Tästä kategoriasta löydät kaikki vahvistetut tulevat webinaarimme. Voit ilmoittautua webinaareihin suoraan kurssin sivulta.

Webinaarissa perehdymme paikallisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiin osa-alueisiin ja siihen, miten paikalliset yritykset voivat tehostaa näkyvyyttään verkossa. Opit, kuinka sisältöä kannattaa optimoida erityisesti paikallisia hakuja varten, kuten kun käyttäjät etsivät lähialueen palveluita, sekä hyödyntämään mobiilihakujen kasvavaa merkitystä asiakkaiden tavoittamisessa.

Keskustelemme myös äänihaun merkityksen kasvusta ja siitä, miten se muuttaa hakukoneoptimointia. Äänihaku edellyttää uudenlaista lähestymistapaa, sillä käyttäjät esittävät hakukyselynsä luonnollisina kysymyksinä, toisin kuin kirjoittaessaan. Webinaari tarjoaa selkeitä ohjeita ja käytännön ratkaisuja sisällön optimoimiseen niin, että se vastaa äänihaun tarpeisiin ja auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Avainsanat: paikallinen SEO, Google My Business, mobiilihaku, äänihaku, paikalliset haut, sisältöoptimointi, hakukoneoptimointi, puhehaku, yrityksen näkyvyys, paikallinen markkinointi

According to WFA research, capability building and up-skilling remains one of the greatest roadblocks to (Gen) AI adoption among brands, alongside legal and ethical risks.

To help marketers navigate these challenges and overcome roadblocks, WFA is expanding its Knowledge Spotlight webinar series to focus on AI. In partnership with handpicked experts, the sessions will aim to equip marketing, legal and policy professionals with the knowledge and practical insights they need to adopt AI with confidence and drive more effective and efficient marketing communications.

Presenter: Jon Morra,Chief AI Officer, Zefr

Tervetuloa maksuttomaan webinaariin, jossa sukellamme markkinoinnin automaation maailmaan erityisesti pienyritysten näkökulmasta. Tunnin mittaisessa tiiviissä koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää tehokkaasti liiketoiminnan kasvun tueksi – ilman raskasta budjettia tai monimutkaisia järjestelmiä. Erityishuomio on automaation ja CRM:n yhdistämisessä.

Avainsanat: markkinoinnin automaatio, crm, automaatioprosessit, asiakasymmärrys

Kouluttaja: Heidi Kamppinen, Liana Technologies

Tässä webinaarissa opit, miten voit mitata ja analysoida hakukoneoptimointisi tuloksia hyödyntämällä työkaluja, kuten Google Analytics 4. Käymme läpi, miten analytiikkaa voi käyttää SEO-suorituksen seuraamiseen ja miten saat datasta hyödyllistä tietoa verkkosivustosi kehittämiseen. Keskustelemme myös siitä, miten kampanjoiden tuloksia analysoimalla voit tehdä jatkuvia parannuksia ja pitää hakukonesijoituksesi korkealla – tai jopa parantaa niitä.

Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics

Avainsanat: SEO-analytiikka, hakukoneoptimointi, Google Analytics 4, SEO-tulosten mittaaminen, verkkosivuston kehittäminen, hakukonesijoitusten parantaminen, kampanja-analyysi, SEO-strategia, SEO-työkalut, analytiikan hyödyntäminen

Tekoälyagentit asiakkaana – miten markkinointi ja asiakaspalvelu muuttuvat? Tulevaisuudessa asiakkaasi voi olla tekoäly. Asiakaspalvelun ja markkinoinnin kenttä on murroksessa, kun ihmisasiakkaiden rinnalle nousee yhä useammin koneasiakkaita – tekoälyagentteja, jotka toimivat joko ihmisen puolesta tai itsenäisinä päätöksentekijöinä. Tämä webinaari auttaa ymmärtämään, mitä agenttien tekoäly (Agentic AI) tarkoittaa käytännössä ja miksi se muuttaa kaiken.

Avainsanat: tekoäly, ai, artificial intelligence, asiakaspalvelu, bot, botti, tekoälyagentti, b2b, tekoälykaksonen

Kouluttajat: Sirte Pihlaja, Shirute ja Valto Loikkanen, Digiole

Tässä webinaarissa tutustumme ajankohtaisiin case-esimerkkeihin, jotka valottavat, miten eri kokoiset yritykset ovat sopeutuneet SEO:n muutoksiin ja hyödyntäneet AI-teknologioita hakukoneoptimoinnin tehostamiseen. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä ja oppimiskokemuksia, jotka tarjoavat syvällistä ymmärrystä sekä perinteisistä SEO-strategioista että uusista, kehittyvistä teknologioista. Saat myös tietoa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneiden toimintaa ja tietohaun käytäntöjä.

Avainsanat: SEO, tekoäly hakukoneoptimoinnissa, SEO-strategiat, hakukoneiden toiminta, tietohaku, SEO-trendit, tekoälymarkkinointi

If you want to win at work, efficiency is not enough, strategy is not enough, and analysis is not enough.

We live in times of increasing complexity and ambiguity; even businesses that have themselves been major disruptors fear major new disruption themselves. In response, leaders are battening down the hatches: the more uncertain the world, the more they retreat into stale, established patterns of behaviour.

This is a big mistake. The only way to secure competitive advantage is to ensure that creative thinking is driving your organization. It will enable workplace satisfaction, boost performance, and encourage new ideas throughout teams. To tackle our uncertain environment - and to win in the world of future business - we all need to get serious about creativity and the potential it can unleash.

Presenter: Sue Unerman, Global Chief Strategy Officer at Brainlabs and Kathryn Jacob, OBE, ceo of Pearl and Dean

TV- katselun ja mainonnan uusi aikakausi - Brändin rooli tulee olemaan tärkeämpi kuin koskaan RTL AdAlliance tulee esitelmään globaalin The New Life of The Living Room 2025 tutkimuksen, jossa keskitytään erityisesti Suomen ja Pohjoismaiden vastausdataan ja löydöksiin. Tässä tutkimuksen 4. painoksessa on mukana enemmän markkinoita kuin koskaan aikaisemmin: 14 Euroopan maata, joihin on lisätty uusina Itävalta, Puola ja Sveitsi sekä Yhdysvallat.

Avainsanat: tv-mainonta, katsojakokemus, kulutuskäyttäytyminen, brändimainonta, brändi

Kouluttajat: Aki Ronkainen ja Aleksi Ylitalo, RTL AdAlliance AB

Vain hyvä ja huono käyttökokemus jää mieleen, keskinkertainen ei kiinnosta ketään. Minkälaisen mielikuvan yrityksesi digitaaliset palvelut antavat asiakkaille? Voitko oikeasti olla jättää huomiotta ihmiset, jotka tarvitsevat saavutettavuutta, tai tarjota huonon käyttökokemuksen käyttäjillesi?

Esteettömyysdirektiivin myötä yhä useamman yksityisen sektorin yrityksen on otettava saavutettavuus huomioon palveluissaan. Mutta jopa lain ulkopuolella olevien yritysten on syytä kehittää palveluidensa käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Hyvä digitaalinen kokemus kaikille on paitsi osa sosiaalista vastuullisuutta myös merkittävä brändin rakennusteko.

Kouluttaja: Jere Havo, Selko Digital Oy

Avainsanat: saavutettavuus, WCAG, esteettömyysdirektiivi, digipalvelulaki

Marketing Finland seuraa tarkasti viime vuonna julkaistun EU:n tekoälyasetuksen kehittymistä ja sen vaikutuksia markkinointiin. Järjestämme jatko-osan helmikuussa järjestetylle ”AI-sisällöntuotannon juridiset kysymykset: lakimies vastaa” jälleen yhdessä IPR- ja teknologiajuristi Arttu Ahava kanssa. Esityksen Arttu Ahava käy läpi viimeaikaisia, tekoälyyn liittyviä oikeustapauksia ja viranomaisten linjauksia muun muassa siitä, kenellä (jos kenelläkään) on oikeudet generatiivisella AI:lla luotuihin teokseen, sekä oikeudenkäyntejä, joissa AI:lla on (väitetysti) loukattu muiden oikeuksia.

Lyhyen esityksen jälkeen Arttu vastaa kysymyksiin, joita osanottajilla on AI:n ja generatiivisen AI:n juridista kysymyksistä.

Avainsanat: tekoöy, ai, artificial intelligence, generatiivinen tekoäly, gen ai, juridiikka, chat gpt, dall-e, midjourney, lakimies, juristi, tekoälyasetus

Koululuttaja: Arttu Ahava, Berggren Oy

Verkkokauppa elää jatkuvassa liikkeessä. Webinaarissa pureudutaan siihen, mistä tämän päivän verkkokaupat oikeastaan rakentuvat – ja mihin suuntaan olemme menossa. Miten löytää ne ratkaisut, jotka eivät vain näytä hyvältä, vaan myös toimivat käytännössä? Aiheesta ovat puhumassa verkkokauppojen parissa vuosia työskennelleet Viskanin Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk.

Avainsanat: verkkokauppa, tekoäly, no-code, automaatio, verkkokauppa-alusta

Kouluttajat: Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk, Viskan

Digitaalisten ostopolkujen optimointi – personoitua ja kontekstualisoitua mainontaa Tässä webinaarissa sukellamme syvälle digitaalisten ostopolkujen optimointiin ja näytämme, miten personoitu ja asiasisällölliseen kohdentamiseen pohjaava mainonta parantaa markkinoinnin tehokkuutta eri kosketuspisteissä. 

Avainsanat: digitaalinen ostopolku, asiakaskokemus, personointi, kohdentaminen, kosketuspisteet, MRACE-malli, konversio, asiakassuhde, data

Kouluttajat: Birgitta Kemppainen ja Pasi Viinamäki, Suomen Digimarkkinointi Oy

Kysy Hellapoliisilta vaikuttaja-asioista Miten rakennetaan kestävä henkilöbrändi? Millaisia asioita vaikuttajan arjessa tapahtuu kulissien takana? Tule mukaan Marketing Finlandin avoimeen webinaariin "Kysy Hellapoliisilta ", jossa pitkän linjan vaikuttaja Hellapoliisi (Kati Jaakonen) vastaa osallistujien ennakkoon lähettämiin kysymyksiin.

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, henkilöbrändi, sosiaalinen media, brändi, yhteistyö, kumppanuudet, vaikuttaja

Kouluttaja: Kati Jaakonen, Hellapoliisi Oy