Tervetuloa aistimaan vuoden 2024 markkinointituulia!
Vuoden ensimmäisessä webinaarissa keskustelemme siitä, mitkä asiat muovaavat markkinointia tulevaisuudessa ja mitä tuoreen markkinointibarometrin tulokset kertovat. Opit ymmärtämään, miten strateginen luovuus on avainasemassa tekoälyvallankumouksen aikana ja miten voit hyödyntää tätä yhdistämällä luovuuden ja teknologian voiman. Tekoäly tarjoaa mahdollisuuksia nyt kaikenkokoisille yrityksille.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Elina Bono, Kari Tervonen, Antti Kallio
Avainsanat: investointi, kuluttaminen, luovuus, markkinointi, markkinointistrategia, ostokäyttäytyminen, teknologia, tekoäly, trendit
What are the most important skills for marketers to learn in 2023?
What topics and themes are most top-of-mind for marketing right now?
MySpeaker Growth made a study interviewing over 50+ marketers and collecting data from 100+ marketers in the Nordics and found some quite interesting results.
Speaker: Maria Krajewska-Olkkonen
Keywords: insight, marketing, skills, study
Pelimaailma tarjoaa tänä päivänä huikeat mahdollisuudet myös brändien markkinointiin ja mainontaan. Tässä webinaarissa tutustumme pelimaailman ekosysteemiin, kuulemme Gaming Demystifying-tutkimuksen tuloksista ja näemme case-esimerkkien kautta, miten suomalaiset brändit ovat ottaneet nämä mahdollisuudet haltuun ja miten vastuullisuus näkyy pelimaailman markkinoinnissa.
Kouluttajat: Riikka-Maria Lemminki, Teemu Koski, Lasse Salminen
Avainsanat: brändimarkkinointi, esports, pelimaailma, urheilumarkkinointi, vaikuttajamarkkinointi, vastuullisuus
Mitkä trendit vaikuttavat uuteen vuoteen, missä kanavissa ihmiset liikkuvat, mikä aktivoi ja mistä puhutaan juuri nyt? Näihin kysymyksiin vastaavat maamme parhaat markkinoinnin asiantuntijat Marketing Finlandin vuoden ensimmäisessä kaikille maksuttomassa webinaarissa. Tervetuloa kuulemaan, millaiset markkinoinnin tuulet puhaltavat alkaneena vuonna!
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: digitaalisuus, kuluttaminen, luovuus, mainonta, markkinointi, trendit, tulevaisuus
Metaverse on internetin uusi, kolmiulotteinen, interaktiivinen ja sosiaalinen maailma. Metaversessa ihmiset ja yritykset toimivat erilaisissa virtuaalisissa ulottuvuuksissa, jotka mahdollistavat uudenlaisia liiketoimintoja, kokemuksia ja näkyvyyden tapoja. Oletko kiinnostunut ymmärtämään minkälaisia asioita tämä seuraava digitaalinen kehitysvaihe mahdollistaa?
Kouluttajat. Virpi Vaittinen, Karoliina Leisti
Avainsanat: AI, AR, kehitys, markkinoinnin teknologiat, metaverse, metaversumi, MR, virtuaalitodellisuus, VR
What's going on in the world of Web 3, NFT’s & the metaverse?
A true visionary David Jones, CEO and founder of The Brandtech Group will explore what the hype is all about. Discuss the opportunities for brands but also the dangers, sharing examples of best and worst practice. And finally will give a glimpse into what the future might hold for this embryonic space!
Speaker: David Jones
Keywords: AI, Marketing technology, metaverse, metaversumi, NFT, web3
Metaverse eli metaversumi puhuttaa. Mitä internetin virtuaalinen ulottuvuus tarjoaa yrityksille ja brändeille?
Stereoscapen Head of Customer Success, Karoliina Leisti avaa käytännön esimerkkien ja tutkimustiedon kautta virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksia sekä kuluttajabrändeille että B2B-markkinoijille. Koulutuksessa käydään läpi muun muassa virtuaalikokemusten tuomat hyödyt ja lisäarvo.
Kouluttaja: Karoliina Leisti
Avainsanat: AR ja MR teknologiat, virtuaalitodellisuus, VR, XR
Millainen on vuoden 2021 kuluttaja? Tässä webinaarissa käydään läpi kuluttajien muuttunutta ostokäyttäytymistä sekä arvoja, jotka ostopäätöksiin vaikuttavat. Vastuullisuus ja ekologisuus korostuvat tulevaisuuden tuotekehityksessä, mutta miten näitä arvoja tuodaan markkinoinnissa esille? Kuluttajat odottavat suosikkibrändeiltään vastuullisia tekoja ja yhteiskunnallisia kannanottoja, mutta miten onnistuneesti otetaan kantaa ja osallistutaan yhteiskunnalliseen keskusteluun samalla vaalien brändimielikuvaa.
Kouluttajat: Mikko Hakkarainen, Minna Utriainen, Jenni Forsblom, Kirsi Rauhala
Avainsanat: company responsibility, consumer behaviour, FIN, future and trends, kuluttajakäyttäytyminen, sustainable, tulevaisuus ja trendit, vastuullinen markkinointi, yritysvastuu
Speakers: Hermanni Nurila, Robert From
Keywords: digital marketing, digitaalinen markkinointi, future and trends, tulevaisuus ja trendit, online advertising, onlinemainonta
Kouluttajat: Marko Saarinen, Matti Airas
Avainsanat: activation marketing, aktivointimarkkinointi, brand marketing, brändimarkkinointi, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, modern marketing, moderni markkinointi
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki
Avainsanat: audio search, äänihaku, audiohaku, change, muutos, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, influencer marketing, vaikuttajamarkkinointi, interactive marketing, interaktiivinen markkinointi, sales funnel, myyntiputki
Kouluttaja: Pia Lähteenmäki
Avainsanat: brand building, brändin rakentaminen, content marketing, sisältömarkkinointi, creativity, luovuus, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit
Kouluttaja: Kai Virtanen
Keywords: anticipation, ennakointi, change, muutos, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit
Kouluttajat: Heikki Nuutinen, Martti Korpijaakko
Avainsanat: company responsibility, FIN, future and trends, tulevaisuus ja trendit, sustainable, yritysvastuu