

Vain hyvä ja huono käyttökokemus jää mieleen, keskinkertainen ei kiinnosta ketään. Minkälaisen mielikuvan yrityksesi digitaaliset palvelut antavat asiakkaille? Voitko oikeasti olla jättää huomiotta ihmiset, jotka tarvitsevat saavutettavuutta, tai tarjota huonon käyttökokemuksen käyttäjillesi?
Esteettömyysdirektiivin myötä yhä useamman yksityisen sektorin yrityksen on otettava saavutettavuus huomioon palveluissaan. Mutta jopa lain ulkopuolella olevien yritysten on syytä kehittää palveluidensa käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Hyvä digitaalinen kokemus kaikille on paitsi osa sosiaalista vastuullisuutta myös merkittävä brändin rakennusteko.
Kouluttaja: Jere Havo, Selko Digital Oy
Avainsanat: saavutettavuus, WCAG, esteettömyysdirektiivi, digipalvelulaki
We Need to Talk about… AI x Sustainability: The current and future landscape of AI environmental policy and regulation.
Join Ad Net Zero for the third and final AI x Sustainability session. This webinar will feature Lorna East, Head of Agency Services at ISBA, Konrad Shek, Public Policy and Regulation Director at the Advertising Association, Alison Pepper, EVP Government Relations & Sustainability at the 4A’s, and Aya Saed, Director of AI Policy and Strategy at Scope3. The discussion will explore current and future regulation and policy surrounding AI and its development, with a focus on the sustainability implications and considerations within this space.
Be part of the change towards a sustainable advertising future!
Join us for an insightful webinar where we’ll introduce the Ad Net Zero framework and explore how your organisation can support this vital initiative right here in Finland.
Keywords: sustainability, change, carbon footprint, sustainable future
We Need To Talk About… AI x Sustainability: AI’s Impact on Creativity and Production
Join Ad Net Zero for the 2nd of the 3-part series of AI x Sustainability sessions. This webinar will be moderated by Jo Fenn, Global Director of AdGreen, and will feature guest speakers Steffen Gentis, Global Production Director at Murphy Cobb & Reckitt, Melissa Tifrere, Chief Production Officer at Havas NYC and CHI, and Russell Sharpe, Head of Production at APR. Sustainability considerations for production and creative professionals when using AI will be explored, from set decisions to the creation of images and video, as well as the creative uses of AI and GenAI in advertising itself.
We Need To Talk About… AI x Sustainability
The first of three exclusive AI x Sustainability webinars, hosted by Ad Net Zero, has taken place, exploring the intersectionality of these areas through a corporate and advertising sector lens. Valuable insights were shared by industry-leading speakers: Google EMEA's Director of Sustainability, Adam Elman; ITV’s Principal Architect, Enterprise Architecture, Tim Davis; and Public Good's Co-Founder and CEO, Dan Ratner. Ad Net Zero’s US Director, Rachel Schnorr, moderated the session and facilitated thought-provoking questions from the largest audience to date, highlighting the high level of engagement and interest in this topic.
Keywords: artificial intelligence, tekoäly, sustainability, vastuullisuus
Tervetuloa inspiroivaan webinaariin, jossa pureudumme vastuullisten digikampanjoiden maailmaan ja niiden tehokkuuteen!
Kuulet, miten vastuullisesti toteutetut digikampanjat voivat olla markkinoiden tehokkaimpia tarjoten näin kilpailuetua ja erottuvuutta muihin digivastuullisuusagendoihin nähden.
Webinaarissa Green Ad Standard esittelee ensimmäisen tieteellisen menetelmän, jolla voidaan mitata digimainonnan energiankulutusta ja hiilijalanjälkeä. Tämä uraauurtava menetelmä ei ainoastaan auta vähentämään ympäristövaikutuksia, vaan myös parantaa kampanjoiden tehokkuutta.
Hyppää mukaan webinaariin ja opi, miten voit yhdistää vastuullisuuden ja tehokkuuden digimainonnassa saavuttaen näin kestävää kilpailuetua ja parempia tuloksia!
Kouluttajat: Kai Hahl ja Matti Pärssinen
Avainsanat: digimainonta, digimarkkinointi, vastuullisuus, tehokkuus, tuloksellisuus, mittaaminen, hiilijälanjälki
Haluatko vahvistaa organisaatiosi brändiä ja rakentaa kestäviä kumppanuuksia? Millaista vaikuttavuutta yritys-järjestöyhteistyöllä voidaan saavuttaa?
Tule mukaan webinaariimme, jossa pureudumme vaikuttavan ja vakuuttavan järjestöyhteistyön mahdollisuuksiin. Webinaari tarjoaa taustatietoa, ideoita ja case-esimerkkejä, joita hyödyntäen voit rakentaa ja kehittää tehokasta ja vaikuttavaa järjestöyhteistyötä.
Käsittelemme webinaarissa mm. seuraavia kysymyksiä: Miten yhteistyö järjestöjen kanssa voi hyödyttää brändiäsi? Miten syventää yhteistyötä ja viestiä siitä kiinnostavasti? Minkälaisia tuloksia yhteistyöllä voidaan saavuttaa? Minkälaista on molemmille osapuolille onnistunut yhteistyö?
Webinaari toteutetaan yhteistyössä VaLa (Vastuullinen Lahjoittaminen) ry:n kanssa.
Avainsanat: vastuullisuus, lahjoittaminen, järjestöyhteistyö, hyväntekeväisyys, brändityö
Yritysten odotetaan yhä enemmän ottavan vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja toimivan yhteiseksi hyväksi. Ulkopuolelta tulevien odotusten ja vaatimusten ohella ne todella haluavat tehdä merkityksellisiä asioita omalle toiminnalleen ja arvoilleen sopivin tavoin. Markkinoinnin näkökulmasta hyvistä teoista kertominen asiakkaille ja muille sidosryhmille on kannattavaa ja arvokasta.
Kouluttajat: Pia Tornikoski, Tessa Robertsson, Terje Vangen Schea, Charlotta Arno Storebakken, Ville Mäkilä, Teemu Alanko, Karoliina Kauhanen, Jenni Kaskimeri, Eija Hynynen, Erno Meriläinen
Avainsanat: auttaminen, brändi, brändin rakentaminen, hyväntekeväisyys, järjestömarkkinointi, lahjoittaminen, merkitys, varainhankinta, vastuullisuus, vastuullisuustyö, yhteiskuntavastuu
Kuinka vastuullisuus näkyy yrityksenne julkisuuskuvassa? Webinaarissa pohditaan, miten mainetta rakennetaan mediaseurannan ja -analyysien avulla ja pureudutaan myös asian varjopuoliin esim. green washingiin ja pink washingiin.
Kouluttaja: Fanni Mäki
Avainsanat: greenwashing, julkisuuskuva, maine, media-analyysi, mediaseuranta, pinkwashing, vastuullisuus
Vastuullisuus on kuin monisivuinen kuutio, josta voi olla vaikea ottaa kiinni. Tässä Marketing Finlandin huippuwebinaarissa avaamme tekoja, joilla markkinoinnin ja viestinnän tekijät voivat tehdä maailmasta paremman.
Kouluttaja: Will Gilroy, Riikka-Maria Lemminki, Anssi Järvinen
Avainsanat: diversity, diversiteetti, equality, inclusion, markkinointi, vastuullinen markkinointi, vastuullinen viestintä, vastuullisuus, viestintä, viherpesu
Vastuullisuus on paljon muutakin kuin vihreitä valintoja: yrityksiä tarkastellaan entistä kriittisemmin ja niiltä vaaditaan ympäristötekojen lisäksi entistä enemmän myös yhteiskunnallista ja sosiaalista vastuullisuutta. Vastuullisuuden riskit ja mahdollisuudet sekä raportointivaatimukset ulottuvat kaikkeen tekemiseen kumppanien valinnasta rahoitukseen ja viestintään. Vastuullisuus on siis muutakin kuin CO2-päästöjä - mikä on sinun kulmasi vastuullisuuteen?
Kouluttaja: Riku Salminen
Avainsanat: company responsibility, ESG, raportointi, sustainable, yritysvastuu, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus
Giving Tuesday - Tekojen Tiistai on osa kansainvälistä #GivingTuesday-kampanjaa, joka pyrkii lisäämään keskustelua ja tietoisuutta antamisesta: ajan, avun, hyvän mielen tekojen sekä lahjoitusten muodossa. Kampanjaa vietetään Yhdysvaltojen kiitospäivän jälkeisenä tiistaina, 29.11.2022 ja se toimii vastapainona ostamiseen keskittyvälle Black Fridaylle.
Kampanja on kerännyt osallistujia yli 150 maasta ja noussut maailmalla jopa joulua tärkeämmäksi lahjoitustapahtumaksi. Suomessa kampanjaa organisoi Vala ry (Vastuullinen Lahjoittaminen ry).
Kouluttajat: Claudia Loewe, Rita Pasanen, Sami Särkelä, Eeva Piha
Avainsanat: givingtuesday, hyväntekeväisyys, lahjoittaminen, vastuullisuus
Ilmastonmuutos painaa nyt markkinoinnissa suurimpana muutosvoimana. Vastuullisuudesta on tullut mainonnassa arkipäivää ja liki jokainen brändi ilmoittaa nyt kilpaa olevansa 'sustainable', kestävyyden asialla. Hyvien tekojen toitottaminen jää vaikutuksiltaan kuitenkin pinnalliseksi, mikäli kampanjat jäävät yksittäisiksi lähdöiksi eivätkä kumpua yrityksen tai brändin strategiasta.
Kouluttajat: Petteri Lillberg ja Riku Mattila
Avainsanat: brand marketing, brändimarkkinointi, company responsibility, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, sustainable, yritysvastuu