Tutustu Marketing Finlandin kokoamaan listaan AI-pohjaisista työkaluista, joita markkinoinnin ja viestinnän ammattilaiset voivat hyödyntää työssään. Päivitämme listaa aina tarpeen mukaan.
Kun kotimarkkina ei riitä, tarvitaan kasvua maailmalta. Kirjan sanomana on, että kansainvälistyminen ei tapahdu hetkessä, vaan vaatii myös kärsivällisyyttä ja pitkän ajanjakson satsauksia sen mukaisesti sekä kirkasta fokusta.
Kirjassa tarjotaan keinoja ja työkaluja eri kansainvälistymisvaiheissa oleville yrityksille ja kerrotaan miten välttää pahimmat kompastuskivet. Useat maailmalla menestyneet yritykset esittäytyvät innostavien esimerkkien kautta, ja kulttuurieroihin päästään sukeltamaan suomalaisille yrityksille kiinnostavilla kohdemarkkinoilla, kuten Yhdysvalloissa, Japanissa, Saksassa ja UK:ssa. Kirjassa käydään läpi kattavasti digitaalisen markkinoinnin ja tekoälyn keinoja kansainvälisessä kasvussa, ohjeistetaan miten toteutetaan menestyksellinen verkkokauppa ja visioidaan markkinoinnin tulevaisuutta. Kirja soveltuu yritysten ylimmälle johdolle, markkinoinnin johdolle ja kaikille kansainvälistymisestä kiinnostuneille.
Kirjailija: Maria Sipilä
Avainsanat: kansainvälisyys, digimarkkinointi, tekoäly, kasvu
Qualifion tuottama englanninkielinen opas, jossa esitellään erilaisia interaktiivisia markkinointistrategioita, joiden avulla kasvatetaan konversiota.
Avainsanat: Interactive marketing, interaktiivinen markkinointi, markkinointistrategia, opas, Qualifio
Kirjassa Markkinoinnin uusi sielu – 2020-luvun tuloksellinen markkinointi (2021) Nesteen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen johdattaa lukijan tuloksellisen markkinoinnin johtamiseen. Mitä tuloksellinen markkinointi tarkoittaa, mitä asioita kannattaa mitata, miten mittaaminen aloitetaan ja miten tiimin osaamista kehitetään?
Kirjailija: Mika Hyötyläinen
Avainsanat: datalla johtaminen, johtaminen, markkinointi, mittaaminen, strategia, tuloksellisuus
Pasi Saarisen ja Timo Suokon kirja Merkitys – yrityksen arvokkain voimavara (2020) antaa vääjäämätöntä tutkimustietoa meiltä ja maailmalta, avaa merkityksen elementit sekä tarjoaa käytännön työkaluja yritysten käyttöön.
Kirjailijat: Pasi Saarinen, Timo Suokko
Avainsanat: brand purpose, merkitys, purpose
Sisältömarkkinointi on hyödyllisen ja kiinnostavan sisällön tuottamista asiakkaille. Sasu Sorkion Vaikuta videolla (2019) tarjoaa käytännönläheistä tietoa videota jo markkinoinnissaan käyttäville ja sen käyttöä suunnitteleville.
Kirjailija: Sasu Sorkio
Avainsanat: online-video, Sasu Sorkio, video, videomarkkinointi
Somekohut ja mainekriisit -kirja esittelee monipuolisesti tapauksia, jotka ovat saaneet usein alkunsa pienestä Twitterin tai Facebookin päivityksestä, levinneet somekuohunnan jälkeen iltapäivälehtiin ja lopulta jopa valtakunnan pääuutisiksi.
Kirjailija: Sallamaari Muhonen
Avainsanat: kriisiviestintä, mainekriisi, Sallamaari Muhonen, some, somekohut
Digin Mitalla -kirjassa eturivin asiantuntijat kertovat, miten mittaamisessa ja markkinoinnin tehostamisessa onnistutaan. Digin mitalla 2.0 -kirja on päivitetty versio, jossa uusina osioina on luvut sosiaalisen median mittaamisesta sekä optimoinnista ja personoinnista.
Kirjailija: Petri Mertanen, Tomi Pyyhtiä, Antti Syväniemi, Tuulikki Markkula, Seppo Roponen, Nina Frosterus, Rauno Vastamäki, Sanna Räsänen, Mikael Gummerus
Avainsanat: digin mitalla, markkinoinnin kirjat
Myyminen alkaa ennen kuin myyntimies soittaa ja tarjouskilpailut on helpointa voittaa ennen kuin ne alkavat. Petri Uusitalon Brändi ja Business kertoo miten.
Kirjailija: Petri Uusitalo
Avainsanat: brändäys, brändi, business, kirja, Petri Uusitalo