, tekoäly, Generative Engine Optimisation, Artificial Intelligence Optimisation, ai-agentti, koneasiakas
Markkinointi nähdään usein kulueränä, vaikka se on keskeinen tekijä liiketoiminnan kasvussa ja kilpailukyvyn varmistamisessa. Tässä webinaarissa saat käytännön vinkkejä siihen, miten esität markkinoinnin tulokset ja hyödyt johdolle vakuuttavasti – faktoihin, mittareihin ja liiketoiminnan tavoitteisiin sidottuna. Tarkennamme webinaarin sisältöä ja vahvistamme puhujat lähipäivinä.
Avainsanat: markkinoinnin johtaminen, mittari, tulos, kpi, roi, kilpailukyky, markkinointi
Kouluttajat: