Erottuvia hyväntekeväisyyden tapoja yrityksille (12.9.2023)
Yritysten odotetaan yhä enemmän ottavan vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja toimivan yhteiseksi hyväksi. Ulkopuolelta tulevien odotusten ja vaatimusten ohella ne todella haluavat tehdä merkityksellisiä asioita omalle toiminnalleen ja arvoilleen sopivin tavoin. Markkinoinnin näkökulmasta hyvistä teoista kertominen asiakkaille ja muille sidosryhmille on kannattavaa ja arvokasta.
Kouluttajat: Pia Tornikoski, Tessa Robertsson, Terje Vangen Schea, Charlotta Arno Storebakken, Ville Mäkilä, Teemu Alanko, Karoliina Kauhanen, Jenni Kaskimeri, Eija Hynynen, Erno Meriläinen
Avainsanat: auttaminen, brändi, brändin rakentaminen, hyväntekeväisyys, järjestömarkkinointi, lahjoittaminen, merkitys, varainhankinta, vastuullisuus, vastuullisuustyö, yhteiskuntavastuu
Vastuullisuus julkisuuskuvan rakentamisessa (15.8.2023)
Vastuullisuus julkisuuskuvan rakentamisessa (15.8.2023)
Kuinka vastuullisuus näkyy yrityksenne julkisuuskuvassa? Webinaarissa pohditaan, miten mainetta rakennetaan mediaseurannan ja -analyysien avulla ja pureudutaan myös asian varjopuoliin esim. green washingiin ja pink washingiin.
Kouluttaja: Fanni Mäki
Avainsanat: greenwashing, julkisuuskuva, maine, media-analyysi, mediaseuranta, pinkwashing, vastuullisuus
Vastuullisuus strategian ytimessä (26.1.2023)
Vastuullisuus strategian ytimessä (26.1.2023)
Vastuullisuus on kuin monisivuinen kuutio, josta voi olla vaikea ottaa kiinni. Tässä Marketing Finlandin huippuwebinaarissa avaamme tekoja, joilla markkinoinnin ja viestinnän tekijät voivat tehdä maailmasta paremman.
Kouluttaja: Will Gilroy, Riikka-Maria Lemminki, Anssi Järvinen
Avainsanat: diversity, diversiteetti, equality, inclusion, markkinointi, vastuullinen markkinointi, vastuullinen viestintä, vastuullisuus, viestintä, viherpesu
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä (10.11.2022)
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä (10.11.2022)
Vastuullisuus on paljon muutakin kuin vihreitä valintoja: yrityksiä tarkastellaan entistä kriittisemmin ja niiltä vaaditaan ympäristötekojen lisäksi entistä enemmän myös yhteiskunnallista ja sosiaalista vastuullisuutta. Vastuullisuuden riskit ja mahdollisuudet sekä raportointivaatimukset ulottuvat kaikkeen tekemiseen kumppanien valinnasta rahoitukseen ja viestintään. Vastuullisuus on siis muutakin kuin CO2-päästöjä - mikä on sinun kulmasi vastuullisuuteen?
Kouluttaja: Riku Salminen
Avainsanat: company responsibility, ESG, raportointi, sustainable, yritysvastuu, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus
GivingTuesday – Tekojen Tiistai, kun koko maailma tekee hyvää (1.9.2022)
GivingTuesday – Tekojen Tiistai, kun koko maailma tekee hyvää (1.9.2022)
Giving Tuesday - Tekojen Tiistai on osa kansainvälistä #GivingTuesday-kampanjaa, joka pyrkii lisäämään keskustelua ja tietoisuutta antamisesta: ajan, avun, hyvän mielen tekojen sekä lahjoitusten muodossa. Kampanjaa vietetään Yhdysvaltojen kiitospäivän jälkeisenä tiistaina, 29.11.2022 ja se toimii vastapainona ostamiseen keskittyvälle Black Fridaylle.
Kampanja on kerännyt osallistujia yli 150 maasta ja noussut maailmalla jopa joulua tärkeämmäksi lahjoitustapahtumaksi. Suomessa kampanjaa organisoi Vala ry (Vastuullinen Lahjoittaminen ry).
Kouluttajat: Claudia Loewe, Rita Pasanen, Sami Särkelä, Eeva Piha
Avainsanat: givingtuesday, hyväntekeväisyys, lahjoittaminen, vastuullisuus
Vastuullisuus vyöryi mainontaan – mikä erottaa etusivun sanahelinän ja viherpesun kestävästä markkinoinnista? (21.10.2020)
Ilmastonmuutos painaa nyt markkinoinnissa suurimpana muutosvoimana. Vastuullisuudesta on tullut mainonnassa arkipäivää ja liki jokainen brändi ilmoittaa nyt kilpaa olevansa 'sustainable', kestävyyden asialla. Hyvien tekojen toitottaminen jää vaikutuksiltaan kuitenkin pinnalliseksi, mikäli kampanjat jäävät yksittäisiksi lähdöiksi eivätkä kumpua yrityksen tai brändin strategiasta.
Kouluttajat: Petteri Lillberg ja Riku Mattila
Avainsanat: brand marketing, brändimarkkinointi, company responsibility, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, sustainable, yritysvastuu