Tästä kategoriasta löytyvät johtamiseen, strategiaan, budjetointiin ja visioihin liittyvät koulutukset.

 

Tekoäly etiikan valokeilassa (27.2.2024)

AI vyöryy päälle joka suunnasta ja haastaa perinteiset työmallit ja ajatukset. Mitä tästä pitäisi ajatella? Mitä tehdä ja miten varautua muuttuvaan toimintaympäristöön? Ja ennen kaikkea - mikä on eettisesti kestävää?

Kouluttaja: Tommi Pelkonen

Avainsanat: AI, tekoäly, etiikka, eettinen kestävyys

Voittava kilpailustrategia (1.2.2024)

Kilpailut ovat loistava tilaisuus näyttää taitosi ja saavutuksesi markkinoinnin ja viestinnän maailmassa, mutta ne vaativat huolellista suunnittelua ja strategista ajattelua. Tämä koulutus tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten voit suunnitella voittavan kilpailustrategian ja toteuttaa kilpailuihin osallistumisen esimerkiksi Cannes LIONS, Effie ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Opit askel askeleelta, miten voit luoda vaikuttavia kilpailutöitä ja samalla säästää arvokkaita resursseja.

Kouluttajat: Maarit Aarrekangas, Riku Vassinen, Lauri Toivonen, Mats Nyström

Avainsanat: kilpailut, mainonta, viestintä, markkinointi, tuloksellisuus, KPI, kilpailutyö, voittaminen, kilpailustrategia, CannesLions, Effie, FinnishCommsAwards, FCA

Oppiminen ja tulevaisuuden CMO-taidot (29.8.2023)

Millaisia taitoja tulevaisuuden markkinointijohtajilta vaaditaan?

Marketing Finland ja Skillcode toteuttavat yhteistyössä markkinointijohtajille suunnatun Future CMO Growth -ohjelman alkuvuonna 2024. Koulutus toteutetaan tammi-kesäkuussa livetapaamisina (6 kpl) Helsingissä.
Tule kuulemaan tarkemmin, mistä tässä koulutusohjelmassa on kyse ja esitä kysymyksiä koulutusohjelman toteuttajille.

Kouluttajat: Maria Sipilä, Jenni Kankkunen, Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: brand building, brändin rakentaminen, brand leadership brändijohtaminen, brand marketing, brändimarkkinointi, brändi, itsensäkehittäminen, kansainvälinen liiketoiminta, kansainvälisyys, kasvu, kasvuyritys, markkinoinnin johtaminen, markkinointijohtaja, oppiminen, osaaminen, tulevaisuus, työelämätaidot

Yleisö vai yhteisö? - sidosryhmien osallistaminen (18.1.2023)

Laadukas sidosryhmien hallinta parantaa organisaation kykyä saavuttaa tavoitteitaan paremmin. Sidosryhmien osallistaminen esimerkiksi innovaatiotoiminnassa, ongelmanratkaisussa ja muutosjohtamisessa kasvattaa tuottavuuden lisäksi myös brändiarvoa ja sitouttaa osallistuja tehokkaasti.

Kouluttaja: Tuukka Ylälahti

Avainsanat: marketing technology, markkinointiteknologia, markkinoinnin teknologiat, osallistaminen, sitouttaminen, teknologia, yhteisöalusta

Markkinointikumppanin valinta (3.11.2022)

Miten löydän yritykselleni ja itselleni sopivan markkinointikumppanin? Oikean markkinointikumppanin löytäminen ei ole helppo asia ja toimivan suhteen vaikutus tuloksekkaalle markkinoinnille on ratkaisevan tärkeää. Siksi pohdimme, miten löytää – ei vain yrityksellesi – vaan myös sinulle sopiva kumppani markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Arjen ylä- ja alamäkiin. Pohdimme, mihin potentiaalisen kumppanin ominaisuuksiin on syytä kiinnittää huomiota ja miten ylipäätään varmistua siitä, että tehdyt havainnot ovat tosia. Tarkastelemme, millaiset pelisäännöt kumppanin kanssa kannattaa sopia liittyen esimerkiksi toimeksiantoihin, työn arvioitiin tai kommunikaatioon.

Kouluttaja: Anssi Järvinen

Avainsanat: kumppanisuhteet, kumppanivalinta, markkinoinnin ammattilaiset, markkinointi, markkinointiviestintä

Markkinoinnin rooli liiketoiminnan kasvattajana (15.6.2022)

Ensimmäinen seminaari järjestetään virtuaalisesti. Aiheena on markkinoinnin mittarit liiketoiminnan ohjauksessa ja yritysjohdon työkaluna.

Kouluttajat: Jani Halme, Jarmo Lipiäinen, Rami Kittilä, Miska Rajasuo, Teemu Suutari, Antti Kallio

Avainsanat: liiketoiminnan mittarit, markkinoinnin mittaaminen, Markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin mittarit, Markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, mittarit, round table

Strategic Storytelling (16.2.2022)

This webinar will focus on why stories are often the most effective form of marketing and how to use them to that end.

What makes stories more effective at changing people’s minds than rational argument?

What is narrative thinking and how can I use it?

What is a narrative platform and how does it make stories more effective?

What companies have been using storytelling as a key component of their marketing efforts, and what results are they getting?

Speakers: Frank Rose, Väinö Leskinen 

Keywords: narrative, storytelling

The future of growth (26.10.2021)

"The Future of Growth: how do the fastest-growing companies in the world systematise their growth?"

Content of the recording: 

  • Digital Transformation Pyramid: the Growth Mindset, Process, Skills and tools of systematising growth
  • Rapid experimentation and validation: a data-driven approach to maximise value created
  • Cross-functionality, multidisciplinary teams

Speaker: Leena Räsänen

Keywords: growth, Growth strategies, kasvu, kasvuhakkerointi

Building Global eStrategy (15.12.2020)

This training sessions gives ideas how to create profitable eStrategy to B2B market and how to execute it on different market areas. In this webinar, you will learn to understand how to expand your business to new markets successfully and how to leave a long-term digital footprint on different marketplaces. Trainers will also go through how data and new technologies control b2b advertising. In addition, we talk about information security as a part of marketing strategy.

Speakers: Riikka-Maria Lemminki, Marcus Sundvall

Keywords: audio search, äänihaku, audiohaku, Baidu, change, muutos, data, digital marketing, digitaalinen markkinointi, ENG, ePrivacy, eStrategy, eStrategia, GDPR, online advertising onlinemainonta, search engine optimization, SEO, hakukoneoptimointi, Yandex

Markkinointi muuttuvilla markkinoilla (21.4.2020)

Markkinointi myynnin kasvattajana laskusuhdanteessa / Viestintää epävarmuuden ajassa / Laadi kriisiviestintäsuunnitelma ja tee siitä myös totta!

Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Maria Nymander, Janne Saarinen, Sallamaari Muhonen

Berner, brand marketing, brändimarkkinointi, change, muutos, communication, viestintä, content creation, sisällöntuottaminen, covid-19, crisis communication, kriisiviestintä, future and trends, tulevaisuus ja trendit, organization, organisaatiotoiminta

Growth Hacking and mobile first world (19.3.2020)

This trainings session focus on growth hacking technics in digital marketing. The aim is to give you understanding how to use growth hacking belong the sales funnel to grow the business using digital marketing. 

Avainsanat: Anssi Järvinen

Asiasanat: Customer experience, Asiakaskokemus, Growth Hacking, Kasvuhakkerointi, GrowthTribe, Mobile business, Mobiili, Mobile first, Online advertising, Onlinemainonta, Organization, Organisaatiotoiminta