Onnistuneen rekrymarkkinoinnin ulottuvuudet (18.3.2022)
Mitä onnistunut rekrymarkkinointi vaatii? Tässä webinaarissa opit:
• Miten markkinoinnin 4P:tä pätevät myös rekrymarkkinoinnissa?
• Miten välttää rekrymarkkinoinnin latteudet ja erottua työnantajien joukosta?
• Miten tavoittaa passiiviset työnhakijat ja varmistaa työvoiman saatavuus?
Perehdymme myös siihen, miten kohdata työnhakijat inhimillisesti, puhuttelevasti ja mikä työnhakijoita oikeasti kiinnostaa?
Kouluttajat: Lauri Vaisto, Mikko Martikainen
Avainsanat: rekrymarkkinointi, rekrytointi
Amazon 1: Millaisia työtehtäviä opintosi mahdollistaa Amazonin (3.3.2022)
Amazon 1: Millaisia työtehtäviä opintosi mahdollistaa Amazonin (3.3.2022)
Webinaarissa esitellään eri työtehtäviä Amazonin ekosysteemissä, joita markkinoinnin ja viestinnän opiskelijat voisivat tehdä tulevissa työpaikoissa ja työtehtävissä. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä Amazonissa myyvien yritysten viestinnän ja mainonnan suunnitelmista ja toteutuksista. Tule mukaan!
Kouluttajat: Emilia Honkanen, Laura Nyyssölä
Avainsanat: Amazon, verkkokauppa
Rohkeutta pitchaamiseen! (16.2.2022)
Rohkeutta pitchaamiseen! (16.2.2022)
Tässä webinaarissa suosittu puhuja Erkki Salo antaa eväitä hyvän pitchauksen rakentamiseen. Webinaarissa käsitellään pitchauksen kannalta tärkeitä elementtejä, kuten:
- Valmistautuminen
- Mitä ja kenelle - kohdeyleisö
- Tila ja tilanne
- Aito suhde pitchattavaan asiaan
- Yhteyden rakentaminen yleisöön
- Tunnetilat - jännityksen hyödyntäminen voimavarana
Kouluttaja: Erkki Salo, John Nurmisen Säätiö
Avainsanat: esiintyminen, pitchaaminen, puhetaito
Haluatko kerätä lahjoituksia? Vetoa yleisöösi tarinankerronnalla (9.2.2022)
Haluatko kerätä lahjoituksia? Vetoa yleisöösi tarinankerronnalla (9.2.2022)
Tule mukaan oppimaan tarinallistamista varainhankinnan näkökulmasta! Tässä webinaarissa varainhankinnan asiantuntija Pertti Keinänen kertoo, kuinka yksityishenkilöiden tai yritysten kukkaronnyörit avataan yleishyödyllisiin tarkoituksiin.
Kouluttaja: Pertti Keinänen
Avainsanat: tarinallistaminen, varainhankinta
Skills of the future (27.10.2021)
Skills of the future (27.10.2021)
The skills of the Future for Marketing and Data professionals
Content:
- The current and near skills landscape for Marketing and Data professionals: highly-in demand skills, cutting-edge skills, fundamental skills
- What are practices world-class companies have, what skills do they look for in leads?
- How to embed Continuous Learning in your organization?
Speaker: Maria Krajewska-Olkkonen
Keywords: growth, johtaminen, kasvu, skills, taidot
CRM-määrittely ja hankintakriteerit (14.9.2021)
CRM-määrittely ja hankintakriteerit (14.9.2021)
Minkälainen on toimiva CRM yritykselle?
CRM, eli asiakkuudenhallinta on parhaimmillaan tehokas aktiivisessa työssä asiakassuhteiden parissa. Tervetuloa kuulemaan tallenteessa kilpailukykyisen yrityksen CRM -määrittelystä monipuolisesti ja kattavasti. Tämän tallenteen katsottuasi tiedät, minkälaiset ominaisuudet tekevät yrityksesi CRM:stä huippuunsa viritetyn ja yritystä paremmin palvelevan.
Kouluttaja: Tom Berg
Avainsanat: asiakasdata, CRM, crm-määrittely, hankintakriteerit
Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021? (10.6.2021)
Miten rakentaa markkinointipalveluiden hinnoittelu vuonna 2021? (10.6.2021)
"One size won´t fit all." Luovan työn hinnoittelu ei ole helppoa. Toisen tunti on toisen kolme. Miten löytää palveluntarjoajien kanssa molempia osapuolia innostavat hinnoittelumallit, välttää maksamasta tyhjästä ja kehittää yhteistyötä osin tulospohjaisella hinnoittelulla?
Kouluttaja: Petri Matero
Avainsanat: hinnoittelu, hinta, markkinoinnin hinnoittelu, markkinointipalvelut, pricing
Lääkemarkkinoinnin aamu (19.5.2021)
Lääkemarkkinoinnin aamu (19.5.2021)
Kouluttajat: Lauri Sipilä, Pirkko Paakkari, Rauli Elenius
Avainsanat: lääke, lääkeamarkkinointi, lääketeollisuus, medicine, pharma
Markkinointibudjetin rahoitusvaihtoehdot – kasvun nopeuttaminen markkinointibudjettia rahoittamalla (28.4.2021)
Markkinointi on investointi joka luo kasvua, mutta takaisinmaksuaika on pitkä. Kasvunopeuden maksimointi ja etenkin pitkäaikaisen tuoton maksimointi brändiä rakentamalla edellyttää etupainotteisia investointeja, jolla voi olla negatiivinen vaikutus brändin kassavirtoihin.
Kouluttaja: Antti Kaihlanen, Anssi Mäkelä
Avainsanat: budget, budgeting, budjetti, financing, growth, markkinointibudjetti, rahoitus
Soft is a new hard – mistä on tehty työelämän talentti? (29.3.2021)
Soft is a new hard – mistä on tehty työelämän talentti? (29.3.2021)
Minkälaista osaamista nykyajan organisaatio tarvitsee? Omistajat, johtoryhmät ja asiantuntijat ovat monessa mielessä uuden edessä. Koronan vauhdittama digiloikka ja etätyön vakiintuminen, pandemiasta johtuva epävarma taloustilanne ja valtion vahva mukaantulo liiketoiminnan sääntelyyn ovat luoneet uuden tilanteen. Nyt vaaditaan vanhasta pois oppimista, uusien näkökulmien hyväksymistä ja ennen kaikkea oman toiminnan ja osaamisen uudelleenarviointia. Tässä webinaarissa asiantuntijarekrytoinnin ammattilaiset valottavat ja jakavat oman näkemyksensä siitä, minkälaisia taitoja tulevaisuuden työelämässa vaaditaan.
Kouluttajat: Markku Kaijala, Outi Impivaara
Avainsanat: HR, kyvykkyys, osaaminen, rekrytointi, taidot
Tilaustalous ja tilauspohjaisen liiketoiminnan markkinointi (18.2.2021)
Tilaustalous ja tilauspohjaisen liiketoiminnan markkinointi (18.2.2021)
Digitaalisaatio, alustatalous ja nyt koronapandemia ovat muuttaneet kulutuskäyttäytymistämme merkittävästi ja tilausperusteidten palveluiden kasvutahti on ollut hurjaa. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi tilaustalouden perusperiaatteita ja antaa täsmävinkkejä liiketoiminnan, asiakaskokemuksen ja markkinoinnin kehittämiseen.
Kouluttaja: Matias Suhonen
Avainsanat: subscription model, tilauspohjainen, liiketoiminta, tilaustalous
Future skills – The marketer of the future (4.2.2021)
Future skills – The marketer of the future (4.2.2021)
What skills will be required from marketers in the future? In this webinar, our partner from Growth Tribe presents the results of their Future Skills research and explains what these mean for advertisers.
Speaker: Maria Krajewska-Olkkonen, Managing Director at Growth Tribe Academy
Keywords: agile, exclude-tag, growth hacking, kasvuhakkerointi, ketterät menetelmät, markkinoinnin johtaminen
Maksamisen tulevaisuus ja trendit (21.1.2021)
Maksamisen tulevaisuus ja trendit (21.1.2021)
Asiantuntijat eri organisaatioista jakavat näkemyksiään siitä, miltä maksaminen tulevaisuudessa näyttää ja mitkä ovat maksamisen trendit.
Kouluttajat: Kari Kemppainen, Markus Laurio
Avainsanat: kuluttajakäyttäytyminen, maksaminen, onlinemyynti, verkkokauppa, verkkomyynti
LinkedIn Marketing Labs
LinkedIn Marketing Labs
LinkedIn Marketing Labs offwers a step-by-step learning paths for running ad campaigns and to get started. To access courses and the LinkedIn Campaign manager you need to have LinkedIn account.
Keywords: LinkedIn, marketing labs, toolbox
Google Skillshop
Google Skillshop
Google Skillshop (previously Academy for Ads) is a learning platform where you find video trainings for Google products. With these online training you can develop skills for Google workplace tools.
Keywords: Google, google tools, SEM, shopping, YouTube
Facebook Blueprint
Facebook Blueprint
Facebook Blueprint is an e-learning platform that offers 90 courses on Facebook and Instagram advertising. Most of them can be taken in 15-50 minutes. To sign on you need to have the Facebook account.
Retail-markkinoinnin tulevaisuus (8.9.2020)
Retail-markkinoinnin tulevaisuus (8.9.2020)
Kouluttaja: Annukka Pokki
Avainsanat: myymäläsuunnittelu, communication, viestintä, company responsibility, content creation, sisällöntuottaminen, covid-19, digital signages, digitaaliset näytöt, future and trends, tulevaisuus ja trendit, retail, vähittäiskauppa, social media, sosiaalinen media, sustainable, yritysvastuu
Yhteistyöwebinaari: Tulevaisuuden ennakointi ja palveluiden kehittäminen poikkeustilanteessa (18.6.2020)
Kouluttajat: Kai Virtanen, Daniel-José Hänninen
Onnistuneen HR-markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentaminen (9.6.2020)
Onnistuneen HR-markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentaminen (9.6.2020)
Mitä on onnistunut HR-markkinointi ja miten sitä tehdään? Miten luodaan työnantajamielikuva, joka houkuttelee oikeanlaisia osaajia? Tässä webinaarissa tutustutaan HR-markkinointiin headhunterin näkökulmasta ja käydään läpi onnistuneen HR-markkinoinnin tekijöitä.
Kouluttajat: Markku Kaijala, Mikko Bäckström
Avainsanat: FIN, HR marketing, HR-markkinointi, marketing psychology, markkinointi psykologia, työnantajabrändi, työnantajamielikuva
Markkinoinnin vuosisuunnittelu ja budjetointi (19.5.2020)
Markkinoinnin vuosisuunnittelu ja budjetointi (19.5.2020)
Markkinoinnin vuosibudjetoinnin onnistuminen vaatii tarkkaa markkinoinnin roolin määrittelyä ja tavoitteiden asettamista. Tässä webinaarissa käydään läpi markkinoinnin vuosibudjetin suunnittelua ja eri skenaarioita. Millaisia keinoja löytyy budjettitasojen ja allokaatioiden määrittelyyn? Miten kannattaa toimia koronakriisin kaltaisessa poikkeustilanteessa?
Kouluttajat: Jesse Ketonen, Toni Keskinen'
Avainsanat: budget, budjetti, covid-19, customer journey, asiakaspolku, FIN, marketing budget, markkinoinnin budjetointi