TikTok mullistaa parhaillaan digimarkkinointia. Sitä käyttää lähes 2 miljoonaa suomalaista keskimäärin 100 minuuttia päivässä ja se tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia myyntiin ja näkyvyyteen. Alusta on vuodesta 2020 eteenpäin ylivoimaisesti maailman ladatuin sovellus ja räjähdysmäinen kasvu luo kaiken kokoisille yrityksille hienoja mahdollisuuksia kehittää liiketoimintaa kustannustehokkaasti.
Webinaarissa avataan käytännönläheisesti TikTokin mahdollisuuksia liiketoiminnalle sekä sitä, kuinka lyhytvideot uudistavat tällä hetkellä markkinointia voimakkaasti.
Kouluttajat: Toni Konsti ja Victor Planson
Avainsanat: tiktok, sosiaalinen media, some, sisällöntuotanto, digimarkkinointi, liiketoiminta
With 1 billion members globally and 11 million in the Nordics, LinkedIn is the place for all B2B companies and many B2C companies to reach the right people at the right time with the right message.
Tune in to what the latest product updates are, what’s working and what’s not working on LinkedIn and gain insights on some hands-on tips on how to best succeed with your marketing with LinkedIn.
Speaker: Göran Sällvin
Keywords: LinkedIn, B2B, B2C, marketing, socialmedia
Tässä webinaarissa opit, miten toimia oikein sosiaalisen median erilaisissa haastavissa tilanteissa ja kriittisissä keskusteluissa. Kuulet myös, miten voit itse edistää positiivista keskusteluilmapiiriä omassa someviestinnässäsi. Pohdimme myös, milloin keskustelusta kannattaa vetäytyä ja milloin kanavilla on hyvä jatkaa viestintää haastamisesta huolimatta.
Kouluttaja: Piritta Seppälä
Avainsanat: moderointi, somekommentointi, someviestintä, sosiaalinen media, viestintä
Mitä markkinoinnin pitää tietää sosiaalisesta mediasta juuri nyt - mitkä alustat trendaavat, missä pöhistään, mistä kuhistaan? Tuleeko tekoäly someen ja entä vastuullisuus - miten se näkyy somessa? Entä vaikuttajien rooli?
Kouluttaja: Sanna Suonpää
Avainsanat: Instagram, markkinointi, sometrendit, sosiaalinen media, TikTok, trendit, vaikuttajamarkkinointi, vaikuttajat, vastuullisuus
TikTok jatkaa voittokulkuaan nopeimmin kasvavana sosiaalisen median alustana ja suomalaiset ovat katselijamääriltään jopa Euroopan huippuluokkaa. Tässä koulutuksessa tehdään katsaus TikTokin mahdollisuuksiin vuonna 2023.
Kouluttajat: Mika Käyhty, Julia Toivio
Avainsanat: brand marketing, brändimarkkinointi, digimainonta, mainonta, some, sosiaalinen media, TikTok
TikTok on maailman nopeimmin kasvava some-kanava, jota käyttää jo yli 1.3 miljoonaa yli 18-vuotiasta suomalaista. Koulutuksessa perehdymme Trootin asiantuntijoiden johdolla siihen, miten ja millä keinoilla brändiä voidaan rakentaa strategisesti TikTokissa.
Kouluttajat: Joona Haatainen, Reetta Kallio
Avainsanat: brand advertising, brändimainonta, brand building, brändin rakentaminen, brändin rakentaminen, brändiuudistus, TikTok, TikTok-mainonta
Sosiaalisen median jatkuva kehitys haastaa meitä jatkuvasti. Tässä webinaarissa perehdytään siihen, missä sosiaalisessa mediassa mennään tällä hetkellä. Koulutuksesta saat vinkkejä somen pääkanavien käyttöön kanavien kehityksen, algoritmien ja julkaisutyyppien kautta tarkasteltuna.
Webinaari sopii niin viestijöille, markkinoinnista vastaaville kuin sisältöä eri kanaville tuottaville henkilöille.
Kouluttaja: Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy
Avainsanat: algorithms, algoritmi, Facebook, Instagram, LinkedIn, social media, some, sosiaalinen media, sosiaalinenmedia, Twitter
Miten kasvatat liikennettä, vahvistat asiakassuhteitasi ja lisäät myyntiä somekanavissasi? Opit tehokkaita keinoja, ja mallin, jonka avulla luot liiketoiminnan tavoitteista sometekemistänne parhaiten tukevan mittariston ja aloitat arvopohjaisen sisällöntuotannon. Tunnistat (ja osaat korjata) somen yleisiä sudenkuoppia ja ymmärrät, miten optimoidut sometilit tukevat organisaatiosi tavoitteiden saavuttamisessa.
Webinaari on itsenäinen alustus PING Akatemian neljän etävalmennuksen sarjaan keväällä 2022, joista ensimmäinen on 3.2.2022.
Kouluttaja: Jonna Valkeinen
Avainsanat: social media, sosiaalinen media, somekanavat, sosiaalinen media, vaikuttajamarkkinointi
Tässä Piritta Seppälän vetämässä koulutuksessa paneudumme seuraaviin kysymyksiin:
Mitä ovat eri kanavien sisältömahdollisuudet ja julkaisutyypit?
Mitä julkaisutyyppejä kanavien algoritmit tällä hetkellä suosivat?
Millaiset algoritmipainotukset ovat eri kanavilla (FB, Twitter, IG, LI)?
Miten julkaisuista muotoillaan toimivia ja vaikuttavia?
Kouluttaja: Piritta Seppälä
Avainsanat: algoritmi, sisällöt, some, somesisällöt
TikTok ja sen mahdollisuudet mainostajalle muuttuvat ja kehittyvät koko ajan. Ketkä TikTokia käyttävät nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Tässä tallenteessa Tuloksen Kaisa Aarnio kertoo TikTokin ajankohtaisimmista asioista
Webinaarin agenda:
-TikTok alustana
-Uusimmat ominaisuudet
-TikTokin mainosmahdollisuudet
Kouluttaja: Kaisa Aarnio
Avainsanat: social media, some, sosiaalinen media, TikTok, vaikuttajamarkkinointi
Facebookin toiminta, algoritmit ja tiedonkeruu ovat muuttuneet nopealla tahdilla ja sen mahdollisuudet mainostajalle ovat muuttuneet näiden myötä radikaalisti. Ketkä Facebookia käyttävät juuri nyt ja millainen sisältö siellä toimii? Miten Facebook-mainontaa tehdään tässä muuttuneessa ympäristössä? Webinaarissa Kaisa Aarnio päivitti tiedot Facebook-mainonnasta ja antoi uusimmat vinkit tekemisen tueksi!
Kouluttaja: Kaisa Aarnio
Avainsanat: Facebook, facebook-mainonta, Facebook-markkinointi, social media, some, somemainonta, sosiaalinen media
This course introduce a wide range of marketing campaign ideas for Facebook. The aim is to give you inspirations for creating more engaging marketing on Facebook with paid and earned campaigns. This course also helps you to understand different types of advertisements and communication techniques that generate leads to increase sales. You will also find out about common marketing mistakes you should avoid on Facebook and how to reduce ad cost using advanced targeting.
Speakers: Elli Tuominen, Katariina Hintsa
Keywords: b2b, case, digital marketing, digitaalinen markkinointi, ENG, Facebook, social media, sosiaalinen media
Kannattaako somessa oikeasti olla? Mikä on sometilien tarkoitus osana markkinointia? Tässä webinaarissa Kuulu Oy:n asiantuntija Jenny Lohiniva käy läpi sometilien merkitystä ja käyttöä osana markkinointistrategiaa.
Kouluttaja: Jenny Lohiniva
Avainsanat: auditointi, mittaaminen, mittari, social media, some, someaudit, sosiaalinen media
Mitä on mediaseuranta vuonna 2021? Media on ollut murroksessa jo pitkään ja entistä useammat valtamediat siirtyneet maksumuurien taakse. Mitä ja miten nykyajan mediaa voidaan seurata ja mitata ja mitä näillä tuloksilla tulisi tehdä? Mikä on ansaitun median arvo? Tässä webinaarissa asiantuntijamme käy läpi median murrosta ja mediaseurannan moderneja mahdollisuuksia.
Kouluttaja: Maunu Anhava
Avainsanat: ajatusjohtajuus, ansaittu, maine, media, median murros, mediaseuranta, näkyvyys
The webinar is held partly in Finnish and partly in English.
TikTok -mainonta on täällä! TikTok otti vuonna 2020 valtavan loikan käyttäjämäärissä, jolloin myös Suomen aktiivisten käyttäjien määrä triplaantui 1,6 miljoonaan.
TikTok ei ole enää vain nuorten hassuttelumedia, vaan täysiverinen kilpailija olemassa oleville kanavillle. Monella Euroopan markkinalla TikTok on ottanut ensimmäisen sijan käytetyimpänä ja ladatuimpana sosiaalisen median alustana.
Speaker: Joonatan Lintala, Joel Williams, Jesse Ketonen
Avainsanat: social media, sosiaalinen media, some, somejako, somekanavat, TikTok, TikTok-mainonta
Snapchat ja Jodel tarjoavat mainostajille erinomaisen alustan tavoittaa nuoret kuluttajat. Mitä nämä sosiaalisen median alustat ovat, ketä ne tavoittavat ja mitä eri mainosvaihtoehtoja ne tarjoavat yrityksille?
Kouluttajat: Kaisa Aarnio
Avainsanat: jodel, Snapchat, social media, some, sosiaalinen media
Instagram elää ja muuttuu koko ajan. Brändien ja yritysten kannattaakin olla perillä päivittyvistä algoritmitmeistä ja uusista ominaisuuksista, sillä muuten mennään harhaan. Tässä webinaarissa hypätään Instagramin uusimpien päivityksten ja ominaisuuksien kimppuun ja valjastetaan ne osaksi toimivaa ja tuloksellista markkinointia.
Kouluttaja: Piritta Seppälä
Avainsana: Instagram, sosiaalinen media, social media, algoritmi
Youtubessa mainostaminen on edullista ja erittäin tehokasta, mutta silti moni brändi unohtaa kanavan kokonaan kampanjasuunnitelmistaan. Tässä webinaarissa käymme läpi käytännönläheisesti Youtuben eri mainosmuodot ja niiden eroavaisuudet, jotta opimme ottamaan kaiken irti tästä sosiaalisen median ikisuosikista!
Kouluttaja: Robert From
Avainsanat: digitaalinen mainonta, digital marketing, social media, sosiaalinen media, video, YouTube
This recording is the first part of the Pinterest training. The aim is to give you an understanding of Pinterest as a social media channel and guide you to create successful marketing campaigns. The first part presents advertising possibilities on Pinterest.
Speaker: Tuomas Jäälinoja
Keywords: consumer behaviour, kuluttajakäyttäytyminen, Covid-19, FIN, Pinterest, social media, sosiaalinen media
This is the second part of the Pinterest training where experts from Pinterest guide how to plan and build marketing campaigns. This training session gives you hands on instructions for starting marketing on Pinterest but also helps you to optimizing campaigns content and analyzing results.
Speaker: Rosa Liu
Keywords: campaign, kampanja, ENG, kampanjointi, Pinterest, social media, sosiaalinen media