Vaikuttajat osana vastuullista yhteiskuntaa

Vaikuttajamarkkinoinnin ottaminen osaksi markkinointistrategiaa on kasvanut yhä useampien yritysten keskuudessa. Samaan aikaan vastuullisuuskysymyksien merkitys on kasvanut yhteiskunnassamme. Kurssilla käydäänkin läpi, mitä velvollisuuksia niin vaikuttajille kuin heitä hyödyntäville yrityksille on muodostunut, kun vaikuttajamarkkinointia halutaan tehdä vastuullisesti.

 

Tekoäly työkaverina – näin muotoilet hyviä kehotteita (tehtäväkurssi)

Kehotemuotoiluista on tullut tärkeä taito markkinoinnissa ja viestinnässä tekoälysovellusten kehitysharppauksien myötä. Koulutuksessa käydään läpi, kuinka luoda tehokkaita ja ymmärrettäviä kehotteita, kohdistaa viesti oikein ja luoda asiakaslähtöistä sisältöä. Lisäksi käydään läpi, miten tekoälyn saa puhumaan äänensävyllä, jonka kohderyhmä kuulee, esimerkkejä työelämästä sekä miten julkaisuvalmista sisältöä tekoälyllä voi tuottaa. Tällä kurssilla vinkit painottuvat tekstityökaluihin, kuten ChatGPT:hen ja Bingiin.

 

Ympäristömerkinnät ja ympäristömerkkien käyttö mainonnassa

Erilaisia ympäristömerkintöjä vilisee mainonnassa joka päivä yhä enemmän. Usein kuitenkin niiden todellinen merkitys ja kriteeristö jäävät ostajalle pimentoon. Tässä koulutuksessa Tero Heinonen käy läpi ympäristöväitteiden nykytilaa hyödyntäen tuloksia ympäristöväitetutkimuksesta vuodelta 2022. Lisäksi koulutuksessa käydään läpi erilaisia ympäristömerkintöjä ja niiden tulkintaa.

Informaatiovaikuttaminen

Suojautuminen informaatiovaikuttamiselta on tärkeämpää kuin koskaan! Koulutuksessa tutustutaan Christina Forsgårdin johdolla miksi informaatiovaikuttaminen on pinnalla juuri nyt, ja tarkastelemme jokaisen tarvetta oppia suojaamaan itseään sen vaikutuksilta. Informaatiovaikuttamisen tunnistaminen ja siihen vastaaminen ovat nousseet keskiöön Suomessa, erityisesti Venäjän hyökkäyssodan ja Suomen Nato-jäsenyyden myötä. Forsgård selittää asiaa ajankohtaisten esimerkkien avulla ja hahmottaa eri toimijoiden vastuita.