Osa 3: Digitaalinen palvelumuotoilu – ideoinnista konseptiin (26.2.2026)
Marketing Finland Academy

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.
Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.
Kolmannessa osassa sukelletaan digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Tutustumme design sprint -menetelmään. Case-esimerkit avaavat, miten palvelumuotoilua on hyödynnetty käytännössä digipalvelujen suunnittelussa ja miten käyttäjiä voidaan osallistuttaa.
Kouluttaja: Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo Oy
Avainsanat: palvelumuotoilu, digitaalinen palvelu, asiakaskokemus, design sprint, ideointi, prototypointi, kokeilut, konseptointi, käyttäjien osallistaminen, digipalvelut, kehittäminen, case-esimerkit, workshop, harjoitukset, innovaatiot