Markkinointi haastavassa taloustilanteessa (10.10.2023)
Epävakaa taloustilanne ja laskusuhdanne ovat hyydyttäneet monen yrityksen markkinointihaluja, mutta ehkä turhaan, sillä muuttuva ympäristö tarjoaa myös uusia mahdollisuuksia. Nykyinen taloustilanne edellyttää markkinoijilta joustavuutta, luovuutta ja tarkkaa strategista ajattelua. Webinaarissa pureudumme siihen, miten haastavassa markkinatilanteessa toimitaan ja miten voit sopeutua ja menestyä tässä toimintaympäristön muutoksessa.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Anne Korkiakoski, Harri Leinikka, Anssi Järvinen
Avainsanat: asiakassuhde, investointi, laskusuhdanne, luovuus, maine, markkinointi, segmentointi, strategia, taantuma, talous, toimistosuhde, viestintä
Myyntifunneli 3: asiakkaan sitouttaminen (16.5.2023)
Myyntifunneli 3: asiakkaan sitouttaminen (16.5.2023)
Lojaliteetti- eli kanta-asiakasohjelmien tehtävä ei ole tarjota alennusta tai bonusta, vaan tarjota brändistä johdettua, merkityksellistä ja kumuloituvaa arvoa asiakkaille. Uskolliset asiakkaat tuovat 70-80% liikevaihdosta ja ovat ainoa syy brändin olemassaololle, siksi heidät tulee huomioida ja palkita heille relevantilla tavalla.
Kouluttaja: Olli Kallioinen
Avainsanat: asiakasarvo, asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakassuhde, asiakasymmärrys, asiakkuus, bonusohjelma, brändi, digimarkkinointi, digitaalinen markkinointi, jälkihoito, kanta-asiakasohjelma, lojaliteetti, markkinointi, myynti, myyntifunneli, ostaminen, ostopolku strategia, sitouttaminen
Myyntifunneli 2: digitaaliset asiakaspolut (4.5.2023)
Myyntifunneli 2: digitaaliset asiakaspolut (4.5.2023)
Olet varmasti huomannut, että vanhat markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet ovat käyneet tehottomiksi? Yrityksesi markkinointi ja myynti vaatii nyt täyden huomiosi. Asiakaspolku on siirtynyt verkkoon, se on lähes 30 kosketuspintaa pitkä ja asiakas haluaa kulkea tuota polkua kaikessa rauhassa ilman, että hän joutuu kontaktoimaan yrityksesi myyjää. Nyt on aika kuopata perinteinen markkinoinnin vuosikello ja alkaa rakentaa digitaalisia asiakaspolkuja. Asiakaspolkujen avulla teet asiakkaan matkan prospektista liidiksi, liidistä diiliksi ja diilistä suosittelijaksi mahdollisimman helpoksi ja tehokkaaksi.
Kouluttaja: Jonna Lönnroth
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakassuhde, asiakasymmärrys, asiakkuus,digimarkkinointi, digitaalinen markkinointi, jälkihoito, lojaliteetti, markkinointi, myynti, myyntifunneli, ostaminen, ostopolku strategia, sitouttaminen
Myyntifunneli 1: rakentaminen ja strategia (13.4.2023)
Myyntifunneli 1: rakentaminen ja strategia (13.4.2023)
Myyntifunneli-webinaarisarjan ensimmäisessä osassa tutustumme aiheeseen strategisesta näkökulmasta - miten asiakaspolkustrategia rakennetaan ja mitä siinä tulisi huomioida.
Kouluttaja: Oona Kankkunen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspolku, asiakassuhde, asiakasymmärrys, asiakkuus, digimarkkinointi, digitaalinen markkinointi, jälkihoito, lojaliteetti, markkinointi, myynti, myyntifunneli, ostaminen, ostopolku strategia, sitouttaminen
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu! (22.3.2023)
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu! (22.3.2023)
Kun luovuuden nimeen vannova Elina Bono sekä datan hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa meritoitunut Mika Hyötyläinen yhdistivät ajattelunsa voiman, niin mitä muutakaan sopi odottaa kuin maailman ensimmäinen kamppis, jonka jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty tekoälyä. Sherpa suunnitteli ja toteutti Nesteelle taktisen kampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa Neste-äpin lataajamäärää. Yhteistyösopimus, insight, strategia, mediasuunnitelma, copy-tekstit ja visuaalinen ilme suunniteltiin eri tekoälyohjelmia hyödyntäen.
Kouluttajat: Mika Hyötyläinen, Elina Bono
Avainsanat: AI, artificial intelligence, data, kehitys, markkinointi, muutoksen hyväksyntä, revoluutio, strategia, teknologia, tekoäly, työn murros
Social selling (12.1.2023)
Social selling (12.1.2023)
Sosiaalisen myynnin strategiat & elementit -koulutuksen jälkeen
• Ymmärrät, mitä on sosiaalinen myynti – strategiassa sekä käytännön tasolla
• Saat vinkkejä, miten vastata asiakkaan ostokäyttäytymisen muutokseen ja poistaa kitkaa asiakkaan ostopolulta
• Tiedät, miten sosiaalista myyntiä tehdään sekä miten sosiaalista liiketoimintaa rakennetaan - ja kehitetään
• Oivallat, miten aloittaa ja miten social selling integroidaan osaksi myyntiprosessia
• Parannat myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä, arvon tuotantoa myyntiprosessissa sekä sitä, miten markkinointi tukee sosiaalista myyntiä
Koulutus sopii markkinoinnin, myynnin ja viestinnän johtotehtävissä toimiville sekä muille alan ammattilaisille.
Kouluttaja: Oona Kankkunen
Avainsanat: asiantuntijaviestintä, b2b markkinointi, brand marketing brändimarkkinointi, brändäys, content marketing, sisältömarkkinointi, marketing strategy, markkinointistrategia, myyntivalmennus, personal branding, henkilöbrändäys, sisältöstrategia, social media strategy, some-strategia, social selling
Ostopolut, osa 6 (B2C) (13.12.2022)
Ostopolut, osa 6 (B2C) (13.12.2022)
Myynnin ja markkinoinnin toimiva liitto. Riko perinteiset myynnin & markkinoinnin siilot ja löydä toimivasta liitosta mahdollisuuksia!
Koulutuksen sisältö:
• Myynnin tukimateriaalit sisältösuunnitelman osana
• Prospektoinnista liidiksi ja siitä kaupaksi - Myyntiputki ja roolitus
• Oman asiakaskunnan hyödyntäminen - Lisämyynti ja suosittelu
• Liidien pisteyttäminen ja niiden aktiivinen, proaktiivinen kontaktointi
• Aktiivinen myynnin tuki ja hiljaisten signaalien tunnistaminen
• Myynnin ja markkinoinnin mittarit (KPI) ja niiden raportointi
Kouluttaja: Teemu Väliheikki
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoona, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia, strategia
Ostopolut, osa 5 (B2C) (22.11.2022)
Ostopolut, osa 5 (B2C) (22.11.2022)
Miten huolehditaan kuluttajien asiakaskokemuksesta digiympäristössä?
Kun brändin ja kuluttajan välissä on näyttö, toisinaan on liiankin helppo unohtaa asiakaskokemuksen rakentaminen. Kuitenkin brändi rakentuu kohtaamispisteissä myös digiympäristössä ja siksi jokaisen brändin kehittäjän on syytä olla kiinnostunut siitä, miten asiakaskokemus saadaan hyvään malliin myös digikanavissa.
Kouluttaja: Marika Siniaalto
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoona, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey, asiakaspolku, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia, strategia
Ostopolut, osa 4 (B2C) (16.11.2022)
Ostopolut, osa 4 (B2C) (16.11.2022)
Miten rakennetaan sisältöstrategia ostopersoonien avulla?
Ostopersoonatyö on jokaisen brändin elinehto. Ilman sitä on mahdotonta luoda pätevää ostopolkua, kanava- tai sisältöstrategiaa, saatikka sitten kohdennettua sisältöä tai mainontaa. Tule kuulemaan, miten sisältöstrategia ja ostopolku liittyvät toisiinsa B2C-ympäristössä. Saat monta käytännönläheistä vinkkiä omaan työhösi markkinoinnin suunnittelussa.
Kouluttaja: Marika Siniaalto
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoona, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey asiakaspolku, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia, strategia
Ostopolut, osa 3 (B2B) (25.10.2022)
Ostopolut, osa 3 (B2B) (25.10.2022)
B2B-myynnin tuki asiakaspolulla.
Myynnin esteet, asiakkuuden kasvattaminen, jälkimarkkinointi ja lisämyynnin tekeminen ovat aiheita, jotka askarruttavat edelleen modernia B2B-markkinointia. Tässä koulutuksessa pyrimme käytännön esimerkkien avulla tuomaan yhteen perustyökalupakin myynnin tukemiseen B2B-asiakaspolulla.
Koulutuksessa tulemme käsittelemään mm. seuraavia aiheita:
• Miten löytää yhteiset tavoitteet ja KPI´t asiakaspolulle
• Mitkä ovat yleisimpiä myynnin esteitä asiakaspolulla ja miten tunnistaa ne
• Miten lähteä ratkaisemaan yleisimpiä myynnin esteitä
• Asiakkuuden kasvattamisen päästrategiat ja yleisimmät taktiikat
• Miten vahvistaa myynnin ja markkinoinnin välistä yhteistyötä käytännössä
Olet sitten markkinoinnin, myynnin tai asiakaskokemuksen kehityksestä vastaava ihminen, tämä on koulutus sinulle!
Kouluttaja: Heini Nuutinen
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoonat, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey, asiakaspolku, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia, strategia
Ostopolut, osa 2 (B2B) (11.10.2022)
Ostopolut, osa 2 (B2B) (11.10.2022)
Asiakaskokemuksen kehittäminen sisällöntuotannon avulla
Miten kehittää BtoB-yrityksen asiakaskokemusta sisältöjen avulla?
Differon johtavan sisältöstrategin Mira Oivan johdolla opit, miten voit kehittää BtoB-yrityksessäsi asiakaskokemusta sisältöjen avulla ja miten voit suunnitelmallisesti rakentaa asiakkaillesi osuvaa, oivaltavaa ja innostavaa asiakkuuden aikaista sisältöä, joka lopulta johtaa lisämyyntiin ja asiakkaan vahvaan sitoutumiseen.
Kouluttaja: Mira Oiva
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoonat, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey, asiakaspolku, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia, strategia
Amazon - myyjätilin avaaminen (22.9.2022)
Amazon - myyjätilin avaaminen (22.9.2022)
Haluatko aloittaa myymisen Amazonissa Seller-tilin kautta? Sitä varten tarvitset Amazon-myyjätilin, jonka avaaminen on haasteellista, kun sen tekee yksin ilman valmisteluja, Amazonin ollessa äärimmäisen tarkka toimitettavien tietojen oikeellisuudesta sekä dokumenttien sisällöistä. Väärin tehty tilin avaus saattaa johtaa tilin ennenaikaiseen sulkuun tai muihin tilin toiminnallisiin haasteisiin jo lyhyellä ajanjaksolla. Tässä webinaarissa teemme yhdessä Seller Central tilinavauksen step-by-step. Tarvittavat dokumentit tulee osallistujien hankkia itse.
Kouluttajat: Sini Nurmi, Laura Nyyssölä
Avainsanat: Amazon, verkkokauppa
Ostopolut, osa 1 (B2B) (20.9.2022)
Ostopolut, osa 1 (B2B) (20.9.2022)
Miten lähdetään viemään sisältöstrategiaa eteenpäin?
Näin toteutat sisältöstrategiatyön organisaatiossasi.
Webinaarissa käydään läpi, mitä sisältöstrategiatyö muuttaa. Kuulet, millaisessa tilanteessa sisältöstrategia sopii yrityksen markkinoinnin kantavaksi ohjenuoraksi. Webinaarissa käsitellään lyhyesti työmallit sekä käydään niiden hyödyntäminen läpi konkreettisen asiakascasen avulla.
Kouluttaja: Katri Tanni
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaspersoonat, asiakaspolku, b2b, b2c, customer experience, customer journey, asiakaspolku, myynti, ostopersoona, ostopolku, sisällöntuotanto, sisältöstrategia
Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina (15.9.2022)
Markkinoinnin budjetointi ja kilpailuetu investointina (15.9.2022)
Webinaarissa paneudutaan kahden asiantuntijan voimin siihen, miten opit mitoittamaan yrityksen markkinointibudjetin oikein, miten rakennat optimoidun markkinoinnin investoinnin liiketoiminnan tavoitteiden pohjalta, mistä markkinointibudjetti muodostuu, miten se kannattaa allokoida ja mistä kasvu tulee. Perehdymme myös kilpailuedun merkitykseen yritykselle ja sen strategialle ja siihen, miten se löytyy. Tutustumme aiheisiin myös case-esimerkkien avulla.
Kouluttajat: Jarmo Lipiäinen, Markku Vierula
Avainsanat: budget, budjetointi, budjetti, kilpailuetu, Kilpailuetu ja sen varaan rakennettu strategia, marketing budget, markkinointibudjetti, mediabudjetti
Amazon 3: Amazon osaksi liiketoimintaa - Mitä se vaatii yritykseltä? (29.3.2022)
Tässä webinaarissa opit Amazonin mahdollisuuksista sekä haasteista kv-myynti- ja markkinapaikkana. Käymme konkreettisesti läpi miten tehdään toimiva tuotelistaus, tuotetaan myyvää sisältöä, sekä säästetään logistiikkakuluissa.
Kouluttaja: Emilia Honkanen, Sini Nurmi
Avainsanat: Amazon, verkkokauppa
Amazon 2: Mitä Amazon tarjoaa tulevaisuudessa mainostajille? (15.3.2022)
Amazon 2: Mitä Amazon tarjoaa tulevaisuudessa mainostajille? (15.3.2022)
Webinaari on tarkoitettu mainostajille ja mainonnan ammattilaisille, ja siinä vastataan mm. seuraaviin kysymyksiin.
- Mikä Amazon todellisuudessa on?
- Mitä Amazon tarkoittaa suomalaisille yrityksille?
- Mainonnan rooli Amazonissa myytäessä ja miten erottua Amazonissa?
- Miten Amazonin dataa voidaan hyödyntää vaikka ei myy Amazonissa?
Kenelle webinaari on suunnattu? Kaikille suomalaisille mainostajille, jotka haluavat hyvödyntää Amazonia markkinapaikkana.
Kouluttajat: Pasi Bruun
Avainsanat: Amazon
XR 1 - XR-teknologian mahdollisuudet myyntiin ja markkinointiin (8.3.2022)
XR 1 - XR-teknologian mahdollisuudet myyntiin ja markkinointiin (8.3.2022)
Miten tehostat markkinointia virtuaalitodellisuuden ja muiden uusien, interaktiivisten teknologioiden avulla?
Webinaarissa Stereoscapen Karoliina Leisti avaa inspiroivien käytännön esimerkkien kautta, mitä uusia mahdollisuuksia vuorovaikutteiset teknologiat tuovat markkinointiin. Metaversumi, tekoäly, VR ja AR - mitä uusia ulottuvuuksia vuorovaikutteiset teknologiat tuovat asiakaselämyksiin sekä kuluttuja- että B2B-kentällä? Webinaarissa käydään läpi terminologiaa, asiakashyötyjä, tutkimustietoa, toteutettuja ratkaisuja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaille, XR-suunnitteluprosessia ja osallistujien kysymyksiä.
Kouluttaja: Karoliina Leisti
Avainsanat: AR ja MR teknologiat, virtuaalitodellisuus, VR, XR
Tervetuloa markkinointi 2022! (12.1.2022)
Tervetuloa markkinointi 2022! (12.1.2022)
Näissä tallenteissa markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijat puhuvat vuoden 2022 trendeistä.
Marketing Finland järjesti Tervetuloa markkinointi 2022 -tilaisuuden, jossa puheenvuoron saivat useat markkinoinnin eri kulmien edelläkävijät.
Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Katariina Uljas-Ahl, Teemu Neiglick, Eka Ruola, Miska Rajasuo, Perttu Kauppinen, Inna-Pirjetta Lahti
Avainsanat: AI, data, luovuus, markkinoinnin trendit ja tulevaisuuden teemat, markkinointi, trendit, tulevaisuus ja trendit, vaikuttajamarkkinointi, vastuullisuus
Social Selling (18.11.2021)
Social Selling (18.11.2021)
Social selling tools and techniques are an essential part of any successful B2B sales strategy and lead generation. This course will teach you how to create a strategy for social selling, how to engage organization for creating online content and how to create content along the sales funnel. Discover what leads people to share content online and what kind of content tends to spread while others fade away.
Speaker: Tom Laine
Keywords: LinkedIn, social selling
Inkluusio markkinoinnissa (19.8.2021)
Inkluusio markkinoinnissa (19.8.2021)
Kouluttajat: Naomi Holopainen, Wanda Holopainen
Avainsanat: exclusion, inclusion, inkluusio, moninaisuus, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus