Vuoden alussa sukellamme megatrendien maailmaan tarkastelemalla, kuinka ne vaikuttavat ajatteluumme, käyttäytymiseemme ja valintoihimme. Webinaarissa tutustumme vallitseviin muutosvoimiin ja niiden vaikutuksiin. Koulutuksessa opit jäsentämään trendejä ymmärrettävällä tavalla ja hahmottamaan vallitsevia käyttäytymisen muutoksia puhumalla "ihmisen kieltä" megatrendien kautta.
Avainsanat: megatrendit, trendit, kuluttajakäyttäytyminen, muutosvoima, jolo, fomo
Tässä webinaarissa luodaan katsaus mm. siihen, miten kuluttajien oletetaan käyttäytyvän vuonna 2025 globaalillakin tasolla. Puheenvuoron saavat Kantarin Nina Frosterus, Omnicomin Päivi Arffman-Koskinen sekä Pauligin Aliyar Hussain. Webinaarin jälkeen on lyhyt Q&A sessio, jossa sinulla on mahdollisuus kysyä kouluttajilta kysymyksiä suomeksi ja englanniksi. Voit halutessasi lähettää kysymyksesi ennakkoon: reetta.karjalainen@marketingfinland.fi
Avainsanat: trendit, ilmiöt, kuluttajakäyttäytyminen, tutkimus, astimarkkinointi, multisensory marketing, ai-generated audience, tekoäly
Focus of this session: The line between brands and the society they operate in has dissolved. Political pressure is inevitable and according to Edelman research 8 in 10 see brands as political.
Today, consumers are expressing their politics – and their power – through brand choices, contributing to a new normal that is opening brands up to exposure they cannot avoid.
This session will explore the intersection of culture and politics and how brands can prepare for, and navigate, politics in a divided world.
Presenters: Jennifer Giff, Senior Director, Issues & Crisis APAC, Edelman and Antoine Calendrier, VP, Corporate & Trust Services APAC, Edelman
Mitä tekoälyasetus tarkoittaa, ja miten se ennaltaehkäisee perusoikeusriskejä? Mitä asetuksen soveltamisalaan kuuluu ja mitä ei? Millaisia velvoitteita asetus asettaa eri toimijoille? Näihin kysymyksiin vastaa kognitiotieteilijä Anna-Mari Wallenberg Helsingin yliopistosta webinaariparin ensimmäisessä osassa.
Koulutuksessa perehdytään elokuussa 2024 voimaan tulleeseen tekoälyasetukseen ja sen keskeisiin periaatteisiin. Lisäksi tarkastellaan asetuksen tuomia velvoitteita ja niiden käytännön vaikutuksia eri tahoille.
Kouluttaja: Anna-Mari Wallenberg, Helsingin yliopisto
Avainsanat: AI, juridiikka, etiikka, tekoäly, sisällöntuotanto, ai act
Brands are continuing to explore innovative ways to leverage emerging technologies to elevate their content strategies, while search engines adapt to a landscape where generating vast amounts of content is easier than ever.
While there are rarely definitive ‘right’ or ‘wrong’ answers in search engine optimisation (SEO), there are key principles that remain essential.
Presenter: Matt Beswick, Strategy Director and Co-Founder, Blush
Tervetuloa AI, juridiikka ja etiikka käytännössä -webinaariparimme toiseen osaan!
Webinaariparin toisessa osassa pääset kysymään juristilta kaiken, mitä olet halunnut tietää tekoälyasetuksista ja niiden hyödyntämisestä sisällöntuotannossa juridisesta näkökulmasta. Puhujana on lakimies Arttu Ahava lakitoimisto Berggreniltä.
Kouluttaja: Arttu Ahava, Berggren
Avainsanat: ai, tekoäly, ai act, sisällöntuotanto, generatiivinen tekoäly, chat gpt, mid journey, gemini, dall-e
Be part of the change towards a sustainable advertising future!
Join us for an insightful webinar where we’ll introduce the Ad Net Zero framework and explore how your organisation can support this vital initiative right here in Finland.
Keywords: sustainability, change, carbon footprint, sustainable future
Focus of this session: In Edelman’s 2024 Connected Crisis study, 8 in 10 executives said they are concerned about the negative impact disinformation could have on the reputation and ultimately the value of their business. Over a third said their company is not adequately prepared to anticipate, identify and manage these threats.
When left unchallenged, false narratives driven by malign actors can erode trust and damage brand equity. For those seeking to target your brand, bots, algorithmic manipulation and fake media are now the tools of the trade and generative AI lowers the barriers to entry for actors.
Presenters: Jennifer Giff, Senior Director, Issues & Crisis APAC, Edelman and Antoine Calendrier, VP, Corporate & Trust Services APAC, Edelman
Tämä webinaari käynnistää paljon toivotun tekoälywebinaarien sarjamme! Mitä tekoälyn hyödyntäminen merkitsee markkinoijan ja viestijän työssä, ja miten sitä voi käytännössä soveltaa niin, että se tukee luovaa työskentelyä? Tämä koulutussarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen tekoälyavusteiseen markkinointiin, jossa pääset konkreettisesti näkemään, miten tekoälyä hyödynnetään markkinoijan ja viestijän työssä.
Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa tutustutaan tekoälyn perusteisiin käytännönläheisellä ja konkreettisella otteella. Käymme läpi tekoälyn peruskäsitteet ja pohdimme, mihin tehtäviin tekoäly soveltuu parhaiten. Lisäksi tarkastelemme, miten tekoäly muuttaa markkinointia esimerkiksi asiakaskokemuksen luomisessa, markkinointitutkimuksessa, insightin hankinnassa ja datan keruussa. Lopuksi esitellään yleisimpiä ja tehokkaimmiksi havaittuja tekoälytyökaluja.
Avainsanat: tekoäly, generatiivinen tekoäly, asiakaskokemus, AI, tekoälytyökalu, Chat GPT
Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan toinen osa. Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Tässä webinaarissa opit kirjoittamaan markkinointitekstejä tekoälyn avulla, erityisesti luovan ja tarinankerronnallisen työn näkökulmasta – miten tekoälytyökalut voivat tukea sinua tässä prosessissa? Pääset myös kurkistamaan, kuinka ammattilainen hyödyntää tekstityökaluja työssään.
Avainsanat: ai, tekoäly, tekstityökalu, gemini, chat gpt, sisällöntuotanto, tarinankerronta, ai-kirjoittaminen
Tervetuloa tutustumaan hakukoneoptimoinnin (SEO) peruspilareihin. Webinaarissa käymme läpi SEOn keskeisiä osa-alueita, kuten hakukoneiden algoritmejä, sivustojen sisäistä ja ulkoista optimointia, SEO:n teknistä puolta, linkkien rakentamista sekä tehokkaan sisältöstrategian luomista. Tarkastelemme myös, kuinka hakukoneet (kuten Google) indeksoivat ja arvioivat verkkosivuja sekä kuinka algoritmien kehitys muuttaa hakukoneiden käyttäytymistä ja arviointikriteereitä.
Avainsanat: hakukoneoptimointi, SEO, hakukoneiden algoritmit, sivuston sisäinen optimointi, sivuston ulkoinen optimointi, linkitys, sisältöstrategia, hakukoneiden indeksointi, hakukoneiden arviointikriteerit, algoritmi, SEO-työkalut, Google Search Console, SEMrush, Ahrefs, verkkosivuston näkyvyys, verkkosivuston seuranta
Tervetuloa syventymään hakusanatutkimuksen uusiin trendeihin! Webinaarissa tutustumme esimerkiksi, miten AI-pohjaiset työkalut voivat analysoida käyttäjien hakutarkoituksia entistä syvällisemmin ja miten voice search (ääniohjaus) sekä pitkät hakulausekkeet (long-tail keywords) muokkaavat hakustrategioita.
Webinaarissa luomme myös katsauksen käyttäjäkokemukseen ja laadukkaan sisällön merkitykseen SEOn näkökulmasta - kuinka luoda sisältöä, joka ei pelkästään vastaa hakukyselyihin, vaan täyttää käyttäjien tarpeet ja maksimoi konversiot. Tarkastelemme Googlen painotuksia käyttäjäkokemuksen osalta sekä sivujen latausnopeuteen liittyen. Lisäksi esittelemme, miten generatiiviset AI-työkalut, kuten ChatGPT ja Jasper AI, voivat tukea sisällöntuotantoa ideoinnista ja tutkimuksesta aina optimointiin asti.
Avainsanat: hakusanatutkimus, hakusanatutkimuksen trendit, AI-pohjaiset työkalut, käyttäjien hakutarkoitus, voice search, ääniohjaus, long-tail keywords, pitkät hakulausekkeet, käyttäjäkokemus, sisältöstrategia, konversioiden optimointi, sivun nopeus, Google SEO, generatiivinen tekoäly, ChatGPT, Jasper AI, sisällöntuotanto, SEO-optimoidut artikkelit, AI ja SEO, hakukoneoptimointi
Tervetuloa tutustumaan sivustojen tekniseen hakukoneoptimointiin ja Google-näkyvyyden optimoinnin keskeisiin painopisteisiin. Webinaarissa pureudumme siihen, kuinka esimerkiksi Core Web Vitals -mittarit, sivuston nopeus ja käyttäjäystävällisyys vaikuttavat hakukonesijoituksiin. Käymme läpi minkälainen rooli teknisillä tekijöillä, kuten sivuston rakenteella, latausnopeudella ja mobiilioptimointilla, on verkkosivustosi näkyvyyden parantamisessa hakutuloksissa.
Webinaarissa tutustumme myös hakukoneiden robottien toimintaa. Tarkastelemme mm. sivukarttojen, robots.txt-tiedoston ja kanonisten URLien merkitystä, jotta hakukoneiden robotit pääsevät käsiksi sivustosi kaikkiin osiin.
Avainsanat: Core Web Vitals, sivuston nopeus, käyttäjäystävällisyys, tekninen SEO, latausnopeudet, mobiilioptimointi, hakukonesijoitukset, hakurobotit, sivuston indeksoitavuus, sivukartat, robots.txt, kanoniset URLit, mobiili-ensimmäinen indeksointi, mobile-first, Google algoritmit, hakukoneoptimointi, tekninen suorituskyky
Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme kolmanteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Webinaarissa tutustumme, miten hakukoneoptimointi muuttuu tekoälyavusteiseksi? Käymme läpi, miten tekoälyn tuomat ominaisuudet vaikuttavat yritysten SEO-strategioihin ja millaisia mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.
Avainsanat: SEO, tekoäly, SEO-strategia, hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi
Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan neljäs osa! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Kuinka tehdä personoitua markkinointia tekoälyavusteisesti? Webinaarissa syvennytään kohderyhmien segmentoinnin ja personoinnin merkitykseen sekä tekoälyavusteisten työkalujen tarjoamiin mahdollisuuksiin.
Avainsanat: tekoäly, ai, segmentointi, kohderyhmä, personointi
Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme viidenteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Webinaarissa tutustutaan tekoälypohjaisiin työkaluihin, joita käytetään visuaalisten elementtien luomiseen ja hyödyntämiseen markkinoinnin tarpeisiin. Käymme läpi, kuinka tekoäly voi tehostaa luovaa suunnitteluprosessia ja tukea markkinoinnin visuaalisten vaatimusten toteuttamisessa.
Avainsanat: tekoäly, visuaalinen tekoäly, generatiivinen tekoäly, dall-e, midjourney, visuaalinen markkinointi
Webinaarissa perehdymme paikallisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiin osa-alueisiin ja siihen, miten paikalliset yritykset voivat tehostaa näkyvyyttään verkossa. Opit, kuinka sisältöä kannattaa optimoida erityisesti paikallisia hakuja varten, kuten kun käyttäjät etsivät lähialueen palveluita, sekä hyödyntämään mobiilihakujen kasvavaa merkitystä asiakkaiden tavoittamisessa.
Keskustelemme myös äänihaun merkityksen kasvusta ja siitä, miten se muuttaa hakukoneoptimointia. Äänihaku edellyttää uudenlaista lähestymistapaa, sillä käyttäjät esittävät hakukyselynsä luonnollisina kysymyksinä, toisin kuin kirjoittaessaan. Webinaari tarjoaa selkeitä ohjeita ja käytännön ratkaisuja sisällön optimoimiseen niin, että se vastaa äänihaun tarpeisiin ja auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista.
Avainsanat: paikallinen SEO, Google My Business, mobiilihaku, äänihaku, paikalliset haut, sisältöoptimointi, hakukoneoptimointi, puhehaku, yrityksen näkyvyys, paikallinen markkinointi
Tässä webinaarissa opit, miten voit mitata ja analysoida hakukoneoptimointisi tuloksia hyödyntämällä työkaluja, kuten Google Analytics 4. Käymme läpi, miten analytiikkaa voi käyttää SEO-suorituksen seuraamiseen ja miten saat datasta hyödyllistä tietoa verkkosivustosi kehittämiseen. Keskustelemme myös siitä, miten kampanjoiden tuloksia analysoimalla voit tehdä jatkuvia parannuksia ja pitää hakukonesijoituksesi korkealla – tai jopa parantaa niitä.
Avainsanat: SEO-analytiikka, hakukoneoptimointi, Google Analytics 4, SEO-tulosten mittaaminen, verkkosivuston kehittäminen, hakukonesijoitusten parantaminen, kampanja-analyysi, SEO-strategia, SEO-työkalut, analytiikan hyödyntäminen
Tässä webinaarissa tutustumme ajankohtaisiin case-esimerkkeihin, jotka valottavat, miten eri kokoiset yritykset ovat sopeutuneet SEO:n muutoksiin ja hyödyntäneet AI-teknologioita hakukoneoptimoinnin tehostamiseen. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä ja oppimiskokemuksia, jotka tarjoavat syvällistä ymmärrystä sekä perinteisistä SEO-strategioista että uusista, kehittyvistä teknologioista. Saat myös tietoa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneiden toimintaa ja tietohaun käytäntöjä.
Avainsanat: SEO, tekoäly hakukoneoptimoinnissa, SEO-strategiat, hakukoneiden toiminta, tietohaku, SEO-trendit, tekoälymarkkinointi