Back to Basics, osa 2: Johda markkinointia muuttuvassa maailmassa (4.12.2025)
Marketing Finland Academy

Markkinointi on ala, joka elää jatkuvassa muutoksessa. Teknologia, data ja tekoäly ovat muuttaneet työnkuvia, kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut, ihmiset tavoitetaan pirstaloituneessa mediaympäristössä ja geopoliittinen tilanne on muovannut markkina-alueita. Muutoksen keskellä markkinointiviestinnän rooli on kasvanut, mutta sen tuloksellisen johtamiseen vaaditaan täysin uusia taitoja.
Maailman mainostajien kattojärjestön WFA:n tutkimuksen mukaan menestyvien brändien johtajia yhdistää muutoksessa markkinoinnin perusasioiden hallinta, taito hyödyntää teknologiaa ja kyky motivoida sekä innostaa ihmisiä. Mutta mitä nämä käytännössä tarkoittavat nykypäivän markkinoinnissa? Millaisia perustaitoja tarvitaan, ja miten johtaa yhtä aikaa teknologiaa ja ihmisiä?
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
Avainsanat: markkinointi, markkinointiviestintä, brändijohtaminen, teknologia, tekoäly, data, pirstaloitunut mediaympäristö, kuluttajakäyttäytyminen, yrityksen kasvu, johtaminen, pehmeät taidot, muutos, motivointi, osaamisen kehittäminen, WFA