Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 2 - mainonnan tulevaisuus (26.1.2023)
Enrolment options
Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 2 - mainonnan tulevaisuus (26.1.2023)
Teacher
Mia Lehto
Mitä mainostajan tulisi tehdä, kun yhä suurempi osa ostettavasta mainosinventaarista on 3. osapuolen evästeiden ulottumattomissa? Kolmannen osapuolen evästeitä hyödynnetään muun muassa mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen. Kun nämä evästeet vähitellen katoavat, tarvitaan uusia ratkaisuja tilalle. Chrome luopuu viimeisenä selaimena 3p evästeiden käytöstä vuoden 2024 jälkipuoliskolla.
Mistä muutos johtuu, mitä vaihtoehtoja on nyt käsillä ja miltä mainonnan tulevaisuus voi näyttää?
Kouluttaja: Juuli Pelkonen
Avainsanat: digimainonta, evästeet, evästeettömyys, mainonta, ohjelmallinen