Katso opastusvideo ja opi käyttämään Marketing Finland Academy -verkko-oppimisympäristöä!
Tällä kurssilla opit hyödyntämään Canva-työkalua monipuolisesti markkinointimateriaalien luomiseen eri kanaviin. Opit tekemään houkuttelevia somejulkaisuja, luomaan visuaalisesti vaikuttavia painettuja mainoksia ja esitteitä sekä brändisi näköisiä videoita. Lisäksi opit tekemään animoituja PowerPoint-esityksiä, jotka tekevät esityksistäsi entistä vaikuttavampia ja mieleenpainuvampia.
Kouluttaja: Sara Kuusivuo, Stoori by Sara
Avainsanat: some, somejulkaisu, instagram, facebook, tiktok, brändi, somevideo, video, mainos, esite, powerpoint, canva, graphic design, graafinen suunnittelu, kuvankäsittely, logo
Kurssilla perehdyt TikTokin ajankohtaisiin trendeihin ja käyttötarkoituksiin ja opit hyödyntämään alustaa entistä tehokkaammin. Kurssin opit ovat hyödyllisiä käyttäjille, jotka vasta tutustuvat TikTokiin, mutta myös heille, joilla on alustan käytöstä jo hieman kokemusta. Oppitunneilla käsitellään sekä teknisiä, että strategisia asioita, ja pääset myös tutustumaan käytännönläheisesti sisällöntuotannon eri vaiheisiin. Kurssin käytyäsi osaat luoda laadukkaita lyhytvideoita ja parantaa näkyvyyttäsi TikTokissa.
Kouluttajat: Toni Konsti ja Victor Planson, Fiid Oy
Avainsanat: Tiktok, some, sosiaalinen media, lyhyt video, viraali, sisältöstrategia, sisällöntuotanto, sometrendi, trendit
Suojautuminen informaatiovaikuttamiselta on tärkeämpää kuin koskaan! Koulutuksessa tutustutaan Christina Forsgårdin johdolla miksi informaatiovaikuttaminen on pinnalla juuri nyt, ja tarkastelemme jokaisen tarvetta oppia suojaamaan itseään sen vaikutuksilta. Informaatiovaikuttamisen tunnistaminen ja siihen vastaaminen ovat nousseet keskiöön Suomessa, erityisesti Venäjän hyökkäyssodan ja Suomen Nato-jäsenyyden myötä. Forsgård selittää asiaa ajankohtaisten esimerkkien avulla ja hahmottaa eri toimijoiden vastuita.
Tällä Marketing Finlandin kurssilla pääset tutustumaan inkluusioon markkinointiviestinnässä. Inkluusio on tärkeää markkinointiviestinnässä, koska se auttaa tavoittamaan ja puhuttelee laajemman ja monimuotoisemman yleisön, mikä lisää brändin vetovoimaa ja uskottavuutta sekä osoittaa sosiaalista vastuuta.
Kehotemuotoiluista on tullut tärkeä taito markkinoinnissa ja viestinnässä tekoälysovellusten kehitysharppauksien myötä. Koulutuksessa käydään läpi, kuinka luoda tehokkaita ja ymmärrettäviä kehotteita, kohdistaa viesti oikein ja luoda asiakaslähtöistä sisältöä. Lisäksi käydään läpi, miten tekoälyn saa puhumaan äänensävyllä, jonka kohderyhmä kuulee, esimerkkejä työelämästä sekä miten julkaisuvalmista sisältöä tekoälyllä voi tuottaa. Tällä kurssilla vinkit painottuvat tekstityökaluihin, kuten ChatGPT:hen ja Bingiin.
Vaikuttajamarkkinoinnin ottaminen osaksi markkinointistrategiaa on kasvanut yhä useampien yritysten keskuudessa. Samaan aikaan vastuullisuuskysymyksien merkitys on kasvanut yhteiskunnassamme. Kurssilla käydäänkin läpi, mitä velvollisuuksia niin vaikuttajille kuin heitä hyödyntäville yrityksille on muodostunut, kun vaikuttajamarkkinointia halutaan tehdä vastuullisesti.
Erilaisia ympäristömerkintöjä vilisee mainonnassa joka päivä yhä enemmän. Usein kuitenkin niiden todellinen merkitys ja kriteeristö jäävät ostajalle pimentoon. Tässä koulutuksessa Tero Heinonen käy läpi ympäristöväitteiden nykytilaa hyödyntäen tuloksia ympäristöväitetutkimuksesta vuodelta 2022. Lisäksi koulutuksessa käydään läpi erilaisia ympäristömerkintöjä ja niiden tulkintaa.