Skip to main content
If you continue browsing this website, you agree to our policies:
  • Privacy policy
Continue
x
Site logo
  • Home
  • More
English ‎(en)‎
English ‎(en)‎ Suomi ‎(fi)‎ Svenska ‎(sv)‎
You are currently using guest access
Log in
Home

Welcome ! 👋

 

Marketing Finland Academy

- learn and be one step ahead!

Marketing Finland Academy

Main content blocks

Come and develop your marketing and communication skills at the Marketing Finland Academy!

 

With a training license, you can participate in weekly live webinars on marketing and communications and learn at your own pace through recordings. The service offers hundreds of high-quality marketing courses taught by over 100 top industry experts.

Scroll down to explore the full range of training options. In the "Open Webinars" category, you’ll also find courses available to explore without a license!

 

Learn more about Marketing Finland Academy   Purchase a license from the online store

Skip
Topics

Topics

Show tags

 

Open webinars Show all

LIA x Marketing Finland – kokemuksia kansainvälisen luovuuden ytimestä
Go to course
LIA x Marketing Finland – kokemuksia kansainvälisen luovuuden ytimestä

London International Awards (LIA) kuuluu WARC-rankingissa listattuihin maailman johtaviin luovan alan kilpailuihin. Marketing Finland ja LIA ovat sopineet yhteistyöstä Suomessa, mikä tuo kilpailun ja sen Creative LIAison -ohjelman aiempaa lähemmäs suomalaista markkinointiyhteisöä.

Webinaarissa kuulemme:

  • Johdannon, miksi LIA on valittu mukaan yhteistyökilpailujemme joukkoon
  • Kansainvälisen tuomaroinnin opit, miten suomalaiset työt voivat loistaa maailmalla ja oppeja maailman parhailta luovilta johtajilta
  • Creative LIAisons -ohjelmaan osallistuneen näkökulman, mitä viikko opetti, kenelle ohjelma on tarkoitettu ja miksi siihen kannattaa hakea
  • Pia Grahn, LIA:n Pohjoismaiden ja Baltian -edustaja kertoo London International Awardsista ja siitä, miten tämä 40 vuotta täyttävä globaali kilpailu erottuu ainutlaatuisella ohjelmallaan ja näkemyksellään luovuuden edistämisessä.

Puhujat: Pia Grahn, London International Awards; Katariina Ollari, Bob the Robot Oy ja Ding Zhong, Bob the Robot Oy

Avainsanat: kilpailut, WARC, LIA, PR, tuomari, luovuus

Go to course
Tutustu Marketing Finland Academyyn
Go to course
Tutustu Marketing Finland Academyyn

Tutustu Marketing Finland Academyn käyttöön! Täältä löydät kirjallisia ohjeita sekä lyhyen opastusvideon verkko-oppimisympäristön käytöstä.

Go to course
Effie Talks 2024 – parhaiden kampanjoiden salaisuudet
Go to course
Effie Talks 2024 – parhaiden kampanjoiden salaisuudet

Mitä opimme markkinoinnista, joka todella toimii?

Tervetuloa inspiroivaan webinaariin, jossa pureudumme Effie Awards 2024 -voittajatöihin – kampanjoihin, jotka onnistuivat yhdistämään luovuuden, datan ja liiketoiminnan tulokset. Saat suoran kurkistuksen voittajatiimien ajatteluun ja tekemiseen: miten ideat syntyivät, miksi ne toimivat ja mitä jokainen meistä voi oppia.

Puhujat: Paula Sonne, TBWA\Helsinki Oy; Jari Lähdevuori, Kurio Oy & Tokmanni

Avainsanat: kilpailu, kilpailut, Effie, Effie Awards, voittajatyö, kampanja

Go to course
MFamk: Tekoäly markkinoinnin tukena -kurssi
Go to course
MFamk: Tekoäly markkinoinnin tukena -kurssi

Kurssi tarjoaa yrittäjille käytännönläheisen johdatuksen tekoälyn hyödyntämiseen markkinoinnissa. Sen avulla opit, miten tekoäly tukee sisällöntuotantoa, asiakasymmärrystä, automaatiota ja hakukoneoptimointia. Kurssi kattaa myös visuaaliset työkalut, kohderyhmien tunnistamisen sekä tekoälyn käytön eettiset ja juridiset näkökulmat.

Kurssi sisältää videoita, tehtäviä, brändiharjoituksia ja esimerkkejä, joiden avulla pääset soveltamaan oppimaasi omaan tai kuvitteelliseen liiketoimintaan. Lisäksi tutustut promptaamiseen ja erilaisiin maksuttomiin tekoälytyökaluihin. Kurssi suoritetaan Kajaanin ammattikorkeakoulun Edukamu-alustalla.

Koulutukset ovat maksuttomia kaikille, ja ne ovat Euroopan Unionin osarahoittamia.

Avainsanat: chatGPT, kuvagenerointi, botit, lehdistötiedote, lyhytvideo, tutoriaali 

Go to course
Vaikuttajamarkkinointi - tule ja kysy Hellapoliisilta
Go to course
Vaikuttajamarkkinointi - tule ja kysy Hellapoliisilta

Kysy Hellapoliisilta vaikuttaja-asioista Miten rakennetaan kestävä henkilöbrändi? Millaisia asioita vaikuttajan arjessa tapahtuu kulissien takana? Tule mukaan Marketing Finlandin avoimeen webinaariin "Kysy Hellapoliisilta ", jossa pitkän linjan vaikuttaja Hellapoliisi (Kati Jaakonen) vastaa osallistujien ennakkoon lähettämiin kysymyksiin.

Avainsanat: vaikuttajamarkkinointi, henkilöbrändi, sosiaalinen media, brändi, yhteistyö, kumppanuudet, vaikuttaja

Kouluttaja: Kati Jaakonen, Hellapoliisi Oy

Go to course
Näin voitetaan Finnish Comms Awards
Go to course
Näin voitetaan Finnish Comms Awards

Webinaarissa vuoden 2025 päätuomari kertoo, kuinka menestyvä FCA-entry rakennetaan ja jakaa vinkkejä pitchaamiseen. Webinaarissa on myös oma osio VaLa ry:n Vuoden varainhankinta -kategorialle, jossa keskitytään entryn rakentamiseen varainhankinnan kategorian erityispiirteet huomioiden.

Kouluttajat: Christina Forsgård, Netprofile

Avainsanat: kilpailut, mainonta, viestintä, markkinointi, yhteistyö, kilpailutyö, voittaminen, kilpailustrategia, FinnishCommsAwards, FCA, luovuus

Go to course
Monikanavaisuus ja ohjelmallinen ostaminen - myyttien murto
Go to course
Monikanavaisuus ja ohjelmallinen ostaminen - myyttien murto

Ohjelmallinen ostaminen on vakiinnuttanut paikkansa digimainonnassa, mutta sen ympärillä riittää edelleen kysymyksiä, oletuksia ja väärinkäsityksiä. Mitä ohjelmallinen ostaminen oikeastaan on? Mitä hyötyä siitä on mainostajalle? Entä milloin se ei ole paras vaihtoehto?

Tässä webinaarissa pureudumme ohjelmalliseen ostamiseen käytännönläheisesti ja suoraan. Käymme läpi sekä perusasioita että syventäviä kysymyksiä esimerkiksi alustoihin, kohdentamisen mahdollisuuksiin sekä vastuullisuuteen liittyen. Samalla tarkastelemme alan yleisimpiä haasteita ja puhumme avoimesti niistäkin tilanteista, joissa ohjelmallinen ostaminen ei toimi toivotulla tavalla.

Avainsanat: ohjelmallinen ostaminen, monikanavaisuus, vastuullisuus, bränditurvallisuus, suoraostaminen, avoin internet, mainonnan kohdentaminen

Kouluttajat: Jenni Korhonen, Adform ja Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland

Go to course
TV-katselun ja mainonnan uusi aikakausi
Go to course
TV-katselun ja mainonnan uusi aikakausi

TV- katselun ja mainonnan uusi aikakausi - Brändin rooli tulee olemaan tärkeämpi kuin koskaan RTL AdAlliance tulee esitelmään globaalin The New Life of The Living Room 2025 tutkimuksen, jossa keskitytään erityisesti Suomen ja Pohjoismaiden vastausdataan ja löydöksiin. Tässä tutkimuksen 4. painoksessa on mukana enemmän markkinoita kuin koskaan aikaisemmin: 14 Euroopan maata, joihin on lisätty uusina Itävalta, Puola ja Sveitsi sekä Yhdysvallat.

Avainsanat: tv-mainonta, katsojakokemus, kulutuskäyttäytyminen, brändimainonta, brändi

Kouluttajat: Aki Ronkainen ja Aleksi Ylitalo, RTL AdAlliance AB

Go to course
Markkinoinnin automaatiosta buustia liiketoimintaan
Go to course
Markkinoinnin automaatiosta buustia liiketoimintaan

Tervetuloa maksuttomaan webinaariin, jossa sukellamme markkinoinnin automaation maailmaan erityisesti pienyritysten näkökulmasta. Tunnin mittaisessa tiiviissä koulutuksessa saat käytännönläheisiä vinkkejä ja konkreettisia esimerkkejä siitä, miten markkinoinnin automaatiota voidaan hyödyntää tehokkaasti liiketoiminnan kasvun tueksi – ilman raskasta budjettia tai monimutkaisia järjestelmiä. Erityishuomio on automaation ja CRM:n yhdistämisessä.

Avainsanat: markkinoinnin automaatio, crm, automaatioprosessit, asiakasymmärrys

Kouluttaja: Heidi Kamppinen, Liana Technologies

Go to course
Generatiivinen tekoäly visuaalisessa markkinoinnissa
Go to course
Generatiivinen tekoäly visuaalisessa markkinoinnissa

Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme viidenteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Webinaarissa tutustutaan tekoälypohjaisiin työkaluihin, joita käytetään visuaalisten elementtien luomiseen ja hyödyntämiseen markkinoinnin tarpeisiin. Käymme läpi, kuinka tekoäly voi tehostaa luovaa suunnitteluprosessia ja tukea markkinoinnin visuaalisten vaatimusten toteuttamisessa.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: tekoäly, visuaalinen tekoäly, generatiivinen tekoäly, dall-e, midjourney, visuaalinen markkinointi

Go to course
Tekoälyn luomat kohderyhmät
Go to course
Tekoälyn luomat kohderyhmät

Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan neljäs osa! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Kuinka tehdä personoitua markkinointia tekoälyavusteisesti? Webinaarissa syvennytään kohderyhmien segmentoinnin ja personoinnin merkitykseen sekä tekoälyavusteisten työkalujen tarjoamiin mahdollisuuksiin.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: tekoäly, ai, segmentointi, kohderyhmä, personointi

Go to course
SEO 4: AI ja hakukoneiden muutokset
Go to course
SEO 4: AI ja hakukoneiden muutokset

Tervetuloa tekoälywebinaarisarjamme kolmanteen osaan! Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Webinaarissa tutustumme, miten hakukoneoptimointi muuttuu tekoälyavusteiseksi? Käymme läpi, miten tekoälyn tuomat ominaisuudet vaikuttavat yritysten SEO-strategioihin ja millaisia mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa hakukonenäkyvyyden parantamiseen.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: SEO, tekoäly, SEO-strategia, hakukoneoptimointi, hakukonemarkkinointi

Go to course
Tekoäly tekstintuotannossa ja tarinankerronnassa
Go to course
Tekoäly tekstintuotannossa ja tarinankerronnassa

Tämä webinaari on tekoälywebinaarisarjan toinen osa. Sarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä tekoälyn hyödyntäminen tarkoittaa markkinoijan ja viestijän työssä sekä miten sitä voi käyttää luovan työskentelyn tukena.

Tässä webinaarissa opit kirjoittamaan markkinointitekstejä tekoälyn avulla, erityisesti luovan ja tarinankerronnallisen työn näkökulmasta – miten tekoälytyökalut voivat tukea sinua tässä prosessissa? Pääset myös kurkistamaan, kuinka ammattilainen hyödyntää tekstityökaluja työssään.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: ai, tekoäly, tekstityökalu, gemini, chat gpt, sisällöntuotanto, tarinankerronta, ai-kirjoittaminen 

Go to course
Tekoälyn perusteet ja luovan työn työkalut
Go to course
Tekoälyn perusteet ja luovan työn työkalut

Tämä webinaari käynnistää paljon toivotun tekoälywebinaarien sarjamme! Mitä tekoälyn hyödyntäminen merkitsee markkinoijan ja viestijän työssä, ja miten sitä voi käytännössä soveltaa niin, että se tukee luovaa työskentelyä? Tämä koulutussarja tarjoaa perusteista lähtevän ja käytännönläheisen katsauksen tekoälyavusteiseen markkinointiin, jossa pääset konkreettisesti näkemään, miten tekoälyä hyödynnetään markkinoijan ja viestijän työssä.

Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa tutustutaan tekoälyn perusteisiin käytännönläheisellä ja konkreettisella otteella. Käymme läpi tekoälyn peruskäsitteet ja pohdimme, mihin tehtäviin tekoäly soveltuu parhaiten. Lisäksi tarkastelemme, miten tekoäly muuttaa markkinointia esimerkiksi asiakaskokemuksen luomisessa, markkinointitutkimuksessa, insightin hankinnassa ja datan keruussa. Lopuksi esitellään yleisimpiä ja tehokkaimmiksi havaittuja tekoälytyökaluja.

Kouluttaja: Umberto Onza, Umberto Onza Designs

Avainsanat: tekoäly, generatiivinen tekoäly, asiakaskokemus, AI, tekoälytyökalu, Chat GPT

Go to course
Tekoälyasetukset – mitä markkinoija saa ja voi tehdä?
Go to course
Tekoälyasetukset – mitä markkinoija saa ja voi tehdä?

Mitä tekoälyasetus tarkoittaa, ja miten se ennaltaehkäisee perusoikeusriskejä? Mitä asetuksen soveltamisalaan kuuluu ja mitä ei? Millaisia velvoitteita asetus asettaa eri toimijoille? Näihin kysymyksiin vastaa kognitiotieteilijä Anna-Mari Wallenberg Helsingin yliopistosta webinaariparin ensimmäisessä osassa.

Koulutuksessa perehdytään elokuussa 2024 voimaan tulleeseen tekoälyasetukseen ja sen keskeisiin periaatteisiin. Lisäksi tarkastellaan asetuksen tuomia velvoitteita ja niiden käytännön vaikutuksia eri tahoille.

Kouluttaja: Anna-Mari Wallenberg, Helsingin yliopisto

Avainsanat: AI, juridiikka, etiikka, tekoäly, sisällöntuotanto, ai act

Go to course
Vaikuttava ja vakuuttava järjestöyhteistyö
Go to course
Vaikuttava ja vakuuttava järjestöyhteistyö

Haluatko vahvistaa organisaatiosi brändiä ja rakentaa kestäviä kumppanuuksia? Millaista vaikuttavuutta yritys-järjestöyhteistyöllä voidaan saavuttaa?

Tule mukaan webinaariimme, jossa pureudumme vaikuttavan ja vakuuttavan järjestöyhteistyön mahdollisuuksiin. Webinaari tarjoaa taustatietoa, ideoita ja case-esimerkkejä, joita hyödyntäen voit rakentaa ja kehittää tehokasta ja vaikuttavaa järjestöyhteistyötä.

Käsittelemme webinaarissa mm. seuraavia kysymyksiä: Miten yhteistyö järjestöjen kanssa voi hyödyttää brändiäsi? Miten syventää yhteistyötä ja viestiä siitä kiinnostavasti? Minkälaisia tuloksia yhteistyöllä voidaan saavuttaa? Minkälaista on molemmille osapuolille onnistunut yhteistyö?

Webinaari toteutetaan yhteistyössä VaLa (Vastuullinen Lahjoittaminen) ry:n kanssa.

Avainsanat: vastuullisuus, lahjoittaminen, järjestöyhteistyö, hyväntekeväisyys, brändityö

 

Go to course
TikTokilla energiaa markkinointiin
Go to course
TikTokilla energiaa markkinointiin

TikTok mullistaa parhaillaan digimarkkinointia. Sitä käyttää lähes 2 miljoonaa suomalaista keskimäärin 100 minuuttia päivässä ja se tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia myyntiin ja näkyvyyteen. Alusta on vuodesta 2020 eteenpäin ylivoimaisesti maailman ladatuin sovellus ja räjähdysmäinen kasvu luo kaiken kokoisille yrityksille hienoja mahdollisuuksia kehittää liiketoimintaa kustannustehokkaasti.

Webinaarissa avataan käytännönläheisesti TikTokin mahdollisuuksia liiketoiminnalle sekä sitä, kuinka lyhytvideot uudistavat tällä hetkellä markkinointia voimakkaasti.

Kouluttajat: Toni Konsti ja Victor Planson

Avainsanat: tiktok, sosiaalinen media, some, sisällöntuotanto, digimarkkinointi, liiketoiminta

Go to course
Effective marketing with LinkedIn
Go to course
Effective marketing with LinkedIn

With 1 billion members globally and 11 million in the Nordics, LinkedIn is the place for all B2B companies and many B2C companies to reach the right people at the right time with the right message.

Tune in to what the latest product updates are, what’s working and what’s not working on LinkedIn and gain insights on some hands-on tips on how to best succeed with your marketing with LinkedIn.

Speaker: Göran Sällvin

Keywords: LinkedIn, B2B, B2C, marketing, socialmedia

 

Go to course
Canva – päästä luovuutesi valloilleen!
Go to course
Canva – päästä luovuutesi valloilleen!

Olet varmasti kuullut Canvasta, mutta oletko vielä hyödyntänyt sen loputtomat mahdollisuudet omassa työssä tai organisaation viestintä-, markkinointi- ja myyntimateriaaleissa? Canvan avulla minkä vaan materiaalin tuotannosta tulee hauskaa ja palkitsevaa, ja valmista tulee ennennäkemättömän nopeasti.

Webinaarissa käydään läpi konkreettisia esimerkkejä ja käytännön vinkkejä siitä, miten voit saada Canvasta kaiken irti. Tämä tehowebinaari antaa uusia ajatuksia ja inspiraatiota myös oman työarjen kehittämiseen ja tehostamiseen, sekä asioiden keskittämiseen usean ohjelman tai työkalun sijasta yhteen työkaluun.

Kouluttaja: Sara Kuusivuo

Avainsanat: Canva, kuvamuokkaus, graafinen, luovuus

Go to course
How can you innovate differently in a competitive landscape?
Go to course
How can you innovate differently in a competitive landscape?

In this webinar, we provide empirical evidence of how important it is to connect your innovation to other areas of business. Innovation is the rocket fuel for differentiation. Drive brand growth with connected innovation!

Target group: Innovators, brand builders.

Speaker: Manolis Koumantaros

Keywords: brand, innovation, behavioral science, brand strategy, brand building, consumer decision making, marketing psychology

Go to course
Voittava kilpailustrategia
Go to course
Voittava kilpailustrategia

Kilpailut ovat loistava tilaisuus näyttää taitosi ja saavutuksesi markkinoinnin ja viestinnän maailmassa, mutta ne vaativat huolellista suunnittelua ja strategista ajattelua. Tämä koulutus tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten voit suunnitella voittavan kilpailustrategian ja toteuttaa kilpailuihin osallistumisen esimerkiksi Cannes LIONS, Effie ja Finnish Comms Awards -kilpailuissa. Opit askel askeleelta, miten voit luoda vaikuttavia kilpailutöitä ja samalla säästää arvokkaita resursseja.

Kouluttajat: Maarit Aarrekangas, Riku Vassinen, Lauri Toivonen, Mats Nyström

Avainsanat: kilpailut, mainonta, viestintä, markkinointi, tuloksellisuus, KPI, kilpailutyö, voittaminen, kilpailustrategia, CannesLions, Effie, FinnishCommsAwards, FCA, luovuus

Go to course
Tervetuloa markkinointi 2024!
Go to course
Tervetuloa markkinointi 2024!

Tervetuloa aistimaan vuoden 2024 markkinointituulia!

Vuoden ensimmäisessä webinaarissa keskustelemme siitä, mitkä asiat muovaavat markkinointia tulevaisuudessa ja mitä tuoreen markkinointibarometrin tulokset kertovat. Opit ymmärtämään, miten strateginen luovuus on avainasemassa tekoälyvallankumouksen aikana ja miten voit hyödyntää tätä yhdistämällä luovuuden ja teknologian voiman. Tekoäly tarjoaa mahdollisuuksia nyt kaikenkokoisille yrityksille.

Kouluttaja: Riikka-Maria Lemminki, Elina Bono, Kari Tervonen, Antti Kallio

Avainsanat: investointi, kuluttaminen, luovuus, markkinointi, markkinointistrategia, ostokäyttäytyminen, teknologia, tekoäly, trendit

Go to course
Muotoiluajattelu osana markkinointia
Go to course
Muotoiluajattelu osana markkinointia

Tässä Marketing Finlandin ja Muotoilusäätiön yhteiswebinaarissa Muotoilusäätiön toimitusjohtaja Heli Pöyry kertoo markkinoinnin tarpeisiin suunnatun muotoilun käytöstä sekä siitä, kuinka muotoiluajattelu edistää markkinoinnin suunnittelua ja toteutusta. Webinaarissa tarkastellaan myös aineettoman muotoilun antia sekä vastuullisuussymboleita. Webinaari on suunnattu kaikille muotoiluajattelusta kiinnostuneille markkinoinnin ja viestinnän tekijöille.

Kouluttaja: Heli Pöyry

Avainsanat: markkinoinnin suunnittelu, muotoilu, muotoiluajattelu, muotoilusäätiö, vastuullisuussymbolit

Go to course
Erottuvia hyväntekeväisyyden tapoja yrityksille
Go to course
Erottuvia hyväntekeväisyyden tapoja yrityksille

Yritysten odotetaan yhä enemmän ottavan vastuuta yhteiskunnallisista asioista ja toimivan yhteiseksi hyväksi. Ulkopuolelta tulevien odotusten ja vaatimusten ohella ne todella haluavat tehdä merkityksellisiä asioita omalle toiminnalleen ja arvoilleen sopivin tavoin. Markkinoinnin näkökulmasta hyvistä teoista kertominen asiakkaille ja muille sidosryhmille on kannattavaa ja arvokasta.

Kouluttajat: Pia Tornikoski, Tessa Robertsson, Terje Vangen Schea, Charlotta Arno Storebakken, Ville Mäkilä, Teemu Alanko, Karoliina Kauhanen, Jenni Kaskimeri, Eija Hynynen, Erno Meriläinen

Avainsanat: auttaminen, brändi, brändin rakentaminen, hyväntekeväisyys, järjestömarkkinointi, lahjoittaminen, merkitys, varainhankinta, vastuullisuus, vastuullisuustyö, yhteiskuntavastuu

Go to course
Oppiminen ja tulevaisuuden CMO-taidot
Go to course
Oppiminen ja tulevaisuuden CMO-taidot

Millaisia taitoja tulevaisuuden markkinointijohtajilta vaaditaan?

Marketing Finland ja Skillcode toteuttavat yhteistyössä markkinointijohtajille suunnatun Future CMO Growth -ohjelman alkuvuonna 2024. Koulutus toteutetaan tammi-kesäkuussa livetapaamisina (6 kpl) Helsingissä.
Tule kuulemaan tarkemmin, mistä tässä koulutusohjelmassa on kyse ja esitä kysymyksiä koulutusohjelman toteuttajille.

Kouluttajat: Maria Sipilä, Jenni Kankkunen, Riikka-Maria Lemminki

Avainsanat: brand building, brändin rakentaminen, brand leadership brändijohtaminen, brand marketing, brändimarkkinointi, brändi, itsensäkehittäminen, kansainvälinen liiketoiminta, kansainvälisyys, kasvu, kasvuyritys, markkinoinnin johtaminen, markkinointijohtaja, oppiminen, osaaminen, tulevaisuus, työelämätaidot

Go to course
Vastuullisuuden oikeudellistuminen
Go to course
Vastuullisuuden oikeudellistuminen

Yritysvastuu ja vastuullinen yritystoiminta sekä siihen liittyvä sääntely herättävät monia kysymyksiä. Miksi puhutaan vastuullisuuden oikeudellistumisesta? Mitkä ovat yritysvastuun noudattamisen peruspilarit ja mihin sääntely on menossa? Mitä pitää sisällään yritysvastuudirektiivi ja miten ympäristöväitteet markkinoinnissa pitää tulevaisuudessa todistaa? Miten toimitusketjua voidaan arvioida ja sopimusteknisesti taklata vastuullisuuden näkökulmasta?
Tule mukaan kuuntelemaan vastuullisuuden oikeudellistumisesta.

Kouluttaja: Lotta Uusitalo

Avainsanat: Dawn Raid -sovellus, digimarkkinointi, DMA, DSA, ePrivacy, GDPR, immateriaalioikeudet, IPR, kilpailulainsäädäntö, kilpailuoikeus, Lainsäädäntö, laki, lisenssit, sopimusoikeus, tarkastukset, tavaramerkit, tekijänoikeudet, tekijänoikeus, tietosuoja, tuotesuojaus, vastuullisuus, viestintä, viranomaiset, yritysvastuu, yritysvastuudirektiivi

Go to course
Travel marketing: creativity, experience, channels
Go to course
Travel marketing: creativity, experience, channels

Viime aikojen maailman tilanne on muuttanut matkailua ja matkailumarkkinointia merkittävästi ja pakottanut alan yritykset innovoimaan uusia ratkaisuja toimialan elinvoimaisuuden ylläpitämiseksi. Tässä webinaarissa saamme ideoita matkailun digikehittämiseen, vastuullisuuden huomioimiseen ja virtuaalisten elämysten tuottamiseen.

The recent world situation has changed tourism and tourism marketing significantly and forced companies in the field to innovate new solutions to maintain the industry's vitality. In this webinar, we will get ideas for the digital development of tourism, taking responsibility into account and producing virtual experiences.

The webinar will be held in Finnish and in English.

Kouluttajat/Speakers: Kaisa Kosonen, Vesa Vuorinen, Agnieszka Olek, Paul Swallow, Julio E. Jiménez Novella

Avainsanat/Keywords: creativity, digikehitys, elämys, experience, kansainvälisyys, luovuus, matkailu, matkailumarkkinointi, tourism, travelling, Virtuaalimatkailu, VR

Go to course
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu!
Go to course
Tekoäly markkinoinnissa – opi ja inspiroidu!

Kun luovuuden nimeen vannova Elina Bono sekä datan hyödyntämisestä myynnissä ja markkinoinnissa meritoitunut Mika Hyötyläinen yhdistivät ajattelunsa voiman, niin mitä muutakaan sopi odottaa kuin maailman ensimmäinen kamppis, jonka jokaisessa vaiheessa on hyödynnetty tekoälyä. Sherpa suunnitteli ja toteutti Nesteelle taktisen kampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa Neste-äpin lataajamäärää. Yhteistyösopimus, insight, strategia, mediasuunnitelma, copy-tekstit ja visuaalinen ilme suunniteltiin eri tekoälyohjelmia hyödyntäen.

Kouluttajat: Mika Hyötyläinen, Elina Bono

Avainsanat: AI, artificial intelligence, data, kehitys, markkinointi, muutoksen hyväksyntä, revoluutio, strategia, teknologia, tekoäly, työn murros

 

Go to course
Vastuullisuus strategian ytimessä
Go to course
Vastuullisuus strategian ytimessä

Vastuullisuus on kuin monisivuinen kuutio, josta voi olla vaikea ottaa kiinni. Tässä Marketing Finlandin huippuwebinaarissa avaamme tekoja, joilla markkinoinnin ja viestinnän tekijät voivat tehdä maailmasta paremman.

Kouluttaja: Will Gilroy, Riikka-Maria Lemminki, Anssi Järvinen

Avainsanat: diversity, diversiteetti, equality, inclusion, markkinointi, vastuullinen markkinointi, vastuullinen viestintä, vastuullisuus, viestintä, viherpesu

 

Go to course
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä
Go to course
Vastuullisuus on muutakin kuin CO2-päästöjä

Vastuullisuus on paljon muutakin kuin vihreitä valintoja: yrityksiä tarkastellaan entistä kriittisemmin ja niiltä vaaditaan ympäristötekojen lisäksi entistä enemmän myös yhteiskunnallista ja sosiaalista vastuullisuutta. Vastuullisuuden riskit ja mahdollisuudet sekä raportointivaatimukset ulottuvat kaikkeen tekemiseen kumppanien valinnasta rahoitukseen ja viestintään. Vastuullisuus on siis muutakin kuin CO2-päästöjä - mikä on sinun kulmasi vastuullisuuteen?

Kouluttaja: Riku Salminen

Avainsanat: company responsibility, ESG, raportointi, sustainable, yritysvastuu, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus

Go to course
Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s and the metaverse!
Go to course
Unpacking the metahype - Web 3, NFT’s and the metaverse!

What's going on in the world of Web 3, NFT’s & the metaverse?

A true visionary David Jones, CEO and founder of The Brandtech Group will explore what the hype is all about. Discuss the opportunities for brands but also the dangers, sharing examples of best and worst practice. And finally will give a glimpse into what the future might hold for this embryonic space!

Speaker: David Jones

Keywords: AI, Marketing technology, metaverse, metaversumi, NFT, web3

Go to course
Kyberturvallisuus vaikuttajamarkkinoijille
Go to course
Kyberturvallisuus vaikuttajamarkkinoijille

Miten suojaat sometilisi? Mistä tiedät, onko salasanasi vuotanut? Millainen on hyvä salassana? Mitä teet, jos huomaat tietojen kalastelua?

Tietoisku kyberturvallisuudesta vaikuttajamarkkinoijille ja somevaikuttajille. 

Kouluttaja: Anu Laitila

Avainsanat: kyberturvallisuus, tietoturva

Go to course

Upcoming webinars Show all

0%
WFA: The Future of Search: Staying Visible in an AI-First World (15.1.2026)
Go to course
WFA: The Future of Search: Staying Visible in an AI-First World (15.1.2026)

Search is being reshaped in real time. AI-powered answers, richer SERP features, and new discovery journeys are changing how people find (and choose) brands - the old playbook of “rank #1 and win” is no longer our reality.

In this webinar, we’ll unpack what’s actually changing across traditional search and AI-led experiences, what it means for visibility and demand generation, and where brands should focus their efforts. You’ll leave with a practical checklist to protect performance, spot new opportunities, and align content, technical SEO, and digital PR to stay discoverable as the landscape evolves.

Presenter: Matt Beswick, Strategy Director and Co-Founder, Blush

Go to course
0%
WFA: AI Knowledge Spotlight: Managing risk when choosing AI tools (15.1.2026)
Go to course
WFA: AI Knowledge Spotlight: Managing risk when choosing AI tools (15.1.2026)

This session will help you identify and mitigate reputational, legal and ethical risks when selecting AI tools.

How can brands embrace the opportunities of AI in marketing while safeguarding against reputational, legal, and ethical risks, including those linked to third-party tools and partners?

In this webinar, Laura Holden, Founder of Responsible AI consultancy Bonsai, will share practical insights into where risks can emerge when selecting AI tools, what their implications may be, and how brands can mitigate them. She will also present a strategic framework for assessing AI vendors to help you conduct effective due diligence, make informed tooling decisions and build trust and accountability across your AI supply chains.

Go to course
0%
Trendit ja ilmiöt 2026 - LIVE (HELSINKI) (16.1.2026)
Go to course
Trendit ja ilmiöt 2026 - LIVE (HELSINKI) (16.1.2026)

Tervetuloa kuulemaan, miltä markkinoinnin vuosi 2026 näyttää!

Aamun aikana pureudumme vuoden 2026 suurimpiin murroksiin datasta psykologiaan ja teknologiakaaoksesta ihmislähtöiseen kilpailuetuun. Ohjelmassa kuullaan tuoreita ilmiöitä, näkemyksiä ja nopeita uutiskatsauksia sekä syvennytään siihen, miten markkinointi, media ja kuluttajakäyttäytyminen ovat muuttumassa. Huipennuksena paneelikeskustelu kokoaa yhteen alan edelläkävijät pohtimaan, millä ratkaisuilla markkinoilla erotutaan – ja kuka lopulta voittaa pelin seuraavaksi.

Puhujat: Kari Tervonen, Omnicom Media Group Finland Oy; Markus Kivikangas, Steinheide Oy; Saara Kemiläinen, Nitro Group Oy ja Maria Kangaskortet, Vaikuttaja

Avainsanat: markkinointi 2026, markkinoinnin trendit, datan murros, kuluttajakäyttäytyminen, psykologia markkinoinnissa, teknologiakehitys, media-alan muutos, kilpailuetu, brändistrategia, ilmiöennakointi, trendianalyysi, ihmislähtöisyys, päätöksentekomekanismit, markkinoinnin tulevaisuus, teknologia kaaos, asiakasymmärrys, markkinointistrategia, toimialojen murros, paneelikeskustelu, markkinan voittajat

Go to course
0%
Trendit ja ilmiöt 2026 - LIVE STREAM (16.1.2026)
Go to course
Trendit ja ilmiöt 2026 - LIVE STREAM (16.1.2026)

Tervetuloa kuulemaan, miltä markkinoinnin vuosi 2026 näyttää!

Aamun aikana pureudumme vuoden 2026 suurimpiin murroksiin datasta psykologiaan ja teknologiakaaoksesta ihmislähtöiseen kilpailuetuun. Ohjelmassa kuullaan tuoreita ilmiöitä, näkemyksiä ja nopeita uutiskatsauksia sekä syvennytään siihen, miten markkinointi, media ja kuluttajakäyttäytyminen ovat muuttumassa. Huipennuksena paneelikeskustelu kokoaa yhteen alan edelläkävijät pohtimaan, millä ratkaisuilla markkinoilla erotutaan – ja kuka lopulta voittaa pelin seuraavaksi.

Puhujat: Kari Tervonen, Omnicom Media Group Finland Oy; Markus Kivikangas, Steinheide Oy; Saara Kemiläinen, Nitro Group Oy ja Maria Kangaskortet, Vaikuttaja

Avainsanat: markkinointi 2026, markkinoinnin trendit, datan murros, kuluttajakäyttäytyminen, psykologia markkinoinnissa, teknologiakehitys, media-alan muutos, kilpailuetu, brändistrategia, ilmiöennakointi, trendianalyysi, ihmislähtöisyys, päätöksentekomekanismit, markkinoinnin tulevaisuus, teknologia kaaos, asiakasymmärrys, markkinointistrategia, toimialojen murros, paneelikeskustelu, markkinan voittajat

Go to course
0%
B2B Marketing Summit – Trendejä, teknologiaa ja käytännön esimerkkejä (20.1.2026)
Go to course
B2B Marketing Summit – Trendejä, teknologiaa ja käytännön esimerkkejä (20.1.2026)

Tervetuloa vuoden alun tärkeimpään B2B-markkinoinnin tapahtumaan

B2B Marketing Summit tarjoaa ajankohtaisen katsauksen markkinoinnin trendeihin, toimiviin käytäntöihin ja tulokselliseen tekemiseen. Tapahtumassa kuulet muun muassa, miten Neste ja Lindström hyödyntävät markkinointia myynnin tukena ja kasvun vauhdittajana.

Summit on myös erinomainen paikka kasvattaa omia verkostojasi ja kohdata muita B2B-markkinoinnin ammattilaisia.

Aika: 20.1.2026 klo 8.30-12.00 + lounas

Paikka: Sanoma Media Finland, Töölönlahdenkatu 2, Helsinki

Avainsanat: brändi, trendit, verkostoituminen, tekoäly, b2b, teknologia, sisällöt, markkinointi, data

Puhujat: Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland; Jenni Lieto, Sanoma Media Finland; Emmi Kytösalmi, Neste, Henrik Lagercrantz, Luxid Group; Henri Koskinen ja Leadoon Olli Lehtisalo, Lindström Group.

Go to course
0%
Back to Basics, osa 3: Brändin rakentaminen (21.1.2026)
Go to course
Back to Basics, osa 3: Brändin rakentaminen (21.1.2026)

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Go to course
0%
Osa 1: Palvelumuotoilu – perusteet ja soveltamisen vinkit lisäsana (29.1.2026)
Go to course
Osa 1: Palvelumuotoilu – perusteet ja soveltamisen vinkit lisäsana (29.1.2026)

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Ensimmäisessä osassa luodaan vahva pohja palvelumuotoilun ymmärtämiselle. Käymme läpi keskeiset käsitteet, viitekehykset ja menetelmät, ja tuomme ne käytäntöön esimerkkien kautta. Saat käsityksen siitä, miten palvelumuotoilun avulla voidaan tukea asiakaskokemuksen kehittämistä.

Kouluttaja: Piia Innonen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, asiakaskokemus, asiakaspolku, markkinointi, viestintä, työkalut, menetelmät, asiakasymmärrys, digitaaliset palvelut, workshop, case-esimerkit, harjoitukset, viitekehys, pehmeät taidot, kehittäminen

Go to course
0%
Tehotunti 1: Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi (4.2.2026)
Go to course
Tehotunti 1: Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi (4.2.2026)

Kun asiakkaiden aikomus ei muutu käyttäytymiseksi: ratkaisut markkinoinnin ennustettavuuteen. Asiakkaiden käyttäytyminen ei useinkaan noudata sitä, mitä he aikovat, sanovat tai uskovat tekevänsä. Tätä ilmiötä kutsutaan intention–behavior gapiksi – ja se on yksi markkinoinnin suurimmista haasteista, koska aikomus ei todellakaan takaa valintaa, konversiota tai ostopäätöstä.

Tässä koulutuksessa Markus Kivikangas avaa intention–behavior gapin rakennetta psykologian, neurotieteen ja markkinointivaikutusten tutkimuksen näkökulmasta.

Kouluttaja: Markus Kivikangas, Stenheide Oy

Avainsanat: markkinoinnin psykologia, asiakaskäyttäytyminen, intention–behavior gap, ostopäätös, konversio, kuluttajapsykologia, päätöksenteko, käyttäytymistiede, neurotiede, markkinointivaikutukset, motivaatio, esteet ja ajurit, mainonnan tehokkuus, viestinnän toimivuus, asiakasymmärrys, palvelumuotoilu, kasvumarkkinointi, segmentointi, asiakasinsight, ennustava analytiikka

Go to course
0%
WFA: Inclusive insights for growth: Moving closer to all consumers (10.2.2026)
Go to course
WFA: Inclusive insights for growth: Moving closer to all consumers (10.2.2026)

Inclusive insights are critical to understanding today’s diverse consumers and unlocking sustainable brand growth.

Join us for this WFA webinar to hear practical perspectives on how inclusive approaches to insight generation can deepen consumer understanding, strengthen decision-making, and drive growth. This is a 60-minute session followed by Q&A.

Speakers include:

  • Ashley Anzie, Director, Marketing Insights Excellence, Global Insights, LEGO.
Go to course
0%
Osa 2: Palvelupolkuja rakentamalla parempia palveluita (11.2.2026)
Go to course
Osa 2: Palvelupolkuja rakentamalla parempia palveluita (11.2.2026)

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Toisessa osassa syvennytään yhteen palvelumuotoilun keskeisimmistä työkaluista: palvelupolkuun. Sen avulla voidaan havainnollistaa asiakkaan matkaa ja tunnistaa kriittisiä hetkiä, joihin markkinointiviestinnällä voidaan vaikuttaa. Opit käytännössä, miten polkua rakennetaan ja miten sen avulla syntyy kehittämisideoita.

Kouluttaja: Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, palvelupolku, asiakaskokemus, asiakasymmärrys, markkinointiviestintä, kehittäminen, nykytilan kartoitus, mahdollisuudet, kipukohdat, ideointi, workshop, harjoitukset, prosessi, käytännönläheisyys, case-esimerkit

Go to course
0%
Back to Basics, osa 4: Data ja mittaaminen päätöksenteossa (24.2.2026)
Go to course
Back to Basics, osa 4: Data ja mittaaminen päätöksenteossa (24.2.2026)

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Go to course
0%
WFA: SEO + Generative Engine Optimisation (GEO) 101 (25.2.2026)
Go to course
WFA: SEO + Generative Engine Optimisation (GEO) 101 (25.2.2026)

We all know that AI has changed how we think about search marketing, but what actually influences whether AI surfaces your brand, and how can you improve your odds without chasing hype?

This session is a clear, jargon-free introduction to the fundamentals of SEO and GEO, how they overlap, and where they diverge. We’ll cover the signals that tend to matter, plus practical steps you can apply straight away. This is very much a "zero to hero" level webinar, so expect to walk away with a new take on how to succeed in 2026 and beyond.

Presenter: Matt Beswick, Strategy Director and Co-Founder, Blush

Go to course
0%
WFA: From culture to commerce - innovating the path from belief to basket (26.2.2026)
Go to course
WFA: From culture to commerce - innovating the path from belief to basket (26.2.2026)

In today’s fragmented attention economy, culture isn’t just a backdrop – it’s a powerful engine of commerce. It shapes what people believe, how they behave, and ultimately, what they buy.

In this webinar, strategy leads from APAC Media at Dentsu will introduce their voluntary, research-backed framework that shows how marketers can harness culture not just to spot trends, but to drive both perception and revenue. They will explore how the most effective brands operate at the intersection of belief and behaviour, turning cultural signals into meaningful commercial impact – from buzz to basket, feed to cart, and “For You” to follow-through. 

 

Presenter: Strategy leads from APAC Media at Dentsu   

Go to course
0%
Osa 3: Digitaalinen palvelumuotoilu – ideoinnista konseptiin (26.2.2026)
Go to course
Osa 3: Digitaalinen palvelumuotoilu – ideoinnista konseptiin (26.2.2026)

Palvelumuotoilun keinoin kohti parempaa asiakaskokemusta – käytännön työkaluja markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille.

Palvelumuotoilu tarjoaa konkreettisia työkaluja ja menetelmiä, joiden avulla voidaan ymmärtää asiakkaita paremmin, rakentaa vaikuttavampia asiakaspolkuja ja kehittää digitaalisia palveluja yhdessä käyttäjien kanssa. Tämä kolmen osan webinaarisarja tarjoaa napakan, käytännönläheisen johdatuksen palvelumuotoiluun markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijoille. Koulutuksessa yhdistetään teoria, case-esimerkit ja osallistavat harjoitukset, jotta saat heti sovellettavia oivalluksia omaan työhösi.

Kolmannessa osassa sukelletaan digitaalisten palveluiden kehittämiseen. Tutustumme design sprint -menetelmään. Case-esimerkit avaavat, miten palvelumuotoilua on hyödynnetty käytännössä digipalvelujen suunnittelussa ja miten käyttäjiä voidaan osallistuttaa.

Kouluttaja: Piia Innanen, Palvelumuotoilu Palo Oy

Avainsanat: palvelumuotoilu, digitaalinen palvelu, asiakaskokemus, design sprint, ideointi, prototypointi, kokeilut, konseptointi, käyttäjien osallistaminen, digipalvelut, kehittäminen, case-esimerkit, workshop, harjoitukset, innovaatiot

Go to course
0%
Tehotunti 2: Katsaus parhaisiin AI-työkaluihin NYT (3.3.2026)
Go to course
Tehotunti 2: Katsaus parhaisiin AI-työkaluihin NYT (3.3.2026)

Tässä koulutuksessa käydään läpi tämän hetken parhaita AI-työkaluja ja niiden käytännön hyödyntämistä työssä. Koulutuksen sisältöä tarkennetaan ja kouluttaja julkaistaan lähempänä tapahtumaa. 

Avainsanat: tekoäly, genAI, työkalut

Go to course
0%
Back to Basics, osa 5: Lainsäädäntö ja regulaatio (18.3.2026)
Go to course
Back to Basics, osa 5: Lainsäädäntö ja regulaatio (18.3.2026)

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Go to course
Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatti (26.3.2026)
Go to course
Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaatti (26.3.2026)

Kehity vastuullisen markkinoinnin tekijänä - ilmoittaudu mukaan kevään sertifikaattiohjelmaan!

Vastuullisuus on nykyisin jokaisen yrityksen strategiassa ja siihen liittyvät monenlaiset tehtävät ovat osa markkinoijien ja viestijöiden jokapäiväistä työtä. Yhä useammin myös vaaditaan näyttöä vastuullisuuosaamisesta, ja seritifikoituminen on tähän oiva väline.​

Vastuullisen markkinoinnin ja viestinnän sertifikaattiohjelma on Suomen ainoa suoraan markkinoinnin ammattilaisille suunnattu laadukas koulutusohjelma, jolla on jo pitkät perinteet. Vuosien aikana ohjelma on hioutunut kokoamaan yhteen timanttisimmat asiantuntijat kaikilta ESG:n alueilta. Koulutus sisältääkin rautaisannoksen osaamisen jakamista, kun estradille saapuu lähes parikymmentä kouluttajaa.​

Avainsanat: AI, bränditurvallisuus, Crisis communication (Kriisiviestintä), DEI, digitaalisuus, diversiteetti, etiikka, informaatiovaikuttaminen, inkluusio, itsesääntely, kriisiviestintä, kyberturvallisuus, lakitietoa, liiketoiminta, markkinoinnin ammattilaiset, markkinoinnin lainsäädäntö, markkinointiviestintä, sääntely, sertifikaatti, sertifiointi, sijoittaminen, strategia, sosiaalinen vastuu, sustainability, tekoäly, työnantajamielikuva, työyhteisöviestintä, vaikuttajamarkkinointi, vaikuttavuussijoittaminen, vastuullinen markkinointi, vastuullisuus, viestintä, viestintästrategia, ympäristömerkinnät, yritysviestintä

Go to course
0%
WFA: Measuring Effectiveness: Understanding Content & Digital PR Performance to Maximise ROI (18.3.2026)
Go to course
WFA: Measuring Effectiveness: Understanding Content & Digital PR Performance to Maximise ROI (18.3.2026)

AI is changing how people discover brands - and how visibility is delivered. When answers happen directly in search results and AI experiences, influence doesn’t always show up as a neat, last-click session. That makes it harder (and more important) to prove what content and digital PR are really contributing, especially when budgets are under scrutiny.

Presenter: Matt Beswick, Strategy Director and Co-Founder, Blush

Go to course
0%
Tehotunti 3: Personointi johtaa ostopolkua - ei seuraa sitä (1.4.2026)
Go to course
Tehotunti 3: Personointi johtaa ostopolkua - ei seuraa sitä (1.4.2026)

Menestyminen nykypäivän kilpailuilla markkinoilla ei pelkästään hinnasta kiinni, sillä asiakaskokemus on kaupantekijöiden kuningas. Koska 80 % asiakkaista asettaa kokemuksen etusijalle, saumattomat ja personoidut vuorovaikutukset ratkaisevat, kuka voittaa asiakkaan puolelleen. Osallistu koulutukseen ja opi strategioita, työkaluja ja teknologioita, joilla viet asiakaskokemuksesi uudelle tasolle ja saat asiakkaasi palaamaan yhä uudelleen.

Kouluttaja: Mikko Hämäläinen, Druid Oy

Avainsanat: asiakaskokemus, asiakaslähtöisyys, personointi, data-analytiikka, monikanavainen viestintä, suostumusten hallinta, asiakasdata, asiakaspolku, markkinointi, liiketoimintajohto, digitaalinen palvelu, koulutus, strategia, asiakassitouttaminen, kilpailuetu

Go to course
0%
Back to Basics, osa 6: Asiakasymmärrys (14.4.2026)
Go to course
Back to Basics, osa 6: Asiakasymmärrys (14.4.2026)

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Go to course
0%
Back to Basics, osa 7: Kumppaniverkostot (26.5.2026)
Go to course
Back to Basics, osa 7: Kumppaniverkostot (26.5.2026)

Webinaari on osa Back to Basics -koulutussarjaa 2025–2026. Kerromme tarkemmin webinaarin sisällöstä sekä kouluttajista lähempänä webinaaria. Marketing Finlandin uusi koulutussarja: Back to Basics – koska kaikki kasvu lähtee perusteista. Markkinoinnin maailma muuttuu vauhdilla – mutta perusteet eivät katoa minnekään. Back to Basics -sarja tarjoaa markkinoijille, brand managereille, markkinointijohtajille ja toimistoille mahdollisuuden palata olennaiseen ja vahvistaa perusosaamista.

Avainsanat: Markkinoinnin perusteet, Brändiosaaminen, Digitaalinen markkinointi, Webinaarit, Asiantuntijakoulutus

Go to course

Analytics, data and measuring Show all

0%
Datasta päätöksiin: yhdistä markkinoinnin datavirrat & AI (9.12.2025)
Go to course
Datasta päätöksiin: yhdistä markkinoinnin datavirrat & AI (9.12.2025)

Miten saat hajanaisesta markkinointidatasta selkeät vastaukset kysymyksiin “mihin panostaa seuraavaksi” ja “paljonko myyntiä tämä toi”? Tässä 1,5 h käytännön workshopissa käymme läpi markkinoinnin eri datalähteitä ja mahdollisuuksia datan yhdistämiseksi. Markkinointianalytiikan asiantuntija Perti Mertanen demoaa, miten tekoälyn avulla voidaan saada automaattisia näkemyksiä ja suosituksia sekä miten AI:ta voi käyttää keskustelemaan omasta datasta.

Kouluttaja: Petri Mertanen, Mertanen Analytics

Avainsanat: data, tekoäly, chatGPT, Gemini, markkinointianalytiikka, AI-kysely

Go to course
0%
Tehokasta mittausta Google Analytics 4:lla (12.9.2024)
Go to course
Tehokasta mittausta Google Analytics 4:lla (12.9.2024)

Tervetuloa mukaan webinaariin, jossa sukellamme syvälle Google Analytics 4:n (GA4) maailmaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin!

Koulutus on suunniteltu kaikille, jotka haluavat maksimoida GA4:n potentiaalin liiketoiminnassaan ja ottaa sen olennaiseksi osaksi digimarkkinoinnin strategiaa.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: GoogleAnalytics4, GA4, mittaaminen, konversio, tavoitteet, analytiikka, data, visualisointi, digimarkkinointi

 

Go to course
0%
Datan hyödyntäminen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa (4.9.2024)
Go to course
Datan hyödyntäminen asiakasymmärryksessä ja markkinoinnissa (4.9.2024)

Mihin kysymyksiin asiakasdata voi antaa vastauksia? Mitä tulee huomioida, kun kerätään first party dataa analysointikäyttöön ja yhdistetään dataa eri lähteistä? Mikä vaikuttaa datan laatuun ja miten sitä voidaan parantaa? Miten analytiikka jalostetaan markkinoinnin ja myynnin käyttöön?

Tervetuloa oppimaan analytiikasta, asiakasymmärryksen lisäämisestä, segmentoinnista, datan rikastamisesta sekä uuden asiakaspotentiaalin löytämisestä!

Kouluttaja: Suomen Asiakastieto

Avainsanat: data, mittaaminen, asiakastieto, analytiikka, asiakasymmärrys, segmentointi, B2C, first party data

 

Go to course
0%
Hyödyt irti ROMI-mallinnuksesta (6.6.2024)
Go to course
Hyödyt irti ROMI-mallinnuksesta (6.6.2024)

Minkälainen markkinoinnin mittaaminen on mahdollista?

Miten mittaamista tehdään käytännössä?

Miten hyödynnät tuloksia markkinoijan arjessa?

Tässä webinaarissa Dagmarin asiantuntijat Ilkka Keskiväli ja Ville Fredrikson esittelevät erilaisia vaihtoehtoja markkinoinnin mittaamiselle. Saat tarkemmin selville, miten mittaamista tehdään ja erityisesti, miten hyödynnät sitä omassa arjessasi. Esittelemme hyödyntämisestä muutamia käytännön esimerkkejä, joista voit viedä parhaat opit omaan arkeesi. Koulutus soveltuu kaikille tuloksellisesta markkinoinnista kiinnostuneille markkinoijille.

Avainsanat: mittaaminen, data, tuloksellisuus, effectiveness, ROMI-mallinnus

 

Go to course
0%
Kenen käsissä on brändisi tulevaisuus? (13.3.2024)
Go to course
Kenen käsissä on brändisi tulevaisuus? (13.3.2024)

Taloustutkimus Lab esittää kiinnostavia näkymiä siihen, miten ihmisiin voidaan vaikuttaa arvoihin vetoamalla, sekä miten eri sukupolvien arvot eroavat toisistaan. Lisäksi kerromme, miten sekä suomalaisten arvomaisemassa että brändien arvostuksessa on maantieteellisiä eroja, joita ei kannata jättää huomioimatta. Lopuksi avaamme vielä paikkatiedon merkitystä ja hyödyntämistä brändimarkkinoinnissa – mitä mahdollisuuksia ja haasteita paikkatiedon hyödyntämiseen liittyy.

Kouluttajat: Jaakko Madetoja ja Marko Perälahti

Avainsanat: brändi, arvot, kuluttajakäyttäytyminen, sukupolvet, brändimaisema, paikkatieto, brändimarkkinointi

Go to course
0%
AI markkinoinnin analytiikassa (29.2.2024)
Go to course
AI markkinoinnin analytiikassa (29.2.2024)

Tässä webinaarissa tutustumme tekoälyn rooliin nykyaikaisessa markkinoinnin analytiikassa. Opimme, kuinka tekoälyalgoritmit käsittelevät massiivisia tietomääriä, paljastavat trendejä ja ennustavat asiakaskäyttäytymistä optimoiden samalla markkinointistrategiat. Käymme läpi johtavia tekoälytyökaluja ja -teknologioita markkinoinnin analytiikassa. Pohdimme myös laadukkaan datan keräämisen tärkeyttä ja tekoälyn roolia datan hallinnassa. Näemme, kuinka tekoäly automatisoi datan käsittelyn mahdollistaen tarkemman analyysin. Kurssi syventyy myös tekoälyn vaikutukseen asiakassegmentoinnissa ja personoinnissa sekä ennustavan analytiikan mahdollisuuksiin markkinoinnissa.

Käsittelemme myös tekoälyn käytön haasteita, kuten tietosuojaongelmia ja algoritmien mahdollista puolueellisuutta. Lopuksi kurssi sisältää käytännön demon, interaktiivisen kysymys- ja vastausosion sekä vinkkejä lisäoppimateriaaleihin, jotka auttavat osallistujia syventymään markkinoinnin analytiikan ja tekoälyn maailmaan.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin analytiikka, data, tekoäly, algoritmi, asiakaskäyttäytyminen, markkinointistrategia, asiakassegmentointi, personointi

 

Go to course
0%
Google Analytics 4 markkinoinnin ja myynnin apuna (22.8.2023)
Go to course
Google Analytics 4 markkinoinnin ja myynnin apuna (22.8.2023)

Google Analytics 4 on ollut kaksi kuukautta käytössä - mitä nyt?

Universal Analytics lopetti datan tallentamisen heinäkuun alussa, noin kaksi kuukautta sitten. Osa organisaatioista on suunnitellut Google Analytics 4 version käyttöönoton hyvissä ajoissa, mutta jotkut ovat luottaneet Googlen automaattiseen päivitykseen. Niin tai näin, miten voit varmistaa, että GA4 on varmasti hyödyllisessä käytössä? Miten markkinointi & myynti toimivat yhdessä, ja miten toimitaan dataohjautuvasti digitaalisessa maailmassa?

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, dataohjautuvuus, ga4, Google Analytics, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, seuranta, tiedolla johtaminen, universal analytics

Go to course
0%
Data ja AI – Avain liiketoiminnan menestykseen (14.6.2023)
Go to course
Data ja AI – Avain liiketoiminnan menestykseen (14.6.2023)

Maailman muuttuessa ympärillä pitää myös yritysten ja niiden markkinoinnin tekemisen uudistua. Miten muuttuva maailma pitää kohdata ja miten markkinointijohto voi valjastaa muutoksen liiketoiminnan kasvun ajuriksi? Muuttuvan markkinoinnin ajankohtaisseminaarisarjassa keskitymme näihin kysymyksiin paneelikeskustelujen kautta.

Sarjan kolmannessa osassa keskitymme dataan ja tekoälyyn ja niiden tuomiin muutoksiin toimintaympäristössä.

Kouluttajat: Antti Kallio, Iida Marjosalmi, Tiitus Kareno, Laura Laamanen

Avainsanat: AI, AI-työkalut, analytiikka, data, data-analyysi, datalla johtaminen, datan mittaaminen, datavisualisointi, liiketoiminnan kehitys, liiketoiminta, mallinnus, mittaaminen, tekoäly, visualisointi

Go to course
0%
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 2 (10.5.2023)
Go to course
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 2 (10.5.2023)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä kaksiosaisessa koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä asioita ja asetuksia sekä tutustutaan Google Stackin neljään analytiikkatyökaluun: Google Tag Manageriin, Google Analyticsiin, Data Studioon ja Optimizeen. Koulutuksessa käydään lyhyesti läpi myös Google Analyticsin historiaa ja Universal Analyticsin sekä GA4:n eroja.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, data studio, ga4, Google Analytics, google stack, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, optimize, seuranta, Tag manager, universal analytics

Go to course
0%
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 1 (3.5.2023)
Go to course
Google Analytics 4 - perusteet haltuun! Osa 1 (3.5.2023)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytiikka, data studio, ga4, Google Analytics, google stack, markkinoinnin mittaaminen, mittaaminen, optimize, seuranta, Tag manager, universal analytics

Go to course
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5 (12.10.2022)
Go to course
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 5 (12.10.2022)

Datavisualisointikoulutus päättäjille ja tiedon tuottajille -koulutuksessa opit, miten datavisualisointi mahdollistaa tiedon analysoinnin tavalla, joka parantaa päätöksentekoa, mutta tekee myös tiedon jakamisesta koko organisaatiolle ja sidosryhmille helpompaa ja ymmärrettävämpää. Koulutus sisältää esimerkkejä, miten datavisualisointi kääntää usein vaikeasti hahmotettavat datakokonaisuudet uusiksi oivalluksiksi. Koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten voit hyödyntää datavisualisointia omassa työssäsi. Koulutus on sopiva kaikille, jotka sekä tekevät päätöksiä että tuottavat tietoa päätöksenteon polttoaineeksi.

Kouluttaja: Emilia Lillberg

Avainsanat: asiakasdata, datan analysointi, datan mallinnus, datavisualisointi, markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen

Go to course
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4 (5.10.2022)
Go to course
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 4 (5.10.2022)

Kuinka digitaalisessa markkinoinnissa kerättyä dataa tulisi hyödyntää? Tässä osiossa käydään läpi erilaisia datalähteitä ja datan hyödyntämisen vaihtoehtoja. Lisäksi käydään läpi erilaisia analysointimetodeja ja mitä niiden pitäisi tuottaa päivittäisessä työssä.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen

Go to course
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3 (28.9.2022)
Go to course
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 3 (28.9.2022)

Mitä digitaalisen markkinoinnin mittaamisessa tulee huomioida tänä päivänä? Tässä osiossa käydään läpi lainsäädäntöä ja muuttunutta tilannetta evästeiden osalta sekä kuinka avainmittaristo sekä sivustojen tai sovellusten mittaamisen toteutus tulisi tehdä. Lisäksi otetaan kantaa mm. Google Analyticsin uuteen 4 versioon sekä katsotaan konkreettisia esimerkkejä suoraan käyttöliittymästä.

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

Go to course
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2 (21.9.2022)
Go to course
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 2 (21.9.2022)

Miten markkinoinnin mittaamisessa kannattaa ottaa huomioon ja miten siinä pääsee käytännössä eteenpäin. Tässä osiossa käydään läpi mitä markkinoinnin mittaaminen tarkoittaa, millaisia keinoja siihen tänä päivänä on ja sudenkuoppia kannattaa välttää ensimetreillä. Saat käytännön läheisiä vinkkejä ensiaskeleista ja erityisesti siitä, miten mittaamisen mantraa kannattaa organisaatiossa julistaa.

Kouluttaja: Mika Hyötyläinen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, Markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, Markkinoinnin tulosten mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

Go to course
0%
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1 (14.9.2022)
Go to course
Markkinoinnin mittaus ja datan hyödyntäminen, osa 1 (14.9.2022)

Mistä markkinoinnin tuloksellisuudessa on oikein kyse ja miksi se on tärkeää? Webinaarisarjan ensimmäisessä osassa käydään läpi, mitä markkinoinnin tuloksellisuus käytännössä tarkoittaa ja mitä sen osoittaminen merkitsee markkinoinnin roolin suhteen yrityksessä. Kuulet myös käytännön läheisiä tarinoita markkinoinnin tuloksellisuusajattelun viemisestä kahteen organisaatioon.

Kouluttaja: Mika Hyötyläinen

Avainsanat: markkinoinnin mittaaminen, markkinoinnin mittaaminen ja tuloksellisuus, markkinoinnin tulosten, mittaaminen, mittaaminen, tuloksellisuus

 

Go to course
0%
How to boost customer engagement and data collection (7.9.2022)
Go to course
How to boost customer engagement and data collection (7.9.2022)

How to use interactive marketing campaigns to boost your customer engagement and data collection strategies?

Did you know that consumers are twice as likely to engage with a brand if interactive content is used?
Have you ever wondered how to build lasting relationships with your audience?
Do you need help with your data collection strategies?
Are you worried about the upcoming demise of third-party cookies?

Speaker: Gilles Lenaerts

Avainsanat: asiakasdata, CRM, customer analysis, asiakasanalysointi, customer insight, customer understanding, asiakasymmärrys, data, data-driven, data-driven marketing, datadriven marketing, first party data, interactive marketing, interaktiivinen markkinointi

Go to course
0%
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2 (13.5.2022)
Go to course
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 2 (13.5.2022)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 2):
• Tavoitteet (konversiopisteet) GA4:ssa
• Räätälöidyt dimensiot ja metriikat GA:ssa
• Mainonnan yleisöjen rakentaminen GA4:ssa
• Verkkokaupan seuranta GA4:n avulla
• GA4 implementaation testaaminen
• Google Tag Managerin hyödyntäminen (ns. tuplatägitys)
• GA4 implementaation arvioiminen
• Standardiraportit GA4:ssa
* Universal Analytics ja GA4 datan vertailu

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, Google Analytics

Go to course
0%
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1 (6.5.2022)
Go to course
Google Analytics 4 käyttöönotto, osa 1 (6.5.2022)

GA4 on tutun Google Analyticsin uusin versio (tunnettu aiemmin myös nimellä Google Analytics App+Web), joka pohjautuu Firebase-teknologiaan ja on melko erilainen järjestelmänä kuin aiemmat versiot. Google Analytics 4 sisältää uusia, hyödyllisiä ominaisuuksia ja tässä koulutuksessa käydään läpi sen käyttöönottoon liittyviä, huomioitavia asioita.

Sisältö (osa 1):
• Google Analyticsin kehityshistoria
• Universal Analytics propertyn kevyt auditointi
• Universal Analyticsin ja Google Analytics 4:n erot
• Google Analytics 4:n uudet ominaisuudet
• Näkymät ja filtterit GA4:ssa
• Tapahtumien (eventien) muuntaminen GA4-muotoon

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, Google Analytics

Go to course
0%
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan tv-mainontaan (12.4.2022)
Go to course
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan tv-mainontaan (12.4.2022)

TV on perinteikäs mainonnan väline, jolla on yhä runsaasti potentiaalia. Tässä koulutuksessa tarkastellaan TV-sisältöjen mittaamisen menetelmiä ja opetellaan ymmärtämään dataa, jota TV-tutkimukset tuottavat.

Koulutus tarjoaa case-esimerkkejä tv-sisältöjen mittaamisesta. Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat tietää tv-mainonnasta koottavasta datasta ja markkinoinnin tehokkuuden mittaamisesta.

Kouluttajat: Anna-Leena Lamberg, Petri Karppinen

Avainsanat: markkinointi, mediamittaus, tv, tv-mainonta

Go to course
0%
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan radiomainontaan (17.3.2022)
Go to course
Mediamittauksesta apua tehokkaampaan radiomainontaan (17.3.2022)

Puheohjelmat, podcastit ja erilaisissa tilanteissa kuunneltavat radiokanavat kasvattavat suosiotaan. Radiomainonta onkin tehokas keino tavoittaa kuulijat tien päällä, arkiaskereissa kotona ja julkisissa tiloissa. Tässä webinaarissa syvennytään radiomainonnan suunnitteluun sekä mittaamisen menetelmiin, ja tutustutaan dataan, jota radio-tutkimuksilla voi tavoittaa.

Koulutus antaa yleiskuvan siitä, miten radionkuuntelua Suomessa mitataan ja minkälaista dataa tutkimuksesta saadaan.
Käymme myös läpi suomalaisten radionkuuntelutottumuksia sekä viime vuosien kuuntelutrendejä.

Kouluttaja: Mervi Raulos, Arja Suominen

Avainsanat: data, radio, mediamittaus

Go to course
Analytiikka, luovuus, johtajuus (26.1.2022)
Go to course
Analytiikka, luovuus, johtajuus (26.1.2022)

Analytiikka, luovuus ja johtajuus – suomen- ja englanninkielinen webinaaritallenne datan hyödyntämisestä markkinoinnissa.

Tässä tallenteessa paneudutaan mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Millaisella datalla voi toteuttaa tehokasta markkinointia ja mitattavia vuoropuheluita kaikissa kohtaamispisteissä
  • Mitä tekee Growth Analyst tuloksellisuuden hyväksi
  • Millainen on toimiva Data Strategy Framework
Go to course
0%
Konversio-optimointi (7.10.2021)
Go to course
Konversio-optimointi (7.10.2021)

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: growth, johtaminen, kasvu, skills, taidot

Go to course
0%
Datan analysointi (23.9.2021)
Go to course
Datan analysointi (23.9.2021)

Tallenteessa käydään läpi datan analysoinnin erilaisia mahdollisuuksia. Pääsääntöisesti valmennus keskittyy markkinoinnin dataan ja heuristiseen analysointiin. Tämän lisäksi tallenteessa käydään läpi Google Analyticsiin tallennettavaa ja dashboardissa näytettävää dataa. Webinaari antaa ymmärryksen siitä, mitä dataa on syytä tarkkailla ja miten tyypillisimpiä analysointeja tehdään. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analysointi, analytiikka, data, mertanen

Go to course
0%
Analytiikan suunnittelu (26.8.2021)
Go to course
Analytiikan suunnittelu (26.8.2021)

Tässä webinaarimuotoisessa koulutuksessa käytiin läpi kuinka markkinoinnin analytiikkaa ja etenkin verkkosivuston, mobiilisovelluksen sekä digitaalisten mainontakanavien mittausta voi suunnitella. Koulutuksen aikana annettiin vinkkejä kuinka voit selvittää datan tallentamista ja erilaisia datan lähteitä. Mittaamisen suunnitteluun sekä avainmittareiden määrittelyyn käytetään jatkojalostettua REAN-mallia (vrt. markkinoinnin AIDA-malli). 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: datan analysointi

Go to course
0%
Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys (11.5.2021)
Go to course
Aitoa arvoa automatisoinnilla – markkinoinnin automaatio & asiakasymmärrys (11.5.2021)

Hälyttävän suuri osuus markkinoinnin automaatioprojekteista jää puolitiehen. Ne tehdään liian teknisestä näkökulmasta ja asiakas on vaarassa unohtua. Automaatioprojekti syö paljon aikaa ja rahaa, joten tukevan perustan rakentaminen on tärkeässä roolissa. Tässä webinaarissa saat vastauksen siihen, miten markkinoinnin automaatio, palvelumuotoilu ja kasvuhakkerointi liittyvät toisiinsa.

Kouluttaja: Jussi Saunamäki

Avainsanat: asiakaspolku, asiakasymmärrys, automaatio, automation, customer insight, insight, marketing automation, markkinoinnin automaatio, ostopolku, sisältömarkkinointi, customer journey

Go to course
0%
Dataohjattua uusasiakashankintaa (28.1.2021)
Go to course
Dataohjattua uusasiakashankintaa (28.1.2021)

Mistä on tulevat asiakkaat tehty? Miten mallinnat voittavan datan hallinnan konseptin?

Datalla johtamisesta puhutaan paljon. Suurin osa puheista kuitenkin alkaa liidistä, kulkee myyntiprosessiin ja sieltä edelleen tilauksiin. Myynti ja markkinointi tekee kuitenkin todella paljon toimenpiteitä ennen kuin suspekti-prospekti päätyy varsinaiseen myyntiputkeen. Miten näitä toimenpiteitä voidaan tehostaa, ja ymmärtää paremmin erityyppisten yritysominaisuuksien vaikutusta lopputulokseen? Miten jalostunut ymmärrys viedään CRM prosessiin?

Kouluttaja: Tom Berg, Strike Communications Oy

Avainsanat: asiakashankinta, data, datan mallinnus, liidit, myynti, uusasiakashankinta

Go to course
0%
Google Optimize (3.12.2020)
Go to course
Google Optimize (3.12.2020)

Koulutuksessa tutuksi tulevat Google Optimize – testaaminen ja konversio-optimointi, konversio-optimoinnin aloitus, Google Optimizen käyttöönotto, erilaiset testaus- ja personointimahdollisuudet ja Esimerkki A/B/x testin toteuttamisesta. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: FIN, Google, marketing measurement, markkinoinnin mittaaminen, metrics, optimization, optimize, optimointi

Go to course
0%
Google Data Studio (24.11.2020)
Go to course
Google Data Studio (24.11.2020)

Google Data Studio -koulutuksessa aiheina on datan visualisointi ja jakaminen organisaatiossa,  organisaatioiden erilaiset datalähteet ja siiloutumisen haaste, datan yhdistämisen vaihtoehtoja (dashboard tai Marketing Data Warehouse), Google Data Studion käyttöönotto ja erilaiset datalähteet (sekä connectorit), datan hakeminen Google Analyticsista ja dashboardin luominen, parhaat käytännöt datan visualisoimiseksi, datalähteiden yhdistäminen ja avainmittareiden laskeminen kaavoilla sekä Dashboardin jakamisen vaihtoehdot. 

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, data, FIN, Google, Google Data Studio, Google marketing platform, marketing measurement, markkinoinnin mittaaminen, metrics

Go to course
0%
AI & advertising, a consumer perspective (23.11.2020)
Go to course
AI & advertising, a consumer perspective (23.11.2020)

Digital advertising is a booming industry, and the primary business model sustaining the internet, humanity’s most important communications tool. But a new report, authored by Harriet Kingaby from the Conscious Advertising Network, argues that more needs to be done to protect consumers as AI-powered advertising grows more pervasive and sophisticated.

Speaker: Harriet Kingaby

Keywords: AI, consumers, data, ENG, juridiikka, kuluttajat, laki, law, mainonta, marketing technology, markkinointiteknologia, tekoäly

Go to course
0%
Google Tag Manager 2020 (20.10.2020)
Go to course
Google Tag Manager 2020 (20.10.2020)

Google Tag Manager - nykyaikainen ja kustannustehokas tapa erilaisten markkinoinnissa tarvittavien koodien hallintaaan • Google Marketing Platform järjestelmät, niiden keskinäinen linkitys sekä linkitys mainonnanhallinnan järjestelmiin • Mitä Google Analytics mittaa oletusarvoisesti? • Tietosuoja ja tietosuojavaltuutetun nykylinjaus: evästeilmoitus ja evästeiden hallinta • Tag Managementin periaatteet ja vaikutus datan määrään sekä laatuun • Google Tag Managerin asennus ja varautuminen konversio-optimointiin (Google Optimize) • GTM käyttöoikeuksien ja julkaisuprosessin parhaat käytännöt • Erilaiset muuttujat (variables), tägit (tags) ja laukaisusäännöt (triggers).

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: ePrivacy and cookies, ePrivacy ja evästeet, FIN, Google Analytics, Google marketing platform, Google markkinointi alusta, Google Tag Manager, Google työkalut, tags, tagit

Go to course
0%
How to boost your most important KPIs and increase your ROI with interactive marketing (1.10.2020)
Go to course
How to boost your most important KPIs and increase your ROI with interactive marketing (1.10.2020)

What is interactive marketing and how do you use it to increase website traffic? How do you turn website visitors into leads or new users? In this webinar, our international partner Qualifio and their experts will show us how to boost our most important KPI’s with interactive marketing. 

Speaker: Gilles Lenaerts

Keywords: creativity, luovuus, digital marketing, digitaalinen markkinointi, interactive marketing, interaktiivinen markkinointi, KPI, leads, liidit, ROI

Go to course
0%
Markkinoinnin ja myynnin yhteismittarit (26.5.2020)
Go to course
Markkinoinnin ja myynnin yhteismittarit (26.5.2020)

Tässä webinaarissa käydään läpi, millaisia yhteismittareita on markkinoinnille ja myynnille ja mitkä tekijät tulee ottaa huomioon näitä rakentaessa.

Kouluttaja: Toni Keskinen, Antti Vassinen, Jesse Ketonen

Avainsanat: budget, budjetti, change, muutos, customer journey, asiakaspolku, FIN, KPI, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

Go to course
0%
Datasta Insightiin (22.4.2020)
Go to course
Datasta Insightiin (22.4.2020)

Polku markkinoinnin datasta ymmärrykseen: aineistot, osaaminen ja järjestelmät / Data meets creativity, kuinka sovittaa luovuus ja data yhteen?

Kouluttajat: Antti Vassinen, Jesse Ketonen, Jarkko Puranen, Jaakko Rantala

Avainsanat: data, FIN, insight, mittaaminen

Go to course
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 4 (5.3.2020)
Go to course
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 4 (5.3.2020)

Kouluttaja: Antti Kallio

Avainsanat: FIN, KPI, Marketing indicators, Markkinoinnin mittarit

Go to course
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 3 (5.3.2020)
Go to course
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 3 (5.3.2020)

Kouluttaja: Pekka Rantamoijanen

Avainsanat: digital marketing, digitaalinen markkinointi, FIN, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

Go to course
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 2 (5.3.2020)
Go to course
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 2 (5.3.2020)

Kouluttaja: Petri Mertanen

Avainsanat: analytics, analytiikka, data, ePrivacy and cookies, ePrivacy ja evästeet, FIN, Google Analytics, Google Data Studio, marketing indicators, markkinoinnin mittarit

 

Go to course
0%
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 1 (5.3.2020)
Go to course
Markkinoinnin mittarit ja tulosten mittaaminen osa 1 (5.3.2020)

Markkinoinnin mittaamisen ja mittareiden koulutuksessa käydään läpi miten markkinoinnin mittaristoa tulisi lähteä rakentamaan, mitkä asiat ovat oleellisia mitata sekä mitä työkaluja näihin kannattaa käyttää. Koulutuksessa on mukana myös kiinnostavia Case-yrityksiä ja heidän parhaiksi todettuja keinoja monikanavaisen markkinoinnin mittaamiseen.

Kouluttaja: Teemu Neiglick

Avainsanat: data, FIN, machine learning, koneoppimismalli, marketing indicators, markkinoinnin mittarit, ROI

Go to course
No more results.
Skip Tunnisteet

Tunnisteet

  • Analytiikka ja data ja mittaaminen
  • Arkistojen aarteet
  • Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu
  • B2B Markkinointi
  • Brändäys
  • Digitaalinen markkinointi ja mainonta
  • Englanninkieliset koulutukset
  • Johtaminen ja strategia
  • Juridiikka
  • Kansainvälinen markkinointi
  • Kirjat
  • Kirjat ja oppaat
  • Kumppanimme kouluttavat (kaikille avoin)
  • Luonto
  • Luovat asiat
  • MAKSUTTOMAT KOULUTUKSET
  • Markkinoinnin psykologia
  • Muut
  • Myynti ja markkinointi
  • Ruoka
  • RÄÄTÄLÖIDYT KOULUTUKSET
  • Sosiaalinen ja muu media
  • Tehtäväkurssit
  • Trendit
  • TULEVAT KOULUTUKSET
  • Vaikuttajamarkkinointi
  • Vastuullisuus
  • Verkkosivujen kehitys ja optimointi
  • Videot ja animaatiot ja audio
  • Viestintä
  • Webinars in English
  • WFA webinars


You are currently using guest access (Log in)
Policies
Get the mobile app

Accessibility statement

Home
  • English ‎(en)‎
    • English ‎(en)‎
    • Suomi ‎(fi)‎
    • Svenska ‎(sv)‎
Home
Facebook
Twitter
Instagram
Linkedin
Youtube
Powered by Mediamaisteri