Monella yrityksellä on yritysstrategia, mutta harvalla yrityksellä on omistajastrategia. Mitä omistajastrategia tarkoittaa, ja miten se toteutuu markkinointitoimiston arjessa?
Kouluttajat: Tuomas Paananen ja Helena Pokki-Riikkonen
Avainsanat: johtaminen, yritysstrategia, markkinointitoimisto, toimisto, omistaja
Markkinoinnin ja PR-johtamisen tulevaisuus 360. Miten voit hyödyntää dataa ja trendejä voittavien markkinoinnin ratkaisujen tekemisessä? Johtava strategi Kari Tervonen Omnicom Media Groupilta luo katsauksen tulevaisuuden näkymiin evidence marketing -johtotavalla. Dataan perustuen yrityksen tapaa toimia on voitu muuttaa merkittävästi hyvin tuloksin. Millainen työtapa yleistyy seuraavan viiden vuoden aikana?
Kouluttaja: Kari Tervonen
Avainsanat: PR-johtaminen, johtaminen, evidence marketing, data
Haluatko terävöittää organisaatiosi asiakaskokemuksen johtamistaitoja ja pysyä kilpailijoidesi edellä? Tule mukaan webinaariimme, jossa pureudumme asiakaskokemuksen johtamisen (Customer Experience Management, CEM) osaamisen kehittämiseen ja sen merkitykseen kilpailuedun rakentamisessa. Webinaarissa keskitymme CEM-strategioiden vahvistamiseen ja tehokkaampaan resurssien kohdentamiseen. Opit, miten voit hyödyntää benchmarkkausta asiakaskokemuksen johtamistason nostamisessa. Tulokset auttavat sinua vertailemaan oman organisaatiosi aktiviteetteja muihin ja oppimaan lisää muiden suunnitelmista. CEM Benhcmark toimii tehokkaana apuvälineenä organisaatiosi asiakaskokemuksen johtamistason arvioinnissa ja kehittämisessä.
Kouluttaja: Sirte Pihlaja
Avainsanat: CX, CEM, asiakaskokemus, johtaminen, strategia
Tässä webinaarissa kerromme konkreettisesti ja kattavasti, miten markkinointitoimiston toimitusjohtaja voi aktiivisesti luoda omistaja-arvoa oman roolinsa kautta.
Kouluttajat: Tuomas Paananen ja Helena Pokki-Riikkonen
Avainsanat: markkinointitoimisto, omistaja-arvo, yrityksen arvo, johtaminen
AI vyöryy päälle joka suunnasta ja haastaa perinteiset työmallit ja ajatukset. Mitä tästä pitäisi ajatella? Mitä tehdä ja miten varautua muuttuvaan toimintaympäristöön? Ja ennen kaikkea - mikä on eettisesti kestävää?
Kouluttaja: Tommi Pelkonen
Avainsanat: AI, tekoäly, etiikka, eettinen kestävyys
Kilpailut ovat loistava tilaisuus näyttää taitosi ja saavutuksesi markkinoinnin ja viestinnän maailmassa, mutta ne vaativat huolellista suunnittelua ja strategista ajattelua. Tämä koulutus tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten voit suunnitella voittavan kilpailustrategian ja toteuttaa kilpailuihin osallistumisen esimerkiksi Cannes LIONS, Effie ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Opit askel askeleelta, miten voit luoda vaikuttavia kilpailutöitä ja samalla säästää arvokkaita resursseja.
Kouluttajat: Maarit Aarrekangas, Riku Vassinen, Lauri Toivonen, Mats Nyström
Avainsanat: kilpailut, mainonta, viestintä, markkinointi, tuloksellisuus, KPI, kilpailutyö, voittaminen, kilpailustrategia, CannesLions, Effie, FinnishCommsAwards, FCA, luovuus
Millaisia taitoja tulevaisuuden markkinointijohtajilta vaaditaan?
Marketing Finland ja Skillcode toteuttavat yhteistyössä markkinointijohtajille suunnatun Future CMO Growth -ohjelman alkuvuonna 2024. Koulutus toteutetaan tammi-kesäkuussa livetapaamisina (6 kpl) Helsingissä.
Tule kuulemaan tarkemmin, mistä tässä koulutusohjelmassa on kyse ja esitä kysymyksiä koulutusohjelman toteuttajille.
Kouluttajat: Maria Sipilä, Jenni Kankkunen, Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: brand building, brändin rakentaminen, brand leadership brändijohtaminen, brand marketing, brändimarkkinointi, brändi, itsensäkehittäminen, kansainvälinen liiketoiminta, kansainvälisyys, kasvu, kasvuyritys, markkinoinnin johtaminen, markkinointijohtaja, oppiminen, osaaminen, tulevaisuus, työelämätaidot
Laadukas sidosryhmien hallinta parantaa organisaation kykyä saavuttaa tavoitteitaan paremmin. Sidosryhmien osallistaminen esimerkiksi innovaatiotoiminnassa, ongelmanratkaisussa ja muutosjohtamisessa kasvattaa tuottavuuden lisäksi myös brändiarvoa ja sitouttaa osallistuja tehokkaasti.
Kouluttaja: Tuukka Ylälahti
Avainsanat: marketing technology, markkinointiteknologia, markkinoinnin teknologiat, osallistaminen, sitouttaminen, teknologia, yhteisöalusta
Miten löydän yritykselleni ja itselleni sopivan markkinointikumppanin? Oikean markkinointikumppanin löytäminen ei ole helppo asia ja toimivan suhteen vaikutus tuloksekkaalle markkinoinnille on ratkaisevan tärkeää. Siksi pohdimme, miten löytää – ei vain yrityksellesi – vaan myös sinulle sopiva kumppani markkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteuttamiseen. Arjen ylä- ja alamäkiin. Pohdimme, mihin potentiaalisen kumppanin ominaisuuksiin on syytä kiinnittää huomiota ja miten ylipäätään varmistua siitä, että tehdyt havainnot ovat tosia. Tarkastelemme, millaiset pelisäännöt kumppanin kanssa kannattaa sopia liittyen esimerkiksi toimeksiantoihin, työn arvioitiin tai kommunikaatioon.
Kouluttaja: Anssi Järvinen
Avainsanat: kumppanisuhteet, kumppanivalinta, markkinoinnin ammattilaiset, markkinointi, markkinointiviestintä, markkinoinninhankinta
Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.
Ensimmäisen seminaarin aiheena on markkinoinnin mittarit liiketoiminnan ohjauksessa ja yritysjohdon työkaluna.
Kouluttajat: Jani Halme, Jarmo Lipiäinen, Rami Kittilä, Miska Rajasuo, Teemu Suutari, Antti Kallio
Avainsanat: liiketoiminnan mittarit, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin mittarit, Markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, mittarit, round table, muutos, liiketoiminta, johtaminen, mittaaminen, mittarit, data, luovuus
This webinar will focus on why stories are often the most effective form of marketing and how to use them to that end.
What makes stories more effective at changing people’s minds than rational argument?
What is narrative thinking and how can I use it?
What is a narrative platform and how does it make stories more effective?
What companies have been using storytelling as a key component of their marketing efforts, and what results are they getting?
Speakers: Frank Rose, Väinö Leskinen
Keywords: narrative, storytelling
"The Future of Growth: how do the fastest-growing companies in the world systematise their growth?"
Content of the recording:
- Digital Transformation Pyramid: the Growth Mindset, Process, Skills and tools of systematising growth
- Rapid experimentation and validation: a data-driven approach to maximise value created
- Cross-functionality, multidisciplinary teams
Speaker: Leena Räsänen
Keywords: growth, Growth strategies, kasvu, kasvuhakkerointi
This training sessions gives ideas how to create profitable eStrategy to B2B market and how to execute it on different market areas. In this webinar, you will learn to understand how to expand your business to new markets successfully and how to leave a long-term digital footprint on different marketplaces. Trainers will also go through how data and new technologies control b2b advertising. In addition, we talk about information security as a part of marketing strategy.
Speakers: Riikka-Maria Lemminki, Marcus Sundvall
Keywords: audio search, äänihaku, audiohaku, Baidu, change, muutos, data, digital marketing, digitaalinen markkinointi, ENG, ePrivacy, eStrategy, eStrategia, GDPR, online advertising onlinemainonta, search engine optimization, SEO, hakukoneoptimointi, Yandex
Markkinointi myynnin kasvattajana laskusuhdanteessa / Viestintää epävarmuuden ajassa / Laadi kriisiviestintäsuunnitelma ja tee siitä myös totta!
Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Maria Nymander, Janne Saarinen, Sallamaari Muhonen
Berner, brand marketing, brändimarkkinointi, change, muutos, communication, viestintä, content creation, sisällöntuottaminen, covid-19, crisis communication, kriisiviestintä, future and trends, tulevaisuus ja trendit, organization, organisaatiotoiminta
This trainings session focus on growth hacking technics in digital marketing. The aim is to give you understanding how to use growth hacking belong the sales funnel to grow the business using digital marketing.
Avainsanat: Anssi Järvinen
Asiasanat: Customer experience, Asiakaskokemus, Growth Hacking, Kasvuhakkerointi, GrowthTribe, Mobile business, Mobiili, Mobile first, Online advertising, Onlinemainonta, Organization, Organisaatiotoiminta