Tästä kategoriasta löydät kaikki vahvistetut tulevat webinaarimme. Voit ilmoittautua webinaareihin suoraan kurssin sivulta.

How can the advertising industry help shape a healthier global food environment?

Join the World Federation of Advertisers (WFA), the International Food and Beverage Alliance (IFBA) and the International Council for Ad Self-Regulation (ICAS) for a timely webinar on the role of advertising self-regulation in reducing children’s exposure to the marketing for foods and non-alcoholic beverages high in fat, sugar and salt (HFSS).

With growing regulatory pressures on food marketing and declining support for advertising self-regulation, the industry must demonstrate its ongoing commitment to responsible marketing. Robust, collective ad standards are part of the solution.

Ohjelmallinen ostaminen on vakiinnuttanut paikkansa digimainonnassa, mutta sen ympärillä riittää edelleen kysymyksiä, oletuksia ja väärinkäsityksiä. Mitä ohjelmallinen ostaminen oikeastaan on? Mitä hyötyä siitä on mainostajalle? Entä milloin se ei ole paras vaihtoehto?

Tässä webinaarissa pureudumme ohjelmalliseen ostamiseen käytännönläheisesti ja suoraan. Käymme läpi sekä perusasioita että syventäviä kysymyksiä esimerkiksi alustoihin, kohdentamisen mahdollisuuksiin sekä vastuullisuuteen liittyen. Samalla tarkastelemme alan yleisimpiä haasteita ja puhumme avoimesti niistäkin tilanteista, joissa ohjelmallinen ostaminen ei toimi toivotulla tavalla.

Avainsanat: ohjelmallinen ostaminen, monikanavaisuus, vastuullisuus, bränditurvallisuus, suoraostaminen, avoin internet, mainonnan kohdentaminen

Kouluttajat: Jenni Korhonen, Adform ja Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Verkkokauppa elää jatkuvassa liikkeessä. Webinaarissa pureudutaan siihen, mistä tämän päivän verkkokaupat oikeastaan rakentuvat – ja mihin suuntaan olemme menossa. Miten löytää ne ratkaisut, jotka eivät vain näytä hyvältä, vaan myös toimivat käytännössä? Aiheesta ovat puhumassa verkkokauppojen parissa vuosia työskennelleet Viskanin Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk.

Avainsanat: verkkokauppa, tekoäly, no-code, automaatio, verkkokauppa-alusta

Kouluttajat: Jussi Moilanen ja Serkan Selcuk, Viskan

Digitaalisten ostopolkujen optimointi – personoitua ja kontekstualisoitua mainontaa Tässä webinaarissa sukellamme syvälle digitaalisten ostopolkujen optimointiin ja näytämme, miten personoitu ja asiasisällölliseen kohdentamiseen pohjaava mainonta parantaa markkinoinnin tehokkuutta eri kosketuspisteissä. 

Avainsanat: digitaalinen ostopolku, asiakaskokemus, personointi, kohdentaminen, kosketuspisteet, MRACE-malli, konversio, asiakassuhde, data

Kouluttajat: Birgitta Kemppainen ja Pasi Viinamäki, Suomen Digimarkkinointi Oy

Kysy Hellapoliisilta vaikuttaja-asioista Miten rakennetaan kestävä henkilöbrändi? Millaisia asioita vaikuttajan arjessa tapahtuu kulissien takana? Tule mukaan Marketing Finlandin avoimeen webinaariin "Kysy Hellapoliisilta ", jossa pitkän linjan vaikuttaja Hellapoliisi (Kati Jaakonen) vastaa osallistujien ennakkoon lähettämiin kysymyksiin.

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, henkilöbrändi, sosiaalinen media, brändi, yhteistyö, kumppanuudet, vaikuttaja

Kouluttaja: Kati Jaakonen, Hellapoliisi Oy

Responsible AI for Marketers: What It Means, Why It Matters, and How to Get It Right Agenda:

  • How AI is being used in marketing, media & e-commerce today (with examples across creative, research/insights, media optimisation, and more)
  • Legal, ethical and reputational risks to be aware of (including IP, privacy, bias, regulatory, transparency, and consumer trust)
  • Real-life examples of AI missteps in marketing (and what we can learn from them)
  • How to use AI responsibly in practice (including practical tools, questions to ask AI vendors and agencies, and common pitfalls to avoid)
  • Key takeaways for cross-functional teams (marketing, legal, privacy, procurement)

Speaker: Laura Holden, Bonsai Blue Consulting Ltd

Keywords: AI, artificial intelligence, responsible, law, legal, governance, lawyer, privacy, e-commerce, media, laki, juridiikka, tekoäly, vastuullisuus

Tässä webinaarissa kuulet, miten teknologia, elämyksellisyys ja tarinankerronta yhdistyvät markkinoinniksi, joka tempaisee ihmisen mukaan ja jättää pysyvän muistijäljen. Näet esimerkkejä ja saat käytännön vinkkejä osallistavien ja vaikuttavien brändikokemusten rakentamiseen. Miten luodaan markkinointia, joka ei vain näy – vaan tuntuu?

Tule kuulemaan, miten immersiivinen markkinointi luo vaikuttavia kokemuksia vaikuttavia tunnejälkiä, jotka jäävät mieleen. Tässä inspiroivassa webinaarissa Pauli Waroma näyttää, kuinka brändi voi rakentaa vahvan, osallistavan yhteyden yleisöönsä.

Avainsanat: Immersiivinen markkinointi, brändikokemus, osallistavuus, tarinankerronta, elämyksellisyys, teknologia, vaikuttavuus, tunnejälki, inspiraatio

Kouluttaja: Pauli Waroma, Kultainen Sherpa

Retail media on noussut yhdeksi digitaalisen markkinoinnin kiinnostavimmista ilmiöistä. Se tarjoaa brändeille ja kauppiaille uusia tapoja tavoittaa asiakkaita tehokkaasti ostopolun eri vaiheissa. Mutta mitä mahdollisuuksia retail media käytännössä tarjoaa, ja miten yritykset voivat hyödyntää sitä parhaalla mahdollisella tavalla? Tule mukaan tunnin mittaiseen webinaariin, jossa kolme alan asiantuntijaa pureutuvat retail median ajankohtaisiin mahdollisuuksiin ja käytännön hyötyihin.

Avainsanat: retail media, vähittäiskauppa, ostopolku

Kouluttajat: Armi Slotte, Kesko; V-P Ääri, Tokmanni sekä Mari Riipinen, Dagmar