Tehotunti 1: Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi (4.2.2026)
Marketing Finland Academy
Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi: ratkaisut markkinoinnin ennustettavuuteen. Asiakkaiden käyttäytyminen ei useinkaan noudata sitä, mitä he aikovat, sanovat tai uskovat tekevänsä. Tätä ilmiötä kutsutaan intention–behavior gapiksi – ja se on yksi markkinoinnin suurimmista haasteista, koska aikomus ei todellakaan takaa valintaa, konversiota tai ostopäätöstä.
Tässä koulutuksessa Markus Kivikangas avaa intention–behavior gapin rakennetta psykologian, neurotieteen ja markkinointivaikutusten tutkimuksen näkökulmasta.
Kouluttaja: Markus Kivikangas, Stenheide Oy
Avainsanat: markkinoinnin psykologia, asiakaskäyttäytyminen, intention–behavior gap, ostopäätös, konversio, kuluttajapsykologia, päätöksenteko, käyttäytymistiede, neurotiede, markkinointivaikutukset, motivaatio, esteet ja ajurit, mainonnan tehokkuus, viestinnän toimivuus, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, kasvumarkkinointi, segmentointi, asiakasinsight, ennustava analytiikka