Tästä kategoriasta löydät kaikki vahvistetut tulevat webinaarimme. Voit ilmoittautua webinaareihin suoraan kurssin sivulta.

Mitä opimme markkinoinnista, joka todella toimii?

Tervetuloa inspiroivaan webinaariin, jossa pureudumme Effie Awards 2024 -voittajatöihin – kampanjoihin, jotka onnistuivat yhdistämään luovuuden, datan ja liiketoiminnan tulokset. Saat suoran kurkistuksen voittajatiimien ajatteluun ja tekemiseen: miten ideat syntyivät, miksi ne toimivat ja mitä jokainen meistä voi oppia.

Puhujat: Paula Sonne, TBWA\Helsinki Oy; Jari Lähdevuori, Kurio Oy & Tokmanni

Avainsanat: kilpailu, kilpailut, Effie, Effie Awards, voittajatyö, kampanja

This session will help you identify and mitigate reputational, legal and ethical risks when selecting AI tools.

How can brands embrace the opportunities of AI in marketing while safeguarding against reputational, legal, and ethical risks, including those linked to third-party tools and partners?

In this webinar, Laura Holden, Founder of Responsible AI consultancy Bonsai, will share practical insights into where risks can emerge when selecting AI tools, what their implications may be, and how brands can mitigate them. She will also present a strategic framework for assessing AI vendors to help you conduct effective due diligence, make informed tooling decisions and build trust and accountability across your AI supply chains.

Tulevaisuudella on tapana yllättää: erilaiset markkinahäiriöt, organisaatiomuutokset ja globaalit trendit haastavat yritysten toimintaympäristön. Vahva ja yhtenäinen tarina on keskeinen työkalu, joka mahdollistaa liiketoimintastrategian toteutumisen ja luo resilientin organisaation. Tarina ohjaa kulttuuria, motivoi tiimejä ja yhdistää ihmiset työskentelemään yhteisen tavoitteen puolesta sekä auttaa brändiä erottumaan kilpailijoista. Loppupeleissä vahva tarina määrittää, miltä tuntuu mennä maanantaina töihin. Tervetuloa kuulemaan tarinalla johtamisesta ja näe Ivalo Creativen muutoscaseja, joita on tehty onnistuneesti Suomen suurimmille yrityksille.

Kouluttaja: Juha Nikkilä, Ivalo Creative

Avainsanat: trendit, tarina, johtaminen, brändi, kulttuuri, strategia

The future of retail isn’t just digital – It’s autonomous. As AI agents like ChatGPT evolve from assistants to decision-makers, we are entering an era where machines don’t just recommend products – they buy them.

In this provocative session, Chris Bower from Dentsu will explore how AI is reshaping the consumer journey from search to purchase, and what it may mean for brands, platforms, and retailers. From predictive buying to autonomous carts, the rules of engagement are being rewritten. 

 

Presenter: Chris Bower, Managing Director, Business Transformation at Dentsu APAC  

London International Awards (LIA) kuuluu WARC-rankingissa listattuihin maailman johtaviin luovan alan kilpailuihin. Marketing Finland ja LIA ovat sopineet yhteistyöstä Suomessa, mikä tuo kilpailun ja sen Creative LIAison -ohjelman aiempaa lähemmäs suomalaista markkinointiyhteisöä.

Webinaarissa kuulemme:

  • Johdannon, miksi LIA on valittu mukaan yhteistyökilpailujemme joukkoon
  • Kansainvälisen tuomaroinnin opit, miten suomalaiset työt voivat loistaa maailmalla ja oppeja maailman parhailta luovilta johtajilta
  • Creative LIAisons -ohjelmaan osallistuneen näkökulman, mitä viikko opetti, kenelle ohjelma on tarkoitettu ja miksi siihen kannattaa hakea
  • Pia Grahn, LIA:n Pohjoismaiden ja Baltian -edustaja kertoo London International Awardsista ja siitä, miten tämä 40 vuotta täyttävä globaali kilpailu erottuu ainutlaatuisella ohjelmallaan ja näkemyksellään luovuuden edistämisessä.

Puhujat: Pia Grahn, London International Awards; Katariina Ollari, Bob the Robot Oy ja Ding Zhong, Bob the Robot Oy

Avainsanat: kilpailut, WARC, LIA, PR, tuomari, luovuus

Markkinointi on ala, joka elää jatkuvassa muutoksessa. Teknologia, data ja tekoäly ovat muuttaneet työnkuvia, kuluttajien käyttäytyminen on muuttunut, ihmiset tavoitetaan pirstaloituneessa mediaympäristössä ja geopoliittinen tilanne on muovannut markkina-alueita. Muutoksen keskellä markkinointiviestinnän rooli on kasvanut, mutta sen tuloksellisen johtamiseen vaaditaan täysin uusia taitoja.

Maailman mainostajien kattojärjestön WFA:n tutkimuksen mukaan menestyvien brändien johtajia yhdistää muutoksessa markkinoinnin perusasioiden hallinta, taito hyödyntää teknologiaa ja kyky motivoida sekä innostaa ihmisiä. Mutta mitä nämä käytännössä tarkoittavat nykypäivän markkinoinnissa? Millaisia perustaitoja tarvitaan, ja miten johtaa yhtä aikaa teknologiaa ja ihmisiä?

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Avainsanat: markkinointi, markkinointiviestintä, brändijohtaminen, teknologia, tekoäly, data, pirstaloitunut mediaympäristö, kuluttajakäyttäytyminen, yrityksen kasvu, johtaminen, pehmeät taidot, muutos, motivointi, osaamisen kehittäminen, WFA

90% of multinationals say addressing risk of bias and discrimination when using Gen AI in marketing is extremely or very important. But only 27% said their companies are taking measures to mitigate risk, revealing a “perception-action gap”.

Join us for an insightful session on the recently published WFA Inclusive Gen AI Marketing Framework, developed in partnership with The Brandtech Group.

Drawing on expertise from WFA’s AI and Inclusive Marketing Communities, this framework provides practical considerations and real-world case studies to help brands identify and avoid bias when using AI. Built around five pillars – Principles, Policies, Processes, People and Partners – this guide empowers marketers to transform awareness into action and unlock AI’s potential as a driver of inclusive growth. 

In this webinar, we will explore where and how bias can occur in the AI use and development cycle. Amy Arnell, Generative AI Business Manager at The Brandtech Group and co-author of the guide, will share actionable insights and real-world scenarios that brings the Inclusive Gen AI Marketing Framework to life, along with a brand case study from a WFA member.

Miten saat hajanaisesta markkinointidatasta selkeät vastaukset kysymyksiin “mihin panostaa seuraavaksi” ja “paljonko myyntiä tämä toi”? Tässä 1,5 h käytännön workshopissa käymme läpi markkinoinnin eri datalähteitä ja mahdollisuuksia datan yhdistämiseksi. Markkinointianalytiikan asiantuntija Perti Mertanen demoaa, miten tekoälyn avulla voidaan saada automaattisia näkemyksiä ja suosituksia sekä miten AI:ta voi käyttää keskustelemaan omasta datasta.

Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics

Avainsanat: data, tekoäly, chatGPT, Gemini, markkinointianalytiikka, AI-kysely

In a vast expanse of information about the agency world and the brands they serve, what focal points merit our attention in the ever-evolving brand/agency landscape, and how can we effectively navigate the common challenges brands encounter when working with agencies?

In a rapidly evolving brand/agency landscape, staying informed of major developments and industry trends beyond the noise and hype can be challenging. Join Bruno Gralpois (Co-founder & Principal) from Agency Mania Solutions for a comprehensive agency roundup!  

Discussion to cover:  

  • Recent agency developments among category leaders 
  • Significant mergers and acquisitions 
  • Exploration of the foremost challenges confronting agencies in the present landscape 
  • Strategies in which agencies and their clients can overcome the challenges they face 

Presenter: Bruno Gralpois, Co-founder and Principal at Agency Mania Solutions

In a world that’s moving at breakneck speed, the balance of efficiency and efficacy in the content production space has never been more critical. 

Over the years, the team at APR has tracked the trends, patterns, and shifts shaping content production. In this webinar, Kamini Ramakrishnan, APR APAC Lead Consultant, will surface and reflect on these insights, highlighting the surprises and lessons of today to help global marketers and production experts plan confidently for 2026 and beyond. Join us to discover how these insights can help marketers and production experts anticipate challenges, plan smarter, and modernise their approach to content production. 

Ample time will be set aside for a Q&A with APR during the session. This live Q&A won’t be recorded and will give participants the chance to ask their most pressing questions. Only APR’s 35-minute presentation will be recorded and shared afterwards, along with the slides.

Duration: 35 minutes presentation + 20 minutes Q&A.

Presenter: Kamini Ramakrishnan, APR APAC Lead Consultant

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Ensimmäisessä osassa luodaan vahva pohja palvelumuotoilun ymmärtämiselle. Käymme läpi keskeiset käsitteet, viitekehykset ja menetelmät, ja tuomme ne käytäntöön esimerkkien kautta. Saat käsityksen siitä, miten palvelumuotoilun avulla voidaan tukea asiakaskokemuksen kehittämistä.

Kouluttaja: Piia Innonen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, asiakaskokemus, asiakaspolku, markkinointi, viestintä, työkalut, menetelmät, asiakasymmärrys, digitaaliset palvelut, workshop, case-esimerkit, harjoitukset, viitekehys, pehmeät taidot, kehittäminen

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Toisessa osassa syvennytään yhteen palvelumuotoilun keskeisimmistä työkaluista: palvelupolkuun. Sen avulla voidaan havainnollistaa asiakkaan matkaa ja tunnistaa kriittisiä hetkiä, joihin markkinointiviestinnällä voidaan vaikuttaa. Opit käytännössä, miten polkua rakennetaan ja miten sen avulla syntyy kehittämisideoita.

Kouluttaja: Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, palvelupolku, asiakaskokemus, asiakasymmärrys, markkinointiviestintä, kehittäminen, nykytilan kartoitus, mahdollisuudet, kipukohdat, ideointi, workshop, harjoitukset, prosessi, käytännönläheisyys, case-esimerkit

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Kolmannessa osassa sukelletaan digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Tutustumme design sprint -menetelmään. Case-esimerkit avaavat, miten palvelumuotoilua on hyödynnetty käytännössä digipalvelujen suunnittelussa ja miten käyttäjiä voidaan osallistuttaa.

Kouluttaja: Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, digitaalinen palvelu, asiakaskokemus, design sprint, ideointi, prototypointi, kokeilut, konseptointi, käyttäjien osallistaminen, digipalvelut, kehittäminen, case-esimerkit, workshop, harjoitukset, innovaatiot

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Menestyminen nykypäivän kilpailuilla markkinoilla ei pelkästään hinnasta kiinni, sillä asiakaskokemus on kaupantekijöiden kuningas. Koska 80 % asiakkaista asettaa kokemuksen etusijalle, saumattomat ja personoidut vuorovaikutukset ratkaisevat, kuka voittaa asiakkaan puolelleen. Osallistu koulutukseen ja opi strategioita, työkaluja ja teknologioita, joilla viet asiakaskokemuksesi uudelle tasolle ja saat asiakkaasi palaamaan yhä uudelleen.

Kouluttaja: Mikko Hämäläinen, Druid Oy

Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaslähtöisyys, personointi, data-analytiikka, monikanavainen viestintä, suostumusten hallinta, asiakasdata, asiakaspolku, markkinointi, liiketoimintajohto, digitaalinen palvelu, koulutus, strategia, asiakassitouttaminen, kilpailuetu

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus