

Podcast on tuotantokustannuksiltaan edullinen ja eläväinen tapa tavoittaa erilaisia kohderyhmiä. Miten hommassa pääsee alkuun ja miten yleisö saadaan kuulolle? Mitä asioita kannattaa mitata ja miten onnistuu yleisön saaminen ilman markkinointieuroja? Näihin kysymyksiin vastauksia antamassa Rami Kurimo Puhemedia Oy:stä.
Kouluttaja: Rami Kurimo
Avainsanat: äänimaailma, audio, podcast
Do you want to know what's going on in audio branding? How brands can find their voice and tell their story through music? Three strong professionals from Massive Music, Bauer Media and Sixième Son share their views in this webinar.
Speakers: Roscoe Williamson, Lauri Domnick, Michael Boumendil
Keywords: audio, audio branding, audiobrändäys, audiobrändi, audiovisual media, audiovisual media services, sonic, sonic branding
Conversations on the changing landscape of storytelling with an award-winning VR-director Mika Johnson from Frame Rate Oy.
Mika Johnson is a multimedia artist interested in dream-like narratives, mythos, ritual, and biodiversity. While his concentration is designing VR experiences and multimedia installations, Johnson also directs fiction and documentary projects. His first VR project, VRwandlung, is a virtual reality adaptation of Franz Kafka's The Metamorphosis, which was featured in Stern Magazine and The Economist. The project also traveled to over 50 cities, worldwide. Johnson’s present projects include The Infinite Library, which reimagines the library through a traveling installation, and The Republic of Dreams: a multimedia project which adapts the work of Bruno Schulz, using video, illustrations, an online interactive map, and sonic experiences. Long-term projects include The Amerikans - a web series featuring 15 short documentaries - and his 2020 debut feature - Confessions of a Box Man - which is the first part in a trilogy.
Speaker: Mika Johnson
Keywords: AR ja MR teknologiat, audio, multimedia, video, VR, XR
Podcastit ovat oiva keino saada kuuntelijoiden lisäksi myös konkreettista bisneshyötyä ja vaikuttavuutta. Miten sitä mitataan ja millä mittareilla? Aihetta avaa Suomen Podcastmedian perustaja ja toimitusjohtaja Juhani Pajunen.
Kouluttaja: Juhani Pajunen
Avainsanat: markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, podcast
Haluatko valjastaa podcastit yrityksesi markkinoinnin käyttöön? Kannattaako se tehdä itsenäisesti vai yhdessä kumppanin kanssa? Näihin teemoihin pureudutaan tässä webinaarissa Suomen Podcastmedian toimitusjohtajan Juhani Pajusen johdolla.
Kouluttaja: Juhani Pajunen
Avainsanat: audio, podcast
Etäesiintymisestä on tullut koronapandemian myötä arkea. Erottuminen ja vaikutuksen tekeminen videolla vaatii kuitenkin muuta kuin tuhruisen teams-videon tai kotikutoisen webinaaristudion.
Kouluttajat: Jaakko Kantola, Tom Wilén
Avainsanat: erottautuminen, esiintymistaidot, etäpalaveri, video, YouTube
Kuva on voimakas viestintäväline ja sillä kiinnitetään yleisön huomio. Mutta mitkä tekijät vaikuttavat kuvan vaikuttavuuteen? Miten otetaan hyvä kuva? Ja kuka omistaa kuvien oikeudet? Tässä webinaarissa ammattivalokuvaaja Vesa Tyni käy läpi käytännönläheisesti hyvän kuvan anatomiaa ja jakaa parhaat vinkit niin valaistuksen, sijoittelun kuin värienkin valintaan eri tarkoituksiin.
Kouluttaja: Vesa Tyni
Avainsanat: artikkelikuva, henkilökuva, kuva, mainoskuva, somekuva, vaikuttavuus, valokuva, valokuvaaminen, valokuvaus
Kansainvälisen puheenvuoron Voitto-gaalassa piti Orlando Wood, System1 Groupin innovaatiojohtaja, Iso-Britannian mainonnan ammattilaisten instituutin (IPA) kunniajäsen sekä Lemon-kirjan kirjoittaja. Hän on johtanut IPA:n luovuuden ja tehokkuuden tutkimusta vuosina 2017–2021. Erityisesti Orlando on paneutunut mainonnan ominaisuuksiin, jotka ylläpitävät huomiota ja herättävät emotionaalisen reaktion – ja jotka tekevät mainonnasta tehokasta.
Kouluttajat: Orlando Wood
Avainsanat: elokuva, film, mainoselokuva, mainosvideo, video
Elokuvat tarjoavat mainostajalle erinomaisen paikan saada näkyvyyttä ja tuoda brändi muistettavalla ja luovalla tavalla esille. Tässä webinaarissa asiantuntijamme käyvät läpi elokuvamedian eri yhteistyömuotoja ja parhaita luovia esimerkkejä.
Kouluttajat: Risto Oksanen, Laura Sutinen
Avainsanat: brändäys, elokuva, elokuvamedia, elokuvamedia. sponsorointi, elokuvayhteistyö, film, movie, product placement, sponsorointi, televisio, tv, vaikuttaja, vaikuttajayhteistyö
Miten Podcasteja voidaan hyödyntää markkinoinnin tukena? Tässä webinaarissa Suomen Podcastmedian Juhani ja Joona käyvät läpi Podcastin anatomiaa ja luovaa puolta: Missä tilanteissa podeja kuunnellaan ja miksi? Mihin kohtaan myyntisuppiloa podi soveltuu ja mihin se ei sovellu? Mitkä ovat yleisimpiä sudenkuoppia podin tekemisessä?
Kouluttaja: Juhani Pajunen, Joona Haarala
Avainsanat: myymäläsuunnittelu, communication, viestintä, company responsibility, content creation, sisällöntuottaminen, Covid-19, digital signages, digitaaliset näytöt, future and trends, tulevaisuus ja trendit, retail, vähittäiskauppa, social media, sosiaalinen media, sustainable, yritysvastuu
This training session presents possibilities of animation in marketing and brand design. In this webinar, we will go through the whole process: how to plan, what techniques can be used, how to execute and how to get the best results.
Speakers: Misha Lagerstedt, Dermot Gallagher
Keywords: animaatiot, animations, brand, brändi, digital marketing, ENG, kuvat, liikkuvakuva, videos, videot
Kouluttaja: Joel Hypén
Avainsanat: content creation, sisällöntuottaminen, FIN, video production, videotuotanto
Video ei ole enää vain mainos, se on vaikuttavaa ja käytännöllistä sisältöä. Videon pariin hakeudutaan, sitä ei tarvitse tuputtaa. Mikä ennen oli tekstiä esitteissä, käyttöohjeissa tai netissä pitäisi pystyä kertomaan myös videolla. Video on tehokas myös sisäisessä markkinoinnissa, rekrytoinneissa ja viestinnässä.
Kouluttaja: Joel Hypén
Avainsanat: content creation, sisällöntuottaminen, content marketing, sisältömarkkinointi, FIN, video production, videotuotanto, YouTube
Kouluttaja: Stefan Möller
Avainsanat: audio, audio search, äänihaku, audiohaku, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, podcast, radio
Kouluttaja: Tomi Kaitarinne
Avainsanat: audio, audio search, äänihaku, audiohaku, FIN,search engine optimization, SEO, hakukoneoptimointi
Kouluttaja: Johanna Kuosmanen
Avainsanat: ääniohjaus, Amazon Alexa, audio, FIN, puheohjaus
Ääntä pidetään seuraavana markkinoinnin ihmeenä. Ääni luo vahvoja tunnemaailmoja, johdattaa ostamaan, mutta myös kommunikoi Amazon Alexan ja Google Homen tyyppisten ääniohjattujen laitteiden kautta. Tässä seminaarissa alansa huiput kertovat, miten ääni muuttaa maailmaamme.
Kouluttaja: Michael Boumendil
Avainsanat: audio, audio bränding, audio brändäys, ENG, sonic branding, äänibrändäys