Käyttäytymistieteet, psykologia ja neurotieteet ovat tutkineet kymmenien vuosien ajan ihmisten (osto)käyttäytymistä, ja sitä miten tuohon käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa. Useita vakiintuneita uskomuksia on todennettu vääriksi, ja tehokkaita keinoja vaikuttaa asiakkaisiin paljastettu. Enää sinun ei tarvitse arvailla, kurssilla opimme miten asenteisiin ja käyttäytymiseen voidaan vaikuttaa ja miten erilaisia vaikuttamiskeinoja käytännössä hyödynnetään erilaisissa tilanteissa.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: markkinointipsykologia, psykologia, ostokäyttäytyminen, asiakasvaikuttaminen, käyttäytymistiede, kuluttajakäyttäytyminen
Tässä Marketing Finlandin ja Muotoilusäätiön yhteiswebinaarissa Muotoilusäätiön toimitusjohtaja Heli Pöyry kertoo markkinoinnin tarpeisiin suunnatun muotoilun käytöstä sekä siitä, kuinka muotoiluajattelu edistää markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Webinaarissa tarkastellaan myös aineettoman muotoilun antia sekä vastuullisuussymboleita. Webinaari on suunnattu kaikille muotoiluajattelusta kiinnostuneille markkinoinnin ja viestinnän tekijöille.
Kouluttaja: Heli Pöyry
Avainsanat: markkinoinnin suunnittelu, muotoilu, muotoiluajattelu, muotoilusäätiö, vastuullisuussymbolit
Työn merkityksellisyys -webinaarin tavoitteena on auttaa osallistujia pysähtymään hetkeksi tarkastelemaan oman työnsä merkityksellisyyttä sekä herättää ajatuksia ja antaa työkaluja lisäämään merkityksellisyyden kokemusta omassa työssä ja työyhteisössä.
Kouluttaja: Teresa Ahokas
Avainsanat: ammatillinen kasvu, itsensäkehittäminen, merkityksellisyys, psykologia, työyhteisö, HR
Have you ever wondered why you buy one product over another or why you react to advertising? People as buyers are irrational and your decisions are motivated by a number of factors. Marketing psychology anticipates buyer behavior by understanding our cognitive biases. This course helps you to understand human behavior and how consumer behavior can be influenced by a range of factors. You will be introduced to marketing psychology basic and get tools to affect people’s decision making.
Speaker: Professor Markus Kivikangas, Steinheide
Keywords: exclude-tag, kuluttajakäyttäytyminen, marketing psychology, markkinoinnin psykologia, markkinointipsykologia
Millainen tone of voice aidosti puhuttelee? Millainen sanasto toimii mainonnassa? Entä millainen visuaalinen ilme ja mitkä värit toimivat mainonnassa? Tässä webinaarissa kumppanimme Steinheiden Markus Kivikangas tarkastelee mainontaa psykologian näkökulmasta.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: marketing psychology, markkinointipsykologia
Millainen on vahvan brändin psykologia? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan rakentaa vahva brändi, joka aidosti kasvattaa myyntitulosta.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: brand architecture, brändiarkkitehtuuri, brand capital, brändipääoma, FIN, marketing psychology, markkinointi psykologia, ROI
Miten lisäät markkinointisi ja viestintäsi vaikuttavuutta aivotutkimuksen ja psykologian näkökulmasta? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan tehdä parempaa viestintää ja tuloksellisempaa markkinointia.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: anchoring, ankkurointi, communication, viestintä, consumer behaviour, kuluttajakäyttäytyminen, FIN, marketing psychology, markkinointi psykologia
Miten psykologiaa ja käyttäytymistieteitä voidaan hyväksikäyttää potentiaalisten asiakkaiden ja prospektien profilointiin ja segmentointiin? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten ja miksi psykologia voi tarjota apuja segmentoinnin haasteisiin.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: FIN, marketing psychology, markkinointi psykologia, online advertising, onlinemainonta, psychological profiling, psykologinen profilointi
Miten psykologiaa voidaan hyödyntää markkinoinnissa? Marketing Finlandin kumppani Steinheide kertoo tässä webinaarissa, miten psykologian ja käyttäytymistieteiden avulla voidaan rakentaa markkinointia, joka aidosti kasvattaa myyntitulosta.
Kouluttaja: Markus Kivikangas
Avainsanat: brand capital, brändipääoma, budget, budjetti, FIN, marketing psychology, markkinointi psykologia
Psykologia on tiede, joka tutkii ihmisten tunteita, ajattelua ja käyttäytymistä. On siis helppo ymmärtää, miksi psykologinen osaaminen on oleellista tuloksellisen ja tehokkaan markkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa. Mutta mitä tietoa on olemassa markkinoinnin psykologisista mekanismeista? Tässä koulutuksessa syvennymme markkinointipsykologian eri hyödyntämismahdollisuuksiin tutkitun tiedon, käytännön esimerkkien ja itsenäisesti tehtävien harjoitusten kautta.
Kouluttajat: Markus Kivikangas, Petri Matero
Avainsanat: brand loyalty, brändiuskollisuus, consumer behaviour, kuluttajakäyttäytyminen, FIN, marketing psychology, markkinointi psykologia
Aivot ja niiden toiminta ovat kaiken inhimillisen viestinnän pohja. Valtaosa aivojen toiminnasta ja viestinnän vaikutuksista on kuitenkin tiedostamatonta ja jää normaalin viestinnän suunnittelun ulkopuolella. Kuitenkin tämän tiedostamaton osa vaikuttaa ratkaisevasti siihen, miten mainos toimii tai viestintä ymmärretään. Tässä webinaarissa tulemme käsittelemään kuinka tätä vaikutusta voidaan mitata nopeasti ja kustannustehokkaasti, sekä miten tiedostamattoman mielen lainalaisuuksia voidaan hyödyntää viestinnässä ja markkinoinnissa.
Kouluttajat: Markku Villman, Markus Kivikangas
Avainsanat: communication, viestintä, FIN, marketing indicators, markkinoinnin mittarit, marketing psychology, markkinointi psykologia