Mietityttääkö, miten aloittaa markkinoinnin automaatioiden käyttö? Kaipaatko uutta inspiraatiota sekä uusia ideoita tehokkaisiin kampanjoihin?
Tässä webinaarissa kotimaisen markkinointiteknologian tarjoajan Lianan Growth and Marketing Director Mika Tiainen kertoo, miten pääset alkuun markkinoinnin automaatioissa ja mitkä ovat kuumimmat trendit vuonna 2024-2025. Käymme läpi useita esimerkkejä toimivista käyttötavoista. Aiheinamme ovat:
· Kuinka pääset alkuun markkinoinnin automaatioissa
· Käytännön B2B-esimerkkejä
· Muuta huomioitavaa: hyödyt ja haasteet, tekoälyn vaikutukset
Kouluttaja: Mika Tiainen, Liana
Avainsanat: markkinoinninautomaatio, markkinointiteknologia, B2B, tekoäly, AI, digitaalinen, digimainonta, digimarkkinointi
Interaktiivinen unelmointihuone digitaalisen markkinoinnin välineenä asiakaspolun unelmointivaiheessa: Miten uudenlainen digitaalinen viestintäväline viedään idean ja kokeilujen kautta jatkuvaan kehitykseen.
Tutustumme tässä webinaarissa Lindström Oy:lle toteutettuun 3D Dream Room -palveluun ja kuulemme projektin taustoista sekä sen teknisestä ja visuaalisesta toteutuksesta. Projektista ovat kertomassa Lindström Oyn tulosyksikön johtaja Sami Toljamo sekä Stereoscapen luova strategi Janne Itäpiiri.
Kouluttajat: Sami Toljamo, Lindström ja Janne Itäpiiri, Stereoscape
Avainsanat: virtuaalitilat, AI, interaktiivisuus, 3D, animaatio, digimarkkinointi, digitaalisuus, luovuus
Olet varmasti kuullut Canvasta, mutta oletko vielä hyödyntänyt sen loputtomat mahdollisuudet omassa työssä tai organisaation viestintä-, markkinointi- ja myyntimateriaaleissa? Canvan avulla minkä vaan materiaalin tuotannosta tulee hauskaa ja palkitsevaa, ja valmista tulee ennennäkemättömän nopeasti.
Webinaarissa käydään läpi konkreettisia esimerkkejä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit saada Canvasta kaiken irti. Tämä tehowebinaari antaa uusia ajatuksia ja inspiraatiota myös oman työarjen kehittämiseen ja tehostamiseen, sekä asioiden keskittämiseen usean ohjelman tai työkalun sijasta yhteen työkaluun.
Kouluttaja: Sara Kuusivuo
Avainsanat: Canva, kuvamuokkaus, graafinen, luovuus
Miten hyödyntää generatiivista tekoälyä markkinoinnissa? Tässä webinaarissa sukellamme aiheeseen case-esimerkin kautta. Hartwallilla AI:ta on hyödynnetty muun muassa kuluttajien osallistamisen välineenä. Uuden Cult-energiajuoman suunnitteluun osallistettiin tekoälyn avulla tuhansia nuoria aikuisia. Tiktokissa toteutetussa aktivoinnissa hyödynnettiin myös mikrovaikuttajia ja omaa, ilmaista mediaa. Lopputuloksena on kenties ensimmäinen suomalainen AI:n avulla luotu kuluttajatuote, joka saapuu kauppojen hyllyille tänä keväänä.
Kouluttaja: Misme Halonen
Avainsanat: generatiivinen tekoäly, TikTok, mikrovaikuttaja, vaikuttajat, AI, Gen Z
Meillä viestijöillä ja markkinoijilla on uusi työkaveri: tekoäly! Mutta miten kehotat sitä tavalla, jolla saat aikaiseksi laadukasta, halutun sävyn mukaista sisältöä – geneerisen hötön sijaan? Tässä webinaarissa viestintätoimisto Kaiun asiantuntijat vievät kuulijat opastetulle kierrokselle kehotemuotoilun ytimeen. Koulutus on tarkoitettu kaikille viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille, jotka käyttävät tai ovat kiinnostuneita käyttämään tekoälyä työssään. Koulutuksessa sukelletaan yleisestä pinnasta ja mahdollisuuksien tarkastelusta syvemmälle siihen, miten kehotteita eli prompteja kannattaa laatia. Tule mukaan ja ota kehotemuotoilun käytännöistä kattava koppi tunnissa!
Kouluttajat: Hannele Hautaniemi, Salla Syrman, Rosanna Lyytinen
Avainsanat: tekoäly, markkinointi, viestintä, kehotemuotoilu, kehote, prompt, ChatGPT, Bing
Ajankohtaista tietoa televisiomaailmasta: CTV, FAST, HVOD. Millaista kehitystä näemme kuluttajan katsomistottumuksissa ja mihin digitaalinen televisiomaailma on kehittymässä?
Kouluttaja: Anna Lujanen
Avainsanat: digitaalisuus, mainosmedia, televisio
Miten tekoäly muuttaa markkinoinnin strategista suunnittelua ja eri osa-alueita? Tämä webinaari vastaa ytimekkäästi siihen, mihin tekoälyä kannattaa soveltaa ja miten siitä saa enemmän irti. Käymme läpi käytännön esimerkkien kautta, miltä tekoälyavusteinen suunnittelu näyttää tulevaisuudessa.
Kouluttaja: Päivi Arffman-Koskinen
Avainsanat: AI, markkinoinnin suunnittelu, tekoäly
Opi, mistä generatiivisten tekoälyjen (GenAI) aiheuttamassa markkinointialan revoluutiossa on oikein kyse. Tekoälyt eivät ole pelkkää hypeä – ne ovat todellisia, käytännöllisiä työkaluja, jotka voivat auttaa sinua luomaan innovatiivista, mieleenpainuvaa sisältöä. Mutta kuten kaikkiin työkaluihin, myös niiden käyttöön liittyy omat haasteensa.
Kouluttaja: Jukka Niittymaa
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Tämä webinaari tarjoaa kattavan oppimiskokemuksen hakukonemainonnasta ja sen perusperiaatteista. Koulutuksen sisältö keskittyy erityisesti hakukonemainontaan Googlessa ja antaa osallistujille perusteellisen ymmärryksen mainostamisen eri vaihtoehdoista Googlen verkostossa.
Kouluttaja: Ulla Ristkari-Ryynänen
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Koulutuksessa annetaan vinkkejä, miten organisaatioiden edustajat ja organisaatiot voivat rakentaa ajatusjohtajuutta Twitterissä ja LinkedInissä. Koulutuksen pääpaino on asiantuntijoiden ja johdon edustajien henkilöbrändäyksessä ja ajatusjohtajuuden tukemisessa sosiaalisessa mediassa, mutta koulutuksessa annetaan vinkkejä myös yritystilien parempaan hyödyntämiseen.
Kouluttaja: Susanna Isohanni
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Digimarkkinointi NYT-sarjan neljännessä osassa siirrymme Instagramin pariin. Tutustumme Instagram-markkinoinnin perusteisiin, kuten sisällöntuotantoon, vaikuttajamarkkinointiin ja mainosmahdollisuuksiin. Miten Instagram-tekemisestä saa parhaat tulokset vuonna 2023 ja mikä kanavassa trendaa tällä hetkellä?
Kouluttajat: Mika Käyhty, Julia Toivio
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Facebookin algoritmi sekä tiedonkeruu muuttuu nopealla tahdilla ja mainostajan tulee pysyä muutoksessa mukana. Ketkä Metan Facebookia ja Instagramia käyttävät ja millainen sisältö siellä toimii? Entä miten Facebook-mainontaa tehdään tehokkaimmin tänä päivänä? Tule päivittämään tietosi ja nappaamaan uusimmat vinkit Facebook-mainonnan tueksi!
Kouluttaja: Kaisa Aarnio
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Webinaarissa sukellamme TikTokin ja lyhytvideoiden mahdollisuuksiin markkinoinnissa. Opit luomaan brändiä tukevia tarinankerronnallisia lyhytvideoita TikTokissa, hyödyntämään orgaanista sisältöä viraliteetin saavuttamiseksi, sovittamaan sisältöä eri somekanaviin ja ymmärtämään lyhytvideoformaatin vaatimuksia. Tutustumme koulutuksessa myös kansainvälisiin case-esimerkkeihin.
Kouluttajat: Mika Käyhty, Julia Toivio
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari, sisällöntuotanto
Kuinka päästä alkuun markkinoinnin automaatioissa?
Webinaarissa käydään läpi käytännön esimerkkejä, kuinka B2B-yritys voi helposti hyödyntää markkinoinnin automaatiotyökaluja eri ostopolun vaiheissa. Opit, millaisia personointimahdollisuuksia on ja miten asiakasta voidaan sitouttaa paremmin.
Kouluttaja: Mika Tiainen
Avainsanat: AI, ajatusjohtajuus, b2b markkinointi, ChatGPT-4, digimarkkinointi, Facebook, generatiivinen tekoäly, Google, Instagram, Kuvankäsittely, LinkedIn, lyhytvideot, mainonta, mainosmuoto, mainosverkosto, Markkinoinnin automaatio, Midjourney, personointi, SEA, SEM, SEO, sitouttaminen, Stable Diffusion, tarinankerronta, tekoäly markkinoinnissa, tekoälyn haasteet, tekoälyn mahdollisuudet, TikTok, Twitter, Visuaalinen suunnittelu, webinaari
Cannes Festival of Creativity 2023 kokoaa Rivieran auringon alle markkinoinnin terävimmän kärjen ja parhaimmat tekijät taas 19.-23.6.2023. Marketing Finland järjestää Kantarin kanssa yhteiswebinaarin teemalla 'Mainonta, insight ja menestys'. Saamme tuoreimpia oppeja mainosalan menestyjätöistä, jotka kuluttajat ovat rankanneet parhaimmiksi Kantarin Creative Effectiveness Awards 2023:ssa. Kuulemme myös, miten liikkuva kuva on pysynyt mainonnan ja median murroksessa mukana. Webinaarin jälkeen tiedät, minkä ympärillä kannattaa pitää silmät auki Cannesin festivaalihumussa!
Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Anna Lujanen, Tapio Heikinheimo
Avainsanat: brändi, Cannes, cannes lions, insight, luovuus, mainonta, media, menestys, tutkimus
Kun luovuuden nimeen vannova Elina Bono sekä datan hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa meritoitunut Mika Hyötyläinen yhdistivät ajattelunsa voiman, niin mitä muutakaan sopi odottaa kuin maailman ensimmäinen kamppis, jonka jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty tekoälyä. Sherpa suunnitteli ja toteutti Nesteelle taktisen kampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa Neste-äpin lataajamäärää. Yhteistyösopimus, insight, strategia, mediasuunnitelma, copy-tekstit ja visuaalinen ilme suunniteltiin eri tekoälyohjelmia hyödyntäen.
Kouluttajat: Mika Hyötyläinen, Elina Bono
Avainsanat: AI, artificial intelligence, data, kehitys, markkinointi, muutoksen hyväksyntä, revoluutio, strategia, teknologia, tekoäly, työn murros
Oman median ja omien yleisöjen merkitys markkinoijille on kasvussa. Ohjaava natiivimainonta mahdollistaa oikeiden kohderyhmien tavoittamisen perinteisestä mediasta sekä asiakaskokemuksen jatkamisen oman median puolella. Näin varmistetaan muistettavat asiakaskohtaamiset ja saadaan tuotua oma brändi esille. Käymme webinaarissa läpi natiivimainonnan perusteet, mahdollisuudet ja vinkkejä roolitukseen & strategiaan. Mukana myös case-esimerkkejä mm. Valiolta.
Kouluttaja: Ville Veikkolainen
Avainsanat: asiakaskokemus, mediaostaminen, natiivimainonta, ohjelmallinen mainonta
Selainten maailma on matkalla kohti evästeettömyyttä, kun kolmansien osapuolien evästeet poistuvat vähitellen. Mikä merkitys tässä uudessa tilanteessa on luottamusverkostoilla ja miten näitä verkostoja rakennetaan?
Kouluttaja: Kai Kuikkaniemi
Avainsanat: evästeet, evästeettömyys, luottamusverkostot
Mitä mainostajan tulisi tehdä, kun yhä suurempi osa ostettavasta mainosinventaarista on 3. osapuolen evästeiden ulottumattomissa? Kolmannen osapuolen evästeitä hyödynnetään muun muassa mainonnan kohdentamiseen ja mittaamiseen. Kun nämä evästeet vähitellen katoavat, tarvitaan uusia ratkaisuja tilalle. Chrome luopuu viimeisenä selaimena 3p evästeiden käytöstä vuoden 2024 jälkipuoliskolla.
Mistä muutos johtuu, mitä vaihtoehtoja on nyt käsillä ja miltä mainonnan tulevaisuus voi näyttää?
Kouluttaja: Juuli Pelkonen
Avainsanat: digimainonta, evästeet, evästeettömyys, mainonta, ohjelmallinen
Dynaaminen markkinointi tarkoittaa yksinkertaisimmillaan sitä, että mainontaa personoidaan kohderyhmän mukaan käyttäen monipuolisesti erilaisia kohdennustapoja sekä erilaisia mainosaineistoja. Tässä kolmen webinaarin sarjassa perehdymme tarkemmin dynaamisen markkinoinnin mahdollisuuksiin, sen suunnitteluun, käyttöönottoon ja mittaukseen.
Sarjan kolmannessa osassa selviää, mitkä ovat parhaat käytännöt pystyttää ja operoida dynaamista markkinointia ja mitä siinä tulee huomioida. Miten rakentaa feedit? Mitä kannattaa mitata?
Kouluttaja: Antti Ujainen, Dina Barbis
Avainsanat: digitaalinen markkinointi, dynaaminen markkinointi, Mainonnan kohdentaminen, mainonta, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen