Tästä kategoriasta löytyvät digitaaliseen markkinointiin ja mainontaan liittyvät koulutukset, kuten digimarkkinoinin kanavat, uudet teknologiat, tekoäly, Google Ads jne.

 

Tekoäly työkaverina – näin muotoilet hyviä kehotteita (5.3.2024)

Meillä viestijöillä ja markkinoijilla on uusi työkaveri: tekoäly! Mutta miten kehotat sitä tavalla, jolla saat aikaiseksi laadukasta, halutun sävyn mukaista sisältöä – geneerisen hötön sijaan? Tässä webinaarissa viestintätoimisto Kaiun asiantuntijat vievät kuulijat opastetulle kierrokselle kehotemuotoilun ytimeen. Koulutus on tarkoitettu kaikille viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka käyttävät tai ovat kiinnostuneita käyttämään tekoälyä työssään. Koulutuksessa sukelletaan yleisestä pinnasta ja mahdollisuuksien tarkastelusta syvemmälle siihen, miten kehotteita eli prompteja kannattaa laatia. Tule mukaan ja ota kehotemuotoilun käytännöistä kattava koppi tunnissa!

Kouluttajat: Hannele Hautaniemi, Salla Syrman, Rosanna Lyytinen

Avainsanat: tekoäly, markkinointi, viestintä, kehotemuotoilu, kehote, prompt, ChatGPT, Bing

Televisiomaailman tuoreet tuulet (31.1.2024)

Ajankohtaista tietoa televisiomaailmasta: CTV, FAST, HVOD. Millaista kehitystä näemme kuluttajan katsomistottumuksissa ja mihin digitaalinen televisiomaailma on kehittymässä?

Kouluttaja: Anna Lujanen

Avainsanat: digitaalisuusmainosmediatelevisio

AI strategisena työkaluna (23.1.2024)

Miten tekoäly muuttaa markkinoinnin strategista suunnittelua ja eri osa-alueita? Tämä webinaari vastaa ytimekkäästi siihen, mihin tekoälyä kannattaa soveltaa ja miten siitä saa enemmän irti. Käymme läpi käytännön esimerkkien kautta, miltä tekoälyavusteinen suunnittelu näyttää tulevaisuudessa.

Kouluttaja: Päivi Arffman-Koskinen

Avainsanat: AI, markkinoinnin suunnittelu, tekoäly

Canva – päästä luovuutesi valloilleen! (24.4.2024)

Olet varmasti kuullut Canvasta, mutta oletko vielä hyödyntänyt sen loputtomat mahdollisuudet omassa työssä tai organisaation viestintä-, markkinointi- ja myyntimateriaaleissa? Canvan avulla minkä vaan materiaalin tuotannosta tulee hauskaa ja palkitsevaa, ja valmista tulee ennennäkemättömän nopeasti.

Webinaarissa käydään läpi konkreettisia esimerkkejä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit saada Canvasta kaiken irti. Tämä tehowebinaari antaa uusia ajatuksia ja inspiraatiota myös oman työarjen kehittämiseen ja tehostamiseen, sekä asioiden keskittämiseen usean ohjelman tai työkalun sijasta yhteen työkaluun.

Kouluttaja: Sara Kuusivuo

Avainsanat: Canva, kuvamuokkaus, graafinen

Reseptinä luovuus, AI, vaikuttajat ja Gen Z (17.4.2024)

Miten hyödyntää generatiivista tekoälyä markkinoinnissa? Tässä webinaarissa sukellamme aiheeseen case-esimerkin kautta. Hartwallilla AI:ta on hyödynnetty muun muassa kuluttajien osallistamisen välineenä. Uuden Cult-energiajuoman suunnitteluun osallistettiin tekoälyn avulla tuhansia nuoria aikuisia. Tiktokissa toteutetussa aktivoinnissa hyödynnettiin myös mikrovaikuttajia ja omaa, ilmaista mediaa. Lopputuloksena on kenties ensimmäinen suomalainen AI:n avulla luotu kuluttajatuote, joka saapuu kauppojen hyllyille tänä keväänä.

Kouluttaja: Misme Halonen

Avainsanat: generatiivinen tekoäly, TikTok, mikrovaikuttaja, vaikuttajat, AI, Gen Z

Visuaalinen tekoäly digimarkkinoinnissa (7) (11.10.2023)

Opi, mistä generatiivisten tekoälyjen (GenAI) aiheuttamassa markkinointialan revoluutiossa on oikein kyse. Tekoälyt eivät ole pelkkää hypeä – ne ovat todellisia, käytännöllisiä työkaluja, jotka voivat auttaa sinua luomaan innovatiivista, mieleenpainuvaa sisältöä. Mutta kuten kaikkiin työkaluihin, myös niiden käyttöön liittyy omat haasteensa.

Kouluttaja: Jukka Niittymaa

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

SEA - Hakukonemainonta (6) (5.10.2023)

Tämä webinaari tarjoaa kattavan oppimiskokemuksen hakukonemainonnasta ja sen perusperiaatteista. Koulutuksen sisältö keskittyy erityisesti hakukonemainontaan Googlessa ja antaa osallistujille perusteellisen ymmärryksen mainostamisen eri vaihtoehdoista Googlen verkostossa.

Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

Ajatusjohtajaksi Twitterissä ja LinkedInissä (5) (28.9.2023)

Koulutuksessa annetaan vinkkejä, miten organisaatioiden edustajat ja organisaatiot voivat rakentaa ajatusjohtajuutta Twitterissä ja LinkedInissä. Koulutuksen pääpaino on asiantuntijoiden ja johdon edustajien henkilöbrändäyksessä ja ajatusjohtajuuden tukemisessa sosiaalisessa mediassa, mutta koulutuksessa annetaan vinkkejä myös yritystilien parempaan hyödyntämiseen.

Kouluttaja: Susanna Isohanni

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

Instagram markkinoinnin kanavana (4) (21.9.2023)

Digimarkkinointi NYT-sarjan neljännessä osassa siirrymme Instagramin pariin. Tutustumme Instagram-markkinoinnin perusteisiin, kuten sisällöntuotantoon, vaikuttajamarkkinointiin ja mainosmahdollisuuksiin. Miten Instagram-tekemisestä saa parhaat tulokset vuonna 2023 ja mikä kanavassa trendaa tällä hetkellä?

Kouluttajat: Mika Käyhty, Julia Toivio

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

Facebook-mainonta (3) (14.9.2023)

Facebookin algoritmi sekä tiedonkeruu muuttuu nopealla tahdilla ja mainostajan tulee pysyä muutoksessa mukana. Ketkä Metan Facebookia ja Instagramia käyttävät ja millainen sisältö siellä toimii? Entä miten Facebook-mainontaa tehdään tehokkaimmin tänä päivänä? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit Facebook-mainonnan tueksi!

Kouluttaja: Kaisa Aarnio

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

Lyhytvideot ja tarinankerronta - fokuksessa TikTok (2) (5.9.2023)

Webinaarissa sukellamme TikTokin ja lyhytvideoiden mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Opit luomaan brändiä tukevia tarinankerronnallisia lyhytvideoita TikTokissa, hyödyntämään orgaanista sisältöä viraliteetin saavuttamiseksi, sovittamaan sisältöä eri somekanaviin ja ymmärtämään lyhytvideoformaatin vaatimuksia. Tutustumme koulutuksessa myös kansainvälisiin case-esimerkkeihin.

Kouluttajat: Mika Käyhty, Julia Toivio

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

Markkinoinnin automaatio (1) (30.8.2023)

Kuinka päästä alkuun markkinoinnin automaatioissa?
Webinaarissa käydään läpi käytännön esimerkkejä, kuinka B2B-yritys voi helposti hyödyntää markkinoinnin automaatiotyökaluja eri ostopolun vaiheissa. Opit, millaisia personointimahdollisuuksia on ja miten asiakasta voidaan sitouttaa paremmin.

Kouluttaja: Mika Tiainen

Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari

PreCannes: Mainonta, insight ja menestys (25.5.2023)

Cannes Festival of Creativity 2023 kokoaa Rivieran auringon alle markkinoinnin terävimmän kärjen ja parhaimmat tekijät taas 19.-23.6.2023. Marketing Finland järjestää Kantarin kanssa yhteiswebinaarin teemalla 'Mainonta, insight ja menestys'. Saamme tuoreimpia oppeja mainosalan menestyjätöistä, jotka kuluttajat ovat rankanneet parhaimmiksi Kantarin Creative Effectiveness Awards 2023:ssa. Kuulemme myös, miten liikkuva kuva on pysynyt mainonnan ja median murroksessa mukana. Webinaarin jälkeen tiedät, minkä ympärillä kannattaa pitää silmät auki Cannesin festivaalihumussa!

Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Anna Lujanen, Tapio Heikinheimo

Avainsanat: brändi, Cannes, cannes lions, insight, luovuus, mainonta, media, menestys, tutkimus

Ohjaava natiivimainonta - anna mediasi loistaa! (15.2.2023)

Oman median ja omien yleisöjen merkitys markkinoijille on kasvussa. Ohjaava natiivimainonta mahdollistaa oikeiden kohderyhmien tavoittamisen perinteisestä mediasta sekä asiakaskokemuksen jatkamisen oman median puolella. Näin varmistetaan muistettavat asiakaskohtaamiset ja saadaan tuotua oma brändi esille. Käymme webinaarissa läpi natiivimainonnan perusteet, mahdollisuudet ja vinkkejä roolitukseen & strategiaan. Mukana myös case-esimerkkejä mm. Valiolta.

Kouluttaja: Ville Veikkolainen

Avainsanat: asiakaskokemus, mediaostaminen, natiivimainonta, ohjelmallinen mainonta

Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 2 - mainonnan tulevaisuus (26.1.2023)

Mitä mainostajan tulisi tehdä, kun yhä suurempi osa ostettavasta mainosinventaarista on 3. osapuolen evästeiden ulottumattomissa? Kolmannen osapuolen evästeitä hyödynnetään muun muassa mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen. Kun nämä evästeet vähitellen katoavat, tarvitaan uusia ratkaisuja tilalle. Chrome luopuu viimeisenä selaimena 3p evästeiden käytöstä vuoden 2024 jälkipuoliskolla.

Mistä muutos johtuu, mitä vaihtoehtoja on nyt käsillä ja miltä mainonnan tulevaisuus voi näyttää?

Kouluttaja: Juuli Pelkonen

Avainsanat: digimainonta, evästeet, evästeettömyys, mainonta, ohjelmallinen

Dynaamisen markkinoinnin setup, operointi ja mittaus (3) (24.1.2023)

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Sarjan kolmannessa osassa selviää, mitkä ovat parhaat käytännöt pystyttää ja operoida dynaamista markkinointia ja mitä siinä tulee huomioida. Miten rakentaa feedit? Mitä kannattaa mitata?

Kouluttaja: Antti Ujainen, Dina Barbis

Avainsanat: digitaalinen markkinointi, dynaaminen markkinointi, Mainonnan kohdentaminen, mainonta, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen

Luova suunnittelu ja dynaaminen markkinointi (2) (10.1.2023)

Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.

Sarjan toinen osa pureutuu luovien ratkaisujen implementointiin dynaamisessa markkinoinnissa templaten avulla. Miten templatet tulisi suunnitella ja miten se eroaa normaalista suunnittelusta? Vertailemme myös, miten tulokset eroavat ns. normaalista tekemisestä luovissa ja ylipäänsä.

Kouluttaja: Antti Ujainen

Avainsanat: digital marketing, digitaalinen markkinointi, dynaaminen markkinointi, luova suunnittelu, mainonnan kohdentaminen, mainonta

Attention Economy – millainen mainonta huomataan? (1.12.2022)

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Kouluttaja: Juha Halmesvaara, Mike Follett, Jaakko Lovio, Dina Abdel-Hamid

Avainsanat: attention economy, mainonnan tehokkuus, mainonta, markkinointi, markkinointiviestintä, mittaaminen, teknologia, tutkimus, vaikuttavuus

Ratkaisuja evästeettömään maailmaan, osa 1 - keskusteleva mainonta (29.11.2022)

Suositut selaimet Safari ja Firefox ovat jo lopettaneet kolmannen osapuolen evästeiden tukemisen ja viimeisimpänä myös Google ilmoitti luopuvansa kolmannen osapuolen evästeistä Chrome-selaimessa vuoteen 2024 mennessä. Vaikka kolmannen osapuolen evästeiden käyttö tulee nykymuodossaan loppumaan, uusia, vaihtoehtoisia ratkaisuja kehitetään vauhdilla.

Tässä webinaarissa keskitymme keskustelevaan mainontaan ja sitä tukeviin trendeihin. Kuulemme myös, millaisia ratkaisuja on otettu käyttöön Suomessa ja maailmalla. Aihe sopii kattavasti niin toimistolaisille kuin myös mainostajille. Digi- ja display-painotteisesti totta kai!

Kouluttaja: Jim Lindholm

Avainsanat: AI, digimainonta, evästeet, evästeettömyys, keskusteleva mainonta, mainonta, markkinoinnin teknologiat