

Tervetuloa tutustumaan sivustojen tekniseen hakukoneoptimointiin ja Google-näkyvyyden optimoinnin keskeisiin painopisteisiin. Webinaarissa pureudumme siihen, kuinka esimerkiksi Core Web Vitals -mittarit, sivuston nopeus ja käyttäjäystävällisyys vaikuttavat hakukonesijoituksiin. Käymme läpi minkälainen rooli teknisillä tekijöillä, kuten sivuston rakenteella, latausnopeudella ja mobiilioptimointilla, on verkkosivustosi näkyvyyden parantamisessa hakutuloksissa.
Webinaarissa tutustumme myös hakukoneiden robottien toimintaa. Tarkastelemme mm. sivukarttojen, robots.txt-tiedoston ja kanonisten URLien merkitystä, jotta hakukoneiden robotit pääsevät käsiksi sivustosi kaikkiin osiin.
Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics
Avainsanat: Core Web Vitals, sivuston nopeus, käyttäjäystävällisyys, tekninen SEO, latausnopeudet, mobiilioptimointi, hakukonesijoitukset, hakurobotit, sivuston indeksoitavuus, sivukartat, robots.txt, kanoniset URLit, mobiili-ensimmäinen indeksointi, mobile-first, Google algoritmit, hakukoneoptimointi, tekninen suorituskyky
Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme kolmanteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Webinaarissa tutustumme, miten hakukoneoptimointi muuttuu tekoälyavusteiseksi? Käymme läpi, miten tekoälyn tuomat ominaisuudet vaikuttavat yritysten SEO-strategioihin ja millaisia mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.
Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs
Avainsanat: SEO, tekoäly, SEO-strategia, hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi
Tule kuuntelemaan ja inspiroitumaan Redditin tarjoamista markkinointimahdollisuuksista! Reddit on yhteisölähtöinen somealusta joka tavoittaa yli 1,7 miljoonaa suomalaista viikoittain. Suomessa vielä melko alihyödynnetty alusta tarjoaa markkinoijille mielenkiintoisia mahdollisuuksia tavoittaa uusia ja erilaisia yleisöjä kiinnostuksen kohteisiin perustuvan kohdistuksen avulla. Webinaarissa puhuu Marina Laamonen Redditiltä, joka jakaa käytännön vinkkejä ja uusia näkökulmia siitä, miten yritykset voivat hyödyntää alustaa tehokkaasti. Tämä webinaari on suunniteltu antamaan sinulle parempi käsitys Redditin potentiaalista ja siitä, kuinka se voisi sopia brändisi markkinointistragegiaan.
Kouluttaja: Marina Laamonen, Reddit Inc.
Avainsanat: reddit, sosiaalinen media, social media, form, foorum, some
Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan neljäs osa! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Kuinka tehdä personoitua markkinointia tekoälyavusteisesti? Webinaarissa syvennytään kohderyhmien segmentoinnin ja personoinnin merkitykseen sekä tekoälyavusteisten työkalujen tarjoamiin mahdollisuuksiin.
Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs
Avainsanat: tekoäly, ai, segmentointi, kohderyhmä, personointi
Focus of the session: Growing a global brand in local soil
How do brands typically grow, and how can creative stay true to the essence of a product? Every message should serve the brand and its purpose. But when expanding into non-native markets, how can brands build an identity that resonates locally while staying authentic?
This module will provide:
- Understanding global brand identity
- Aligning creativity with product essence
- Building local relevance and authenticity
- Case studies and best practices in APAC
Presenter: Irene Joshy, Head of Creative, Insights, Kantar Asia & Australia
Focus of the session: Marketing Mix Modelling 101
This session will offer a practical understanding of modern MMM 101 and Google’s voluntary perspectives on how to make the most of their tool, Meridian.
Presenter: Eunice Loh, Media effectiveness Go to Market Product Lead
Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme viidenteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.
Webinaarissa tutustutaan tekoälypohjaisiin työkaluihin, joita käytetään visuaalisten elementtien luomiseen ja hyödyntämiseen markkinoinnin tarpeisiin. Käymme läpi, kuinka tekoäly voi tehostaa luovaa suunnitteluprosessia ja tukea markkinoinnin visuaalisten vaatimusten toteuttamisessa.
Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs
Avainsanat: tekoäly, visuaalinen tekoäly, generatiivinen tekoäly, dall-e, midjourney, visuaalinen markkinointi
Webinaarissa perehdymme paikallisen hakukoneoptimoinnin tärkeimpiin osa-alueisiin ja siihen, miten paikalliset yritykset voivat tehostaa näkyvyyttään verkossa. Opit, kuinka sisältöä kannattaa optimoida erityisesti paikallisia hakuja varten, kuten kun käyttäjät etsivät lähialueen palveluita, sekä hyödyntämään mobiilihakujen kasvavaa merkitystä asiakkaiden tavoittamisessa.
Keskustelemme myös äänihaun merkityksen kasvusta ja siitä, miten se muuttaa hakukoneoptimointia. Äänihaku edellyttää uudenlaista lähestymistapaa, sillä käyttäjät esittävät hakukyselynsä luonnollisina kysymyksinä, toisin kuin kirjoittaessaan. Webinaari tarjoaa selkeitä ohjeita ja käytännön ratkaisuja sisällön optimoimiseen niin, että se vastaa äänihaun tarpeisiin ja auttaa yritystäsi erottumaan kilpailijoista.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland
Avainsanat: paikallinen SEO, Google My Business, mobiilihaku, äänihaku, paikalliset haut, sisältöoptimointi, hakukoneoptimointi, puhehaku, yrityksen näkyvyys, paikallinen markkinointi
Tässä webinaarissa opit, miten voit mitata ja analysoida hakukoneoptimointisi tuloksia hyödyntämällä työkaluja, kuten Google Analytics 4. Käymme läpi, miten analytiikkaa voi käyttää SEO-suorituksen seuraamiseen ja miten saat datasta hyödyllistä tietoa verkkosivustosi kehittämiseen. Keskustelemme myös siitä, miten kampanjoiden tuloksia analysoimalla voit tehdä jatkuvia parannuksia ja pitää hakukonesijoituksesi korkealla – tai jopa parantaa niitä.
Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics
Avainsanat: SEO-analytiikka, hakukoneoptimointi, Google Analytics 4, SEO-tulosten mittaaminen, verkkosivuston kehittäminen, hakukonesijoitusten parantaminen, kampanja-analyysi, SEO-strategia, SEO-työkalut, analytiikan hyödyntäminen
Tässä webinaarissa tutustumme ajankohtaisiin case-esimerkkeihin, jotka valottavat, miten eri kokoiset yritykset ovat sopeutuneet SEO:n muutoksiin ja hyödyntäneet AI-teknologioita hakukoneoptimoinnin tehostamiseen. Käymme läpi konkreettisia esimerkkejä ja oppimiskokemuksia, jotka tarjoavat syvällistä ymmärrystä sekä perinteisistä SEO-strategioista että uusista, kehittyvistä teknologioista. Saat myös tietoa siitä, miten tekoäly muuttaa hakukoneiden toimintaa ja tietohaun käytäntöjä.
Avainsanat: SEO, tekoäly hakukoneoptimoinnissa, SEO-strategiat, hakukoneiden toiminta, tietohaku, SEO-trendit, tekoälymarkkinointi
Vain hyvä ja huono käyttökokemus jää mieleen, keskinkertainen ei kiinnosta ketään. Minkälaisen mielikuvan yrityksesi digitaaliset palvelut antavat asiakkaille? Voitko oikeasti olla jättää huomiotta ihmiset, jotka tarvitsevat saavutettavuutta, tai tarjota huonon käyttökokemuksen käyttäjillesi?
Esteettömyysdirektiivin myötä yhä useamman yksityisen sektorin yrityksen on otettava saavutettavuus huomioon palveluissaan. Mutta jopa lain ulkopuolella olevien yritysten on syytä kehittää palveluidensa käytettävyyttä ja saavutettavuutta. Hyvä digitaalinen kokemus kaikille on paitsi osa sosiaalista vastuullisuutta myös merkittävä brändin rakennusteko.
Kouluttaja: Jere Havo, Selko Digital Oy
Avainsanat: saavutettavuus, WCAG, esteettömyysdirektiivi, digipalvelulaki