Tässä kategoriassa ovat sähköisessä muodossa luettavat kirjat ja oppaat.

 

Tutustu Marketing Finlandin kokoamaan listaan AI-pohjaisista työkaluista, joita markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset voivat hyödyntää työssään. Päivitämme listaa aina tarpeen mukaan.

Kun kotimarkkina ei riitä, tarvitaan kasvua maailmalta. Kirjan sanomana on, että kansainvälistyminen ei tapahdu hetkessä, vaan vaatii myös kärsivällisyyttä ja pitkän ajanjakson satsauksia sen mukaisesti sekä kirkasta fokusta.

Kirjassa tarjotaan keinoja ja työkaluja eri kansainvälistymisvaiheissa oleville yrityksille ja kerrotaan miten välttää pahimmat kompastuskivet. Useat maailmalla menestyneet yritykset esittäytyvät innostavien esimerkkien kautta, ja kulttuurieroihin päästään sukeltamaan suomalaisille yrityksille kiinnostavilla kohdemarkkinoilla, kuten Yhdysvalloissa, Japanissa, Saksassa ja UK:ssa. Kirjassa käydään läpi kattavasti digitaalisen markkinoinnin ja tekoälyn keinoja kansainvälisessä kasvussa, ohjeistetaan miten toteutetaan menestyksellinen verkkokauppa ja visioidaan markkinoinnin tulevaisuutta. Kirja soveltuu yritysten ylimmälle johdolle, markkinoinnin johdolle ja kaikille kansainvälistymisestä kiinnostuneille.

Kirjailija: Maria Sipilä

Avainsanat: kansainvälisyys, digimarkkinointi, tekoäly, kasvu

Kirjassa Markkinoinnin uusi sielu – 2020-luvun tuloksellinen markkinointi (2021) Nesteen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen johdattaa lukijan tuloksellisen markkinoinnin johtamiseen. Mitä tuloksellinen markkinointi tarkoittaa, mitä asioita kannattaa mitata, miten mittaaminen aloitetaan ja miten tiimin osaamista kehitetään?

Kirjailija: Mika Hyötyläinen

Avainsanat: datalla johtaminen, johtaminen, markkinointi, mittaaminen, strategiatuloksellisuus

Pasi Saarisen ja Timo Suokon kirja Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara (2020) antaa vääjäämätöntä tutkimustietoa meiltä ja maailmalta, avaa merkityksen elementit sekä tarjoaa käytännön työkaluja yritysten käyttöön.

Kirjailijat: Pasi Saarinen, Timo Suokko

Avainsanat: brand purposemerkityspurpose

Sisältömarkkinointi on hyödyllisen ja kiinnostavan sisällön tuottamista asiakkaille. Sasu Sorkion Vaikuta videolla (2019) tarjoaa käytännönläheistä tietoa videota jo markkinoinnissaan käyttäville ja sen käyttöä suunnitteleville.

Kirjailija: Sasu Sorkio

Avainsanat: online-videoSasu Sorkiovideovideomarkkinointi

Somekohut ja mainekriisit -kirja esittelee monipuolisesti tapauksia, jotka ovat saaneet usein alkunsa pienestä Twitterin tai Facebookin päivityksestä, levinneet somekuohunnan jälkeen iltapäivälehtiin ja lopulta jopa valtakunnan pääuutisiksi.

Kirjailija: Sallamaari Muhonen

Avainsanat: kriisiviestintämainekriisiSallamaari Muhonensomesomekohut

Digin Mitalla -kirjassa eturivin asiantuntijat kertovat, miten mittaamisessa ja markkinoinnin tehostamisessa onnistutaan. Digin mitalla 2.0 -kirja on päivitetty versio, jossa uusina osioina on luvut sosiaalisen median mittaamisesta sekä optimoinnista ja personoinnista.

Kirjailija: Petri Mertanen, Tomi Pyyhtiä, Antti Syväniemi, Tuulikki Markkula, Seppo Roponen, Nina Frosterus, Rauno Vastamäki, Sanna Räsänen, Mikael Gummerus

Avainsanat: digin mitallamarkkinoinnin kirjat

Myyminen alkaa ennen kuin myyntimies soittaa ja tarjouskilpailut on helpointa voittaa ennen kuin ne alkavat. Petri Uusitalon Brändi ja Business kertoo miten.

Kirjailija: Petri Uusitalo

Avainsanat: brändäysbrändibusinesskirjaPetri Uusitalo