Tässä kategoriassa ovat vaikuttajamarkkinointiin liittyvät koulutukset.

 

Tehot irti vaikuttajamarkkinoinnista monikanavaisen suunnittelun ja jalkautuksen avulla!

Webinaarissa pureudutaan monikanavaisen vaikuttajamarkkinoinnin perusteisiin ja mittareihin case-esimerkkien kautta. Miten eri kanavien strateginen hyödyntäminen ja oikeiden vaikuttajien valinta voivat tehostaa markkinointikampanjan tuloksia?

Kouluttajina Tony Stepanow ja Laura Seppänen some- ja vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneesta luova toimisto Trootista.

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, vaikuttajat, monikanavaisuus, markkinointikampanjat, digimarkkinointi, some, somestrategia

'Vitsit miten siisti postaus! Miten mainos voi olla näin hyvä?'

Parhaat mainokset kumpuavat kohderyhmän ymmärryksestä, mutta miten valjastaa ymmärrys inspiroivaksi vaikuttajamarkkinoinnin konseptiksi? Ota haltuun kohderyhmälähtöinen vaikuttajamarkkinointi.

Koulutus on osa vaikuttajamarkkinointia käsittelevää kokonaisuutta, mutta toimii myös itsenäisenä tietoiskuna aiheesta.

Kouluttajat: Julia Vuorinen, Susanna Öster

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, sosiaalinen media, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

'Mistä voi tietää, että vaikuttajat ovat oikeasti toimineet?' on yksi yleisimpiä vaikuttajamarkkinointiin liittyviä kysymyksiä. Alalla usein raportoidaan sitoutuneisuusaste sekä muita sisältökohtaisia tuloksia, mutta miten todentaa vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus liiketoiminnan tavoitteisiin? Toisin kuin luullaan, ratkaisuja todentamiseen on monia – tule kuulemaan parhaat vaihtoehdot ja valitse suosikkisi.

Koulutus on osa vaikuttajamarkkinointia käsittelevää kokonaisuutta, mutta toimii myös itsenäisenä tietoiskuna aiheesta.

Kouluttajat: Sarah Grünn von Walzel, llkka Keskiväli

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, sosiaalinen media, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

Miten turvaat, että käsitys yhteistyöstä ja sisältöjen käyttöoikeuksista on kaikilla osapuolilla sama? Mitä kompastuskiviä vaikuttajamarkkinoinnissa saattaa olla? Vaikuttajamarkkinoinnin suuren kasvun myötä myös erilaiset poikkeustilanteet ovat yleistyneet – tule paikalle, jotta osaat ennakoida erilaiset riskit ja kääntää ne jopa vahvuudeksi.

Koulutus on osa vaikuttajamarkkinointia käsittelevää kokonaisuutta, mutta toimii myös itsenäisenä tietoiskuna aiheesta. 

Kouluttajat: Sarah Grünn von Walzel, Mikko Wivolin

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, sosiaalinen media, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

Usein vaikuttajamarkkinoinnin mittarit pureutuvat vahvasti vaikuttajan sisällön ja kanavien lukuihin, mutta miten voimme mitata yhteistyön vaikutusta asetettuihin liiketoiminnan tavoitteisiin? Mitkä tavoitteet ovat sellaisia, joihin tulee valmistautua hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua ja minkälaisia kriteereitä esimerkiksi myynnin seurannalla tulee olla?

Kouluttajat: Sarah Grünn, Ilkka Keskiväli

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

Vaikuttajamarkkinoinnin sisältöjä voi ohjata kattokonsepti tai brändin ja vaikuttajan yhdessä ideoima jalkautus valituissa kohtaamispisteissä. Konsepti mahdollistaa erillisten vaikuttajasisältöjen sukunäköisyyden ja yhtenäisen viestin. Se tarjoaa yleisön lisäksi myös vaikuttajille enemmän tarttumapintaa itse brändiin, sen missioon ja arvoihin. Näin myös vaikuttajien sisältösuunnittelua ohjaa tunne ja sisällöillä voidaan tavoitella korkeampaa huomioarvoa.

Kouluttaja: Mikko Wivolin

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

Strateginen suunnittelu tukee toimenpiteiden suunnittelua sekä helpottaa tulevaisuuden päätöksentekoa. Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi onkin jo monelle tuttu aihe, mutta mitä vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu käytännössä tarkoittaa?

Koulutuksessa jaamme käytännön vinkkejä vaikuttajamarkkinoinnin strategiseen suunnitteluun sekä linjauksien tekoon.

Kouluttajat: Susanna Öster, Sarah Grünn

Avainsanat: asiakaslähtöisyys, data, kanavalähtöisyys, kohderyhmäajattelu, konseptisuunnittelu, kuluttajalähtöisyys, markkinoinnin mittaaminen, markkinointikanavat, mittaaminen, mittarit, myynnin seuranta, myyntidata, sisällöntuotanto, sisältösuunnittelu, strategia, tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi, value-driven thinking

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä on viimeisten vuosien aikana ollut kovassa kasvussa. Pelkästään Suomessa vaikuttajamarkkinointiin panostettiin IAB:n mukaan jo yli 39 miljoonaa euroa. Vaikuttajamarkkinoinnin löytäessään tiensä markkinoinnin vuosibudjetteihin nousee sen tuoman kaupallisen hyödyn todentaminen entistä keskeisempään rooliin. Onko kyseessä vain kivaa pöhinää vai voidaanko sillä kasvattaa myös brändiä ja liiketoimintaa? Entäpä mihin eri käyttötarkoituksiin vaikuttajamarkkinointia on mahdollista hyödyntää?

Kouluttajat: Joona Haatainen, Lauri Talja

Avainsanat: digitaalinen markkinointi, influencer, markkinointiviestintä, monikanavainen markkinointi, some, sosiaalinen media, strategia, vaikuttajamarkkinointi

Vastuullisuus on yritysten menestyksen kannalta kriittinen tekijä nyt ja tulevaisuudessa. Siitä viestiminen oikein ja uskottavasti on tuloksellisen toiminnan edellytys. Tuloksellinen vaikuttavuusviestintä somessa -valmennus auttaa yrityksiä ja organisaatioita viestimään vastuullisuus- ja yhteiskunnallisista teemoista uskottavasti sosiaalisen median avulla. Somevaikuttajien kautta voidaan herättää avointa keskustelua sekä muuttaa laajojen yleisöjen mielipiteitä, asenteita ja kulutuskäyttäytymistä.

Kouluttajat: Inna-Pirjetta Lahti, Tuomo Meretniemi

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, vaikuttavuus, vastuullisuus, viestintä, yritysviestintä

Miten suojaat sometilisi? Mistä tiedät, onko salasanasi vuotanut? Millainen on hyvä salassana? Mitä teet, jos huomaat tietojen kalastelua?

Tietoisku kyberturvallisuudesta vaikuttajamarkkinoijille ja somevaikuttajille. 

Kouluttaja: Anu Laitila

Avainsanat: kyberturvallisuus, tietoturva

Uunituoreen arvion mukaan vaikuttajamarkkinointiin käytetään Suomessa lähes 28 miljoonaa euroa vuodessa. Mutta mistä tietää, kuinka paljon vaikuttajamarkkinointiin pitäisi budjetoida rahaa? Kuinka asettaa yhteistyölle tavoitteet ja mittarit? Entä miten maksimoida vaikuttajamarkkinoinnin ROI? Tässä koulutuksessa avataan numeroita tuloksellisen vaikuttajamarkkinoinnin takana.

Webinaari on itsenäinen alustus PING Akatemian neljän etävalmennuksen sarjaan keväällä 2022.

Kouluttaja: Pinja Orre

Avainsanat: marketing budget, markkinoinnin budjetointi, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, vaikuttajamarkkinointi

Mitä on vaikuttajamarkkinointi, miksi sitä kannattaa tehdä ja miten? Keitä somevaikuttajat on ja miksi heitä seurataan?

Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa perehdytään vaikuttajamarkkinoinnin perusteisiin konkreettisten case-esimerkkien sekä viimeisimpien tutkimustulosten kautta.

Webinaari on itsenäinen alustus PING Akatemian neljän etävalmennuksen sarjaan keväällä 2022.

Kouluttajat: Tiina Ruusinen, Anni Maaninka

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi

Vaikuttajamarkkinointi on tämän päivän markkinoinnin trendi, mutta kuinka rakentaa tuloksellista vaikuttajamarkkinointia? Tallenteessa keskitytään liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta määriteltyihin vaikuttajamarkkinoinnin tavoitteisiin, tulokselliseen vaikuttajamarkkinoinnin prosessiin sekä elementteihin, joita onnistunut vaikuttajamarkkinointi toteutuakseen vaatii.

Kouluttaja: Sanna Pänkäläinen

Avainsanat: influensseri, markkinointi, vaikuttajamarkkinointi

Parhaimmillaan vaikuttajamarkkinointi tavoittaa, puhuttelee ja osallistaa. Mutta millainen vaikuttajayhteistyö tuo aitoja tuloksia ja millainen yhteistyösopimus kantaa hedelmää pitkällä tähtäimellä? Tässä webinaarissa perehdymme vaikuttajamarkkinoinnin strategiaan – makrovaikuttajista nanovaikuttajiin.

Kouluttajat: Simo Liukkonen, Heli Parkkinen, Tiia Hakala

Avainsanat: indieplace, PR strategia, vaikuttajamarkkinointi, vaikuttajat

Kouluttajat: Pete Parkkonen, Vanessa Weckström, Sanna Laine, Kimmo Suominen, Laura Lepistö, Stina Varsikko, Kristiina Vainio

Avainsanat: consumer protection act, kuluttajansuojalaki, FIN, influencer marketing, vaikuttajamarkkinointilaki, law, juridiikka, marketing regulation, markkinoinnin lainsäädäntö, sponsorship, sponsorointi