Miten jatkuvan kiireen ja sisältötulvan keskellä saadaan kiinnitettyä huomio oman brändin viestille? Markkinoinnin pelillistämisessä on kyse interaktiivisuudesta ja oman kohderyhmän aktivoimisesta: Kun ihminen voi itse osallistua, sisältöön keskitytään ja se sisäistetään paremmin. Markkinoinnista tulee sitouttavampaa.
Kouluttaja: Max Söderholm
Avainsanat: digimarkkinointi, interaktiivisuus, markkinointi, pelillistäminen, sitouttaminen
Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.
Osa 3: Ideoista testattaviksi prototyypeiksi
- Yhteiskehittäminen tekemisen tapana
- Erilaiset prototyypit ja niiden testaus
Kouluttaja: Elina Piskonen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, viestintä
Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.
Osa 2: Asiakasymmärryksestä polkuihin ja persooniin
- Mitä palvelumuotoilija tarkoittaa asiakasymmärryksellä? Miten sitä kerätään?
- Miten ymmärrys tiivistetään? Mitä ovat persoonat ja asiakaspolut?
Kouluttaja: Elina Piskonen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, viestintä
Haluatko tietää, mitä paljon puhuttu palvelumuotoilu oikeasti on? Tämä kolmen tiiviin webinaarin sarja avaa palvelumuotoilun perusasioita erityisesti viestinnän ja markkinoinnin alan ammattilaisille.
Osa 3: Ideoista testattaviksi prototyypeiksi
- Yhteiskehittäminen tekemisen tapana
- Erilaiset prototyypit ja niiden testaus
Kouluttaja: Elina Piskonen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, viestintä
Virtuaalimaailmassa asiakaskokemus on äärimmäisen keskeisessä roolissa, jotta kauppa saadaan klousattua. Tässä webinaarissa käymme digitaalisen asiakaskokemuksen mittaamisen perusteet läpi ja tutustumme erilaisiin vaihtoehtoihin mittaamisen ja analysoinnin tueksi. Mukana esittäytymässä Hotjar.
In the virtual world, customer experience plays an extremely central role in closing the deal. In this webinar, we will go through the basics of measuring digital customer experience and explore different options to support measurement and analysis. Hotjar will also be presenting (in English).
Speakers: Juuso Koivuniemi, Rory Sadler
Keywords: asiakaskokemus, customer insight, digitaalinen asiakaskokemus, measuring, mittaaminen, UX
Asiakaskeskeisyys ja asiakaslähtöisyys ovat keskiössä myös digimaailmassa. Virtuaalimaailmassa korostuu nykyihmisen kärsimättömyys, joten palveluiden ja asiakaskokemuksen on oltava moitteettomat. Tässä webinaarissa asiantuntijamme kertovat, mitkä periaatteet toimivat digitaalisen palvelumuotoilun pohjalla ja miten rakennetaan onnistunut ja positiivinen asiakaskokemus, kun asiakas asioi virtuaalimaailmassa.
Kouluttajat: Juuso KoDaniel-José Hänninen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakasymmärrys
Onnistuneen markkinoinnin takana on aina asiakkaan tunteminen ja ymmärtäminen. Asiakasymmärrystä voidaan kasvattaa joko syvähaastatteluilla ja asiakaskuuntelulla, jolloin saadaan arvokasta kvalitatiivista dataa kohderyhmästä. Myös numeraalinen – kvantitatiivinen – tieto ja data on arvokasta ja sitä analysoimalla voidaan oppia paljon asiakassegmenteistä.
Kouluttajat: Heidi Vidgren, Minna Utriainen, Tom Berg
Avainsanat: Avidly, consumer behaviour, kuluttajakäyttäytyminen, covid-19, CRM, customer experience asiakaskokemus, customer relationship, asiakkuudet, customer understanding, asiakasymmärrys
Digitaalinen palvelumuotoilu. Tässä webinaarissa pureudutaan digitaalisen palvelumuotoilun eri aspekteihin. Miten määritellään eri B2B ja B2C -ostajapersoonat ja miten näitä hyödynnetään digimarkkinoinnissa ja palvelumuotoilussa? Miten tehdään esteetöntä digitaalista palvelumuotoilua niin, että se myös tukee markkinointia ja myyntiä?
Kouluttajat: Kari Selovuo, Matias Suhonen
Avainsanat: ostajapersoonat, accessibility, saavutettavuus, customer relationship, asiakkuudet, FIN, laki, law, juridiikka, service design, palvelumuotoilu, WCAG