Marketing Finland Academy

Tehotunti 1: Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi (4.2.2026)

Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi: ratkaisut markkinoinnin ennustettavuuteen. Asiakkaiden käyttäytyminen ei useinkaan noudata sitä, mitä he aikovat, sanovat tai uskovat tekevänsä. Tätä ilmiötä kutsutaan intention–behavior gapiksi – ja se on yksi markkinoinnin suurimmista haasteista, koska aikomus ei todellakaan takaa valintaa, konversiota tai ostopäätöstä.

Tässä koulutuksessa Markus Kivikangas avaa intention–behavior gapin rakennetta psykologian, neurotieteen ja markkinointivaikutusten tutkimuksen näkökulmasta.

Kouluttaja: Markus Kivikangas, Stenheide Oy

Avainsanat: markkinoinnin psykologia, asiakaskäyttäytyminen, intention–behavior gap, ostopäätös, konversio, kuluttajapsykologia, päätöksenteko, käyttäytymistiede, neurotiede, markkinointivaikutukset, motivaatio, esteet ja ajurit, mainonnan tehokkuus, viestinnän toimivuus, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, kasvumarkkinointi, segmentointi, asiakasinsight, ennustava analytiikka

Itserekisteröityminen (Opiskelija)
Itserekisteröityminen (Opiskelija)